تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): کسی که در پی برآوردن نیاز برادر مسلمان خود باشد، تا زمانی که در این راه است خ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817221547




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خروس جنگی؛ در قواره بازی های خارجی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: خروس جنگی؛ در قواره بازی های خارجی تهران - ایرنا - در عصر حاضر، دانش جدید و فناوری اطلاعات، عرصه های مختلف زندگی بشر را در سیطره خود گرفته و کشورهای بسیاری در زمینه فرهنگ و هنر، برای بیان اهداف و مقاصد خود از این ابزار جدید رایانه ای استفاده می کنند.


به گزارش روز یکشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، بازی های رایانه ای به علت جذابیت ها و تعاملاتی که در مراحل مختلف آن وجود دارد به وسیله بسیار مناسبی برای بیان مقاصد فرهنگی کشور ها تبدیل شده است.
در کشور ما نیز چند سالی است که به همت بنیاد ملی بازی های رایانه ای و شرکت های خصوصی، ساخت گیم نت های مختلف رواج یافته است تا به نوعی هم از هجوم بازی های خشن و نامناسب خارجی جلوگیری شود و هم بازی های بومی برای علاقه مندان این عرصه ساخته شود.
در تازه ترین گیم نت، استودیو بازی سازی مِدریک اقدام به ساخت بازی "خروس جنگی" به صورت آنلاین و با استاندارد های جهانی کرده است. این استودیو پیش از این 4 بازی دیگر نیز تولید کرده است. با احمد شفاعی رئیس هیات مدیره این استودیو به گفت وگو نشسته ایم که از نظر شما نیز می گذرد.

س**آقای شفاعی برای شروع کمی درباره بازی "خروس جنگی" توضیح دهید؟
-این سبک بازی در دنیا به اسم "کژوال گیم" معروف هستند که در فارسی به آن بازی های غیر جدی گفته می شود به این معنی که بازی کردن با آن خیلی نیاز به تبحر ندارد. این نوع بازی ها عموماً داستان محور نیستند و بیشتر ایجاد سرگرمی می کنند. شاید معروفترین این نوع بازِ ها الان در دنیا بازی "انگری برد" باشد.

س**با توجه به اینکه می گویید بازی ساده است بنابراین گروه سنی پایین هم می تواند از این بازی استفاده کند؟
-بله، ما بعد از اینکه مجوز بازی را از بنیاد ملی بازی های رایانه ای گرفتیم عنوان شده که این بازی برای سنین +3 است. با توجه به نوع بازی و سرگرمی که برای مخاطب ایجاد می کند همچنین ساده بودن، بچه های 4 ساله می توانند این بازی را انجام دهند تا سن 50 و..

س**بازی "خروس جنگی" به چه شکل انجام می شود؟
-این بازی به صورت آنلاین در اختیار کاربران قرارمی گیرد و کاربران باید با هم مسابقه دهند. در واقع هر کاربر برای خودش تعدادی خروس دارد و با خروس های دیگر گروه ها می جنگند و در نهایت هر کسی که بهتر بازی کند و خروس های بیشتر داشته باشد پیروز می شود.

س**برای انتخاب خروس اختیاری هم وجود دارد یا نه همه از یک نوع خروس باید استفاده کنند؟
-خیر، ظاهر خروس ها از تنوع بالایی برخوردار است و آیتم های زیادی برای شخصی سازی خروس ها وجود دارد. از تاج خروس ها گرفته تا رنگ پرهای شان را می توانید شخصی سازی کنید و بعد از آن که خروس تان را ساختید تازه ماجرا شروع می شود.

س**بازی به چند شکل انجام می شود؟
- بازی دو حالت جداگانه دارد؛ در بخش داستانی، خروس جنگی شما از طرف شاه خروس سرزمین خروس ها، مامور می شود تا در مناطق خروس نشین به برقراری نظم و قانون بپردازد. هر منطقه از تعدادی محله تشکیل شده و یاغی ها در این محله ها مخفی شده اند.هر چه در داستان پیش می روید و به حرف های (مثلا) یاغی ها بیشتر گوش می دهید، متوجه می شوید که ماجرای برقراری نظم به این سادگی ها هم که فکر می کردید نیست و دست های پنهانی در کار است.
بازی فعلا سه منطقه بزرگ خروس نشین دارد؛ صحراهای بی آب و علف غرب وحشی، سرزمین های اسطوره ای افسانه های پارسی و بین النهرینی و جنگل های جادویی شرق دور، در نبردها بخش داستانی ماموریت های خاصی نیز وجود دارد که انجام شان برای خروس تان جوایز ویژه به ارمغان می آورد.
حالت دوم بازی، مبارزات آنلاین خروس ها است که برای خودش دنیایی دارد، خروس شما خصیصه هایی دارد که با انتخاب تجهیزات مناسب و ارتقای سطح، افزایش می یابند. در بخش آنلاین خروس تان باید با انتخاب بهترین تجهیزات، با خروس های بازیکنان دیگر وارد رقابت شود.

س**ویژگی مهم این بازی در مقایسه با دیگر بازی های ساخت داخل چیست؟
-این سبک بازی در دنیا شناخته شده است ولی در ایران کمتر بازی با تکنیک کژوال داریم.
عموماً بازی هایی که تا الان در ایران بوده از تکنیک "بروزر" استفاده کرده اند. بازی های بروزر حتما باید با کامپیوتر های همراه با کِیس باشد چون همه چیز از اینترنت استفاده می شود و معمولا از گرافیک بالایی برخوردار نیستند چون حجم بازی سنگین می شود. اما بازی های کژوال چون روی کامپیوتر نصب می شود بنابراین گرافیک بسیار بالا و حجم کم، همچنین سرعت بالا هستند. الان در تمام دنیا بازی ها دیگر از تکنیک کژوال استفاده می شود.

س**چقدر از بازی های خارجی در ساخت این اثر الهام گرفته اید؟
-ببینید بازی هایی با این تکنیک شاید در دنیا وجود داشته باشد اما اینکه بگوییم خروس جنگی از روی یک بازی خارجی ساخته شده است خیر، اصلاً این طور نیست. ما از ویژگی های بازی های مختلف استفاده کرده ایم اما از بازی خاصی کپی نشده است. ضمن اینکه ما در این بازی از استاندارد های جهانی کاملاً تبعیت کرده ایم.

س**فکر می کنید این بازی ظرفیت جهانی شدن را دارد؟
-قطعا. ما به دنبال ورود به بازی های جهانی هستیم و با همین نیت هم استاندارد های بازی را در حد بسیار عالی رعایت کرده ایم. تا به حال هم با چند ناشر خارجی صحبت هایی کرده ایم تا به زبان انگلیسی و عربی ترجمه کنیم.

س**به نظر شما می توانید با بازی های خارجی رقابت کنید؟
-بله ما این احساس را داریم که می توانیم و تمام تلاش خودمان را هم می کنیم.

س**استقبال مردم در مدت سه روزی که بازی به صورت آنلاین روی اینترنت برای مخاطبان قرار گرفته است، چگونه بوده؟
-بیش از 10 هزار نفر در این بازی ثبت نام کرده اند و آمار شگفت انگیزی برای ما به وجود آمده. نکته اینجاست که کاربران علاوه بر ثبت نام بازی هم می کنند. بررسی های ما نشان داده 4و نیم نفر از 5 نفر علاوه بر دانلود در حال بازی هم هستند. ایمیل های بسیاری دریافت کرده ایم.

س** برای دانلود بازی هزینه ای هم باید پرداخت شود؟
-خیر. ما بازی را به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار داده ایم اما اگر بخواهند با خرید سرعت بازی را سریعتر انجام دهند. ولی این را هم بگویم اگر سرعت هم خریداری نشود بازی به راحتی قابل دسترسی و انجام است.

س**مهمترین انگیزه شما برای ساخت این گیم نت، آنلاین چه بوده است؟
-ما به دنبال ساخت بازی سرگرم کننده بدون خشونت بوده ایم به همین دلیل هم از حیوانات استفاده کرده ایم. در این بازی بیشتر ایجاد حس رقابت بین کاربران به وجود می آید تا کْشتن.

س** سخن پایانی...
-الان در کشور ما بیشتر مردم با نسل جدید گوشی های تلفن و تبلت های مختلف آشنا هستند و عموماً در حال بازی با گیم نت های مختلف خارجی هستند. بنده به عنوان فرزند کوچک ایران از آنها می خواهم که از بازی های داخلی هم استفاده کنند. این بازی با کمک 25 نفر و در مدت 15 ماه ساخته شده است. مردم با استفاده از این بازی ها که تولید ملی هستند به ما کمک می کنند. علاوه بر اینکه هرگونه نقد و نظری درباره بازی داشته باشند ما با گوش جان پذیرا هستم. امیدوارم روزی هم بازی های ایرانی در سبد خانوار های ایرانی قرار گیرد.
فراهنگ**9246**1569


23/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن