تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):کسی که عبادت های خالصانه خود را به سوی خدا فرستد، پروردگار بزرگ ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803130638




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بهمن زارع: شوکه شده‌ام |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: بهمن زارع: شوکه شده‌ام
کد خبر: ۴۳۴۱۳۵
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۲ - 13 September 2014


سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری می‌گوید مصدومیت محمدرضا براری زمان بدی اتفاق افتاد و امکان جایگزین نفر دیگر یا ترمیم آسیب دیدگی او وجود ندارد.


بهمن زارع در گفت‌وگو با ایسنا، درباره مصدومیت محمدرضا براری و از دست دادن بازی‌های آسیایی اظهار کرد: در حال حاضر از فشار حرکات اصلی در تمرین‌ها کاسته شده و ما بیشتر بر روی حرکات کمکی کار می‌کنیم تا ملی پوشان را در نقطه اوج نگه داریم. پنجشنبه بعدازظهر نیز در حین انجام تمرین طبق آنچه که خود براری عنوان کرد، از ناحیه پشت پای راست دچار درد و سوزش شد که فیزیوتراپ و ماساژور اقدامات اولیه را انجام دادند. البته فیزیوتراپ بر اساس علائمی که براری گفت، تشخیص داد که از ناحیه همسترینگ دچار پارگی شده است. با این وجود ما به این تشخیص استناد نکردیم و قرار شد برای دریافت نتیجه دقیق‌تر براری از پایش ام‌آر‌آی بگیرد که پس از انجام این کار پزشک تشخیص داده بود که همسترینگش دچار پارگی شده و 6 هفته نیاز است استراحت و فیزیوتراپی و حرکت درمانی را انجام دهد تا عضله مجددا ترمیم شود.


وی ادامه داد: هفته قبل براری دچار سرماخوردگی شد و شاید یکی از دلایل به وجود آمدن این مصدومیت، این باشد که گاهی اوقات مصرف پنی‌سیلین و چرک خشک‌کن‌ها باعث می‌شود عضلات خشک شوند و انعطاف خود را از دست بدهند. البته باز هم باید نظر پزشک باشد که مشخص کند دقیقا این مصدومیت به چه دلیلی بوده اما شاید یکی از دلایل این موضوع، مصرف چرک خشک‌کن باشد. با این وجود من بر اساس تجربه‌های قبلی‌ام در طی این 7-8 ماه بارها به وزنه‌برداران تاکید کردم که در دو وضعیت (ابتدای شروع تمرین‌ها و زمانی که بدن به اوج عملکرد خود می‌رسد) باید خیلی مواظب باشند و با دقت و سر حوصله تمرین کنند زیرا هرچقدر هم که نزدیک مسابقه می‌شویم انگیزه بیشتر و استرس و اضطراب نیز افزایش می‌یابد.


زارع با ابراز ناراحتی از مصدومیت براری بیان کرد: متاسفانه این اتفاق بد موقعی رخ داد. البته همانطور که گفتم ما از فشار حرکات اصلی کاسته‌ایم و بیشتر بر روی حرکات کمکی کار می‌کردیم و برای براری هم این مصدومیت در حین انجام حرکات کمکی رخ داد. در کل مصدومیت براری زمان بدی اتفاق افتاد زیرا زمان جبران یا جایگزینی وجود ندارد و خود من نیز در شوک قرار گرفته‌ام.


وی افزود: فکر می‌کنم این اتفاق بد موقع گریبانگیر تیم‌مان شد چرا که درست است وزنه‌برداری رشته انفرادی است اما کار ما تیمی بوده و همه افراد به هم متصل هستند که یک اتفاق تمام نفرات را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در حال حاضر ما جدا از اینکه باید خودمان را جمع و جور کنیم، تیم را نیز باید از لحاظ روحی – روانی در شرایطی قرار دهیم که دوباره تمام نفرات به گونه‌ای حرکت کنند تا مزد زحمات خود را بگیرند و جای خالی براری را نیز پر کنند.


سرمربی تیم ملی در پاسخ به این پرسش که هنوز نگرانی‌هایی بابت وضعیت مصدومیت بهادر مولایی نیز وجود دارد یا خیر تصریح کرد: بهادر مولایی ضمن انجام تمرین‌های خود فیزیوتراپی را نیز انجام می‌دهد. او کم کم در حال خوب شدن است و با توجه به اینکه دو هفته تا شروع رقابتش زمان دارد، فکر می‌کنم بتواند در این مدت به آن توان و قدرت قبلی برسد. البته نگرانی در مورد بهادر وجود دارد زیرا وقتی بدن آسیب می‌بیند استرس نیز زیاد می‌شود و ممکن است ورزشکار آسیب دیدگی‌اش نیز خوب شود اما از لحاظ روحی و روانی نتواند به شرایط قبلی برگردد. در واقع در این میان توان فکری ورزشکار نیز مهم است زیرا ممکن است فشار و استرس اثر زیادی بر روی یک ورزشکار نداشته باشد و بتواند در این مورد خود را جمع و جور کند اما در مورد ورزشکاران دیگر این اتفاق عکس باشد. بنابراین ما باید جدا از آنکه از لحاظ شرایط جسمانی به او کمک می‌کنیم باید از لحاظ روحی و روانی نیز بهادر را به حالت قبل برگردانیم و هر روز نیز با او در این مورد صحبت می‌کنیم.


وی درباره شرایط سایر ملی‌پوشان نیز گفت: خدا را شکر سایر ملی‌پوشان تمرین‌های خود را انجام می‌دهند. در حال حاضر فشار تمرین‌ها به حداقل رسیده و امیدواریم شرایط خوبی داشته باشیم و دیگر چنین چیزهایی پیش نیاید. تک تک ملی‌پوشان در این مدت زحمت زیادی کشیده‌اند و همه یکدست و یکدل حرکت کرده‌اند و امیدوارم مزد زحماتشان را بگیرند. البته در ورزش فراز و فرود وجود دارد با این حال ما توکل‌مان بر خداست.


زارع در پایان با اشاره به اعزام اولین گروه وزنه‌برداری به اینچئون گفت: گروه اول شامل مجید عسگری، جابر بهروزی و رسول تقیان هستند که به همراه من و حسین رضازاده به کره جنوبی می‌روند. چهارشنبه نیز سایر ملی‌پوشان (بهداد سلیمی، کیانوش رستمی، نواب نصیرشلال، بهادر مولایی) به همراه هادی پانزوان عازم کره جنوبی خواهند شد.












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن