تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من ادب آموخته خدا هستم و على، ادب آموخته من است . پروردگارم مرا به سخاوت و نيكى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798286970




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هفت مجتمع تولید آبزی پروری در استان کرمانشاه ایجاد می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: هفت مجتمع تولید آبزی پروری در استان کرمانشاه ایجاد می شود کرمانشاه - ایرنا - مدیرکل شیلات استان کرمانشاه از ایجاد هفت مجتمع تولید آبزی پروری در استان خبر داد و گفت: این مجتمع ها ظرفیت تولید شش هزار و 900 تن انواع ماهیان گرم آبی، سردآبی، خاویاری و غزل آلا را دارند.


به گزارش خبرنگار ایرنا، "کیومرث شهبازی" روز چهارشنبه در جلسه کارگروه اقتصادی و توسعه سرمایه گذاری بخش کشاورزی کرمانشاه که در معاونت برنامه ریزی استانداری برگزار شد، اظهار داشت: برای احداث این مجتمع های پرورش ماهی، 68 هزار میلیون ریال اعتبار عمرانی و 253 هزار و 500 میلیون ریال تسهیلات بانکی نیاز است.
وی یادآور شد: این هفت پروژه آبزی پروری می توانند زمینه اشتغالزایی یک هزار و 550 نفر به صورت مستقیم و 770 نفر را نیز به صورت غیرمستقیم فراهم کنند.
شهبازی همچنین به برخی از این مجتمع ها نیز اشاره کرد و گفت: یکی از آن ها استخر ماهی شهدای شهرستان قصرشیرین است که می تواند سالانه دو هزار و500 تن ماهی گرم آبی را تولید و زمینه اشتغال 510 نفر را به صورت مستقیم و 250 نفر غیرمستقیم فراهم کند.
وی از مجتمع پرورش ماهی قزل آلای روستای سفید برگ جوانرود به عنوان یکی دیگر از پروژه های آبزی پروری استان یاد کرد و افزود: این مجتمع قابلیت افزایش تولید تا 300 تن در واحد را نیز دارد و برای اجرای آن دو میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار لازم است.
مدیرکل شیلات استان کرمانشاه یادآور شد: یکی از دیگر از پروژه های آبزی پروری مربوط به پرورش ماهی خاویاری روستای گلین شهرستان گیلانغرب با ظرفیت تولید یک هزار تن با اشتغالزایی400 نفر مستقیم و200 نفر غیرمستقیم است که به یکصد میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
شهبازی تاکید کرد: کرمانشاه یکی از قطب های تولید پرورش ماهیان خاویاری است و باید به افزایش تولید این نوع از ماهیان توجه بیشتری شود چرا که درآمد بیشتری را در مقایسه با پرورش ماهیان غزل آلا نصیب استان می کند.

** تولید 14 هزار و 500 تن شیلات در استان کرمانشاه

وی در ادامه به تولید شیلات در استان کرمانشاه نیز اشاره کرد و گفت: هم اکنون سالانه 14 هزار و500 تن شیلات در استان تولید می شود که به دنبال افزایش این رقم به بیش از 18 هزار تن در پایان سال جاری هستیم.
شهبازی خاطرنشان کرد: همچنین در برنامه ریزی به عمل آمده تولید شیلات استان کرمانشاه در پایان سال 96 به 60 هزار تن و در پایان برنامه 20 ساله به 100 هزار خواهد رسید.
وی با بیان اینکه کرمانشاه از لحاظ تولید ماهیان گرمابی در بین استان های غیرساحلی رتبه اول و در مجموع ششم کشور را در اختیار دارد، اظهار کرد: از لحاظ ماهیان سردآبی نیز رتبه دوم استان های غیرساحلی و رتبه پنجم کشور را در اختیار دارد.
مدیرکل شیلات استان کرمانشاه همچنین از صادرات دو هزار و 500 تن ماهیان گرم آبی استان در سال گذشته خبر داد و گفت: عمده آن از طریق مرز شلمچه به عراق صادر شده است.
وی همچنین از تولید سالانه یک میلیون و 185 هزار قطعه ماهی زینتی در استان کرمانشاه خبر داد.

** سرانه مصرف آبزیان در کرمانشاه 7.5 کیلوگرم است

وی در ادامه به سرانه مصرف آبزیان در استان کرمانشاه نیز اشاره کرد و گفت: در حالی که سرانه مصرف آبزیان در جهان 18.8 و در کشور 8.5 کیلوگرم است این سرانه در کرمانشاه به 7.5 کیلوگرم می رسد.
شهبازی با بیان اینکه به دنبال افزایش سرانه مصرف آبزیان در استان به بیش از هشت کیلوگرم تا پایان سال جاری هستیم، انجام این کار را مستلزم تامین اعتبار دو میلیارد و 500 میلیون ریالی عنوان کرد.
وی در پایان با توصیه به مردم بخصوص کودکان و بزرگسالان برای مصرف ماهی، خاطرنشان کرد: ماهی در درمان بیماری های نظیر دیابت، میگرن و روماتیسم موثر می باشد و حتی برای درمان افسردگی نیز توصیه شده است.
7458/567


19/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن