تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه پرهيز از حرامها است همچنانكه شخص از خوردنى و نوشيدنى پرهيز مى‏كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798514316




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افشاگری سناتور از عملیات پنهان آمریکا در شکل گیری داعش


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: افشاگری سناتور از عملیات پنهان آمریکا در شکل گیری داعش


پایگاه اینترنتی آمریکایی اینفو وارز با استناد به اظهارات مقامات آمریکایی فاش کرد، واشنگتن با استفاده از قضیه حمله به کنسولگری این کشور در بنغازی در سال ۲۰۱۲ برای داعش موشکهای زمین به هوا و سلاح فرستاد و در اردن نیز داعشی ها زیر نظر آنها آموزش دیدند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه تشرین چاپ سوریه ، پایگاه اینترنتی آمریکایی « اینفو وارز»  در گزارشی به اظهارات شماری از مسئولان آمریکایی اشاره کرد که در آن تأیید کرده اند، آمریکا در جریان حمله به کنسولگری این کشور در شهر بنغازی لیبی در سال 2012میلادی و از روی عمد به قاچاق سلاح از لیبی  و تحویل آن به شبه نظامیان موسوم به مخالفان سوری اقدام کرده بود.
در گزارش تحلیلی این پایگاه با استناد به گفتگوی ژنرال توماس ماک اینرنی با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز و سناتور راند پاول در گفتگو با شبکه تلویزیونی سی ان ان آمریکا به نقش واشنگتن در شکل گیری گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی آمریکا استناد شده است.این دو مقام آمریکایی شواهد و قرائنی را بیان کرده‌اند که ثابت می کند آمریکا در تشکیل و تقویت داعش نقش داشته است.
این گزارش به اظهارات ژنرال اینرنی اشاره کرده که گفته بود مسلح کردن « مخالفان سوری » یک سیاست اشتباه است و معتقدم واشنگتن با حمایت آشکار  از گروه موسوم به « ارتش آزاد سوریه » اشتباه کرد.
وی تصریح کرده بود، سلاحهایی که در کنسولگری آمریکا در بنغازی لیبی بود در دست عناصر داعش هم دیده شد.
این گزارش به اظهارات سناتور پاول در ماه مه سال گذشته میلادی نیز اشاره کرد که گفته بود، بین حوادث کنسولگری آمریکا در لیبی با طرح قاچاق اسلحه پیشرفته به سوریه از طریق ترکیه و تحویل آن به « ارتش آزاد سوریه» ارتیاط عمیقی وجود دارد.

پس از گذشت سه ماه از این مصاحبه ، گزارشهایی منتشر شد مبنی بر اینکه سازمان «سیا» عملیات خود را برای جلوگیری از درز و انتشار گزارشهای اطلاعاتی مربوط به  قاچاق اسلحه آغاز کرده است.
اینفو وارز نوشت پس از آنکه این خبر منتشر شد شبکه تلویزیونی سی ان ان آمریکا اعلام کرد، گزارشی منتشر شده  مبنی بر حضور دهها مأمور سازمان سیا همزمان با حمله به کنسولگری آمریکا  در بنغازی  تا نگذارند واسطه‌ها با کنگره یا رسانه‌ها درباره برنامه سر‌ّی  قاچاق موشکهای زمین به هوا از لیبی به سوریه از طریق ترکیه صحبت کنند. قرار بود این موشکها به « مخالفان سوری» برسد که شماری از فرماندهان آن به صفوف داعش پیوسته اند.
این گزارش تصریح کرد داعش توانسته است از بنغازی سلاح به دست آورد و بسیاری از عناصر داعش  در سال 2012 میلادی در چارچوب دوره های آموزشی سری آمریکایی در اردن آموزش دیده‌اند.
این گزارش به اظهارات شماری از مسئولان اردنی در این باره استناد کرده است که گفته‌اند، دهها نفر از عناصر داعش هنگام حمایت سری آمریکا از مخالفان سوری در خاک اردن دوره های آموزشی گذرانده‌اند.
این گزارش افزوده است بسیاری از هم پیمانان منطقه‌ای آمریکا مانند عربستان سعودی و کویت و ترکیه و قطر به زمینه سازی و تشکیل شبکه تروریستی « داعش » کمک کرده اند.    


پنج شنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن