تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر كس با آبى غسل كند كه پيش‏تر در آن غسل شده است و به جذام مبتلا شود، كسى را جز خو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814750318




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تجلیل از چند چهره سینمایی در جشن خانه سینما


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: تجلیل از چند چهره سینمایی در جشن خانه سینما تهران- ایرنا- در مراسمی که شب گذشته (چهارشنبه) با اجرای حسین پاکدل در تالار سیف الله داد در خانه سینما برگزار شد از خدمات و فعالیت های مجید مسچی، امین تاریخ، فرید مصطفوی و حسین ملکی تجلیل شد.


به گزارش خبرنگار سینمایی گروه فرهنگی خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، محمد بزرگ نیا، دبیر شانزدهمین جشن خانه سینما با اشاره به برگزاری جشن های عکاسان، انیمیشن، فیلم کوتاه و مستند این مراسم را آخرین مجلس جشن شانزدهم عنوان کرد.
وی گفت: جشن امسال با ویژگی های بسیاری همراه بود و با اختتامیه خاصی به پایان می رسد. برای اولین بار به دلیل تعطیلی سه ساله جشن آثار سه سال گذشته مورد ارزیابی قرار گرفت و برای کمک به بیمه بیکاری هنرمندان با کمترین هزینه برگزار شد.
وی مهمترین ویژگی جشن را اختتامیه آن عنوان کرد و ادامه داد: از شکل اهدای جوایز فیلمی تهیه می شود که این فیلم 21 شهریور در سینماها برای عموم مردم به نمایش درمی آید و برای اولین بار جشن از تهران خارج می شود و بخش بزرگی از مردم در آن شریک می شوند.
بزرگ نیا افزود: حرف و حدیث هایی خصوصا درباره داوری وجود داشت که با احترام به رأی داوران شاید بتوان با تغییر روش به شکل بهتری رسید.

**عسگرپور: امشب می خواهم سیاه نمایی کنم
اولین بزرگداشت این مراسم به مجید مسچی اختصاص داشت و محمدمهدی عسگرپور مدیر عامل خانه سینما هم به روال جشن های دیگر به روی سن آمد و با بیان اینکه "دیشب درباره سیاه نمایی صحبت کردم و امشب می خواهم سفید نمایی داشته باشم" گفت: باعث افتخار و خوشحالی هیأت مدیره است که امشب شاهد برپایی این مراسم ها هستیم و معتقدم انتخاب های خوبی داشتیم.
وی با اشاره به جایزه سیف الله داد که قرار است به مجید مسچی داده شود، اظهار کرد: این جایزه به یکی از خادمین سینما داده می شود که در گذشته قالیباف و مهندس سیروس فر این جایزه را گرفته اند و معتقدم مسچی جزو معدود مدیران این مملکت هستند که در بودجه بیت المال دقت زیادی دارند، خصوصا در دورانی که این دقت نبود ایشان وسواس خود را داشتند.
فخرالدین انوار، از اولین مدیران سینمایی کشور از دیگر کسانی بود که برای تقدیر از مسچی به روی سن دعوت شد. وی یکی از لذت بخش ترین لحظات زندگی اش را بر پا ماندن پرچم جشن سینمای ایران عنوان کرد و گفت: خوشحالم پس از سه سال این جشن برگزار می شود.

**ایوبی : دلایل زیادی دارم که امشب بسیار خوشحال باشم
حجت الله ایوبی هم با بیان اینکه "دلایل زیادی دارم که امشب بسیار خوشحال باشم" گفت: یکی اینکه خانه سینما با این آرامش فعالیتش را ادامه می دهد و تشکر می کنم که در گذر از این توفان با ما همراه بودید. همچنین خوشحالم که پس از سه سال جشن برگزار شد و خوشحالی دیگر من بابت تقدیر از مسچی است.
سیدمحمد بهشتی آخرین نفری بود که برای تقدیر از مسچی به روی سن دعوت شد و با بیان اینکه ایشان از همه توصیفاتی که شد، بهتر هستند، گفت: مسچی صفت هوا را فهمیده و مثل هوا و نسیم خنکی می ماند. کافر و مومن همه به هوا احتیاج دارند و هوا خودش را دریغ نمی کند. این نشانه بلوغ اهالی سینماست که شخصیت مسچی را به جا می آورند.
مجید مسچی پس از دریافت لوح تقدیر و تندیس خانه سینما از ایوبی با بیان اینکه این تعاریف بسیار برایش تعجب برانگیز بوده است، گفت: از دو نظر این جایزه برایم ارزشمند است، اول اینکه از دست اهالی سینما گرفته ام و دوم اینکه به اسم سیف الله داد است.
دومین بزرگداشت به «امین تارخ» اختصاص داشت که پس از پخش فیلم این بازیگر که توسط نیما عباس پور ساخته شده بود، فاطمه معتمدآریا به روی سن دعوت شد و گفت: کمتر از شش ماه است که پدرم را از دست داده ام. درست در روزی که بعد از سال ها ممنوعیت به سر کار رفتم، پدرم از دنیا رفت و خیالش راحت شد که من کارم را شروع کردم. اما امشب با حضور انوار، بهشتی و ایوبی حس کردم پدر دارم، حسی که خانه سینما به من می دهد. من بچه اینجا هستم و در اینجا بزرگ شدم و خوشحالم که سقفش به این راحتی نمی ریزد.

**معتمد آریا: این سقف محکم را مدیون معمارانی چون انوار و بهشتی هستیم
وی با بیان اینکه "این سقف محکم را مدیون معمارانی چون انوار و بهشتی هستیم که با عشق اینجا را ساختند" افزود: ما هیچ وقت سینما و مردم را نفروختیم و این کوچک ترین خصلتی است که از اینجا یاد گرفتم و امروز مادر سینما شدم.
معتمدآریا با اشاره به بزرگداشت امین تارخ گفت: ایشان فرزند خلف محمد کوثر است، کسی که بسیاری از هم دوره های تارخ شاگرد ایشان بودند و معتقدم تارخ به خوبی جایگزینی برای ایشان هستند.
امین تارخ پس از دریافت تندیس و لوح تقدیرش از مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی با بیان اینکه بسیار شب عزیزی برای من رقم خورد ، گفت: در چنین شب های ویژه ای بهتر است آرزوهای ویژه مطرح شود. همیشه دوست داشتم تشکر داشته باشم از معماران اصلی سینمای ایران و امشب خوشحالم این افتخار را دارم که در حضور همه دوستان به سهم خودم قدردانی کنم از بهشتی و انوار که اگر نبودند صاحب یک سینمای با شرافت و با نجابت و شأن حرفه ای نبودیم. سینمایی که در خارج از مرزها بالغ بر 1400 جایزه کسب کرده است.

**تارخ: سقف این خانه فروریختنی نیست
تارخ هم با بیان اینکه سقف این خانه فروریختنی نیست، ادامه داد: به خاطر حضور عزیزانی چون انوار و بهشتی و معتقدم اگر هدایت ها و دیپلماسی یکی- دو ساله عسگرپور و هیأت مدیره نبود، همه چیز می توانست فنا شود.
این بازیگر در پایان از استادش دکتر کوثر یاد کرد و گفت: متأسفانه ایشان در بعد از انقلاب مجبور شد به آمریکا برود و به عنوان استاد دانشگاه در آنجا تدریس کند.
در پایان این بخش علی دهکردی هم به نیابت از انجمن سینمای ایران با قرائت متنی، دسته گلی را به امین تارخ رئیس انجمن بازیگران اهدا کرد و گفت: امیدوارم روزی بنیه اقتصادی آنقدر بالا باشد تا برای هر کدام از این عزیزان مراسمی در حد شأن شان گرفته شود.

**داوودی: مصطفوی: نجیب ترین و محجوب ترین چهره پشت صحنه سینما
بزرگداشت «فرید مصطفوی» با پخش فیلم جایزه گرفتن رخشان بنی اعتماد در ونیز ساخته شادمهر راستین آغاز شد که در ابتدای این فیلم دریافت جایزه جشنواره ونیز و صحبت های رخشان بنی اعتماد با این فیلمنامه نویس به تصویر کشیده شده بود.
ابوالحسن داودی در سخنانی با بیان اینکه طولانی ترین سابقه کاری را در عرصه سینما با مصطفوی داشته است، گفت: 41 سال است با ایشان دوست هستیم و کار می کنیم و خوشحالم نوبت به نجیب ترین و محجوب ترین چهره پشت صحنه سینما رسید که هیچ وقت حقش ادا نشده است.
فرید مصطفوی پس از دریافت تندیس و لوح تقدیرش از داودی با تشکر از همه کسانی که دغدغه فیلمنامه دارند به ذکر خاطره ای از فیلم «پاییزان» پرداخت.
آخرین بزرگداشت این مراسم به «حسین ملکی» اختصاص داشت که پس از پخش فیلم او ساخته کاوه سجادی حسینی، علیرضا زرین دست به روی سن آمد و با تقدیر از انوار و بهشتی به خاطر خدمات شان در سینما، درباره ملکی با اشاره به جمله او در فیلم به نمایش درآمده که اعلام کرده بود "کسی من را نمی شناسد" گفت: ما شما را خیلی خوب می شناسیم و معتقدم حسین ملکی تمام فیلم هایی که کار کرده است بخشی از روح و جسمش را به روی نگاتیو منتقل کرده است.
حسین ملکی آخرین سینماگری بود که به روی سن حاضر شد و با بیان اینکه حرف ها آنقدر شیرین بود که اگر حرف بزنم همه را خراب می کنم، به ذکر خاطره ای شیرین از زمان حضورش به عنوان بازیگر مطرح کرد.
این مراسم که با حدود یک ساعت تأخیر در ساعت 19 و 45 دقیقه آغاز شده بود در ساعت 22 و 20 دقیقه با عکس یادگاری چهار نفری که بزرگداشت شان برگزار شد به پایان رسید.
از حاضران در این مراسم می توان به امیر اسفندیاری، هنگامه قاضیانی، فاطمه گودرزی، بیژن امکانیان، مهدی کریمی، مریم بوبانی، فرامرز روشنایی، عاطفه رضوی، خسرو امیرصادقی، حسین مختاری، غلامرضا موسوی، پرویز پورحسینی، امیرحسین علم الهدی، شبنم مقدمی، قاسم قلی پور، محمدرضا صابری، منوچهر شاهسواری، علی اکبر قاضی نظام، صادق آذین، هرمز هدایت، محمد سریر و منوچهر محمدی اشاره کرد.
فراهنگ*3054*1436


20/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 105]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن