تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نصيحت كردن در حضور ديگران، خُرد كردن شخصيت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820450082




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دسترسی هفت میلیون روستایی کشور به آب شرب آسان می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: دسترسی هفت میلیون روستایی کشور به آب شرب آسان می شود شهرکرد-ایرنا- معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت نیرو از حل مشکل دسترسی هفت میلیون روستایی به آب آشامیدنی خبرداد.


به گزارش ایرنا، "علیرضا دائمی" روز سه شنبه در همایش ملی آب در شهرکرد اظهار داشت:870 طرح احداث مجتمع های آب روستایی دارای شبکه های آبرسانی به روستاییانی که با تانکر آبرسانی می شوند ویا از منابع آب فاصله دارند، از سوی دولت با جدیت درحال پیگیری است .
وی افزود:با بهره برداری از این مجتمع ها پیش بینی می شود دسترسی هفت میلیون روستایی به شبکه های آبرسانی براحتی فراهم شده یا بهبود یابد .
دائمی ادامه داد: طرح های مجتمع آبرسانی روستایی از طرح های نیمه تمام دولت پیشین بوده که دولت یازدهم بصورت ویژه اتمام آن را در دستور کار قرارداده است .
معاون وزیر نیرو میزان اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این طرح ها را 42هزار میلیارد ریال عنوان کرد وگفت: امسال برای این طرح ها پنج هزار میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است .
وی با بیان وجود 609دشت ومحدوده مطالعاتی آبخوان در کشور تصریح کرد: حدود 230 دشت ازاین تعداد ممنوعه اعلام شده ونیمی ازآنها نیز فاقد ظرفیت آبدهی بوده و بطور کامل خشکیده است .
دائمی، برداشت بی رویه از منابع زیرزمینی را عامل کاهش ممنوعه شدن دشت ها عنوان کرد و گفت: از سال 58 تناسب بین مصرف ومنابع موجود آب درکشوربرهم خورده و از آن زمان تا کنون 120میلیارد مترمکعب از ذخایر استراتژیک زیرزمینی آب برداشت و مصرف شد .
وی تصریح کرد: درهرشبانه روزبه طور متوسط 250 تا 300 لیترآب توسط هر ایرانی مصرف می شود در حالی که متوسط مصرف جهانی حدود120لیتر بر ثانیه است .
دائمی ادامه داد: با توجه به ضعف منابع آب کشور، احداث سد و طرح های توسعه ای در بسیاری از مناطق آبخیز جوابگوی نیاز مصرفی کشور نیست .
وی بیان داشت: هم اکنون 139 سد جدید درکشور با ظرفیت 24میلیارد مترمکعب درحال ساخت است درحالی که منابع آبی فاقد این حجم آب است.
معاون وزیر نیرو ادامه داد: براساس مولفه های پایداری جهانی میزان بهره برداری از منابع نباید بیشتر از 60 درصد باشد واین میزان در برخی رودخانه های کشور حدود صد درصد است .
علیرضا دائمی تصریح کرد: این گونه مسائل تمامی استان ها را با مشکل کم آبی و در مواردی کاهش کیفیت آب مواجه کرده است .
به گزارش ایرنا، همایش ملی بحران آب با حضور مسئولان و استانی وجمعی از استادان ودانشجویان رشته های کشاورزی در دانشگاه شهرکرد به مدت دوروز در حال برگزاری است .
8125/558/


18/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن