تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخن گفتن درباره حق، از سكوتى بر باطل بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798536945




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سالانه میلیاردها دلار سرمایه کشور می‌سوزد /لزوم یکپارچگی مدیریت کلان انرژی کشور


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: معاون وزیر نفت:
سالانه میلیاردها دلار سرمایه کشور می‌سوزد /لزوم یکپارچگی مدیریت کلان انرژی کشور
معاون وزیر نفت در برنامه ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری گفت: گازهای فلر سال‌هاست که می‌سوزد و کسی هم گریه نمی کند و سالانه میلیاردها دلار سرمایه کشور می‌سوزد که ما در راستای مهار این مسئله NGLها را تعیین تکلیف کردیم.


به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، منصور معظمی در نشست خبری اظهار د اشت:  دو فصل نوین در صنعت نفت ایران اتفاق افتاده است که یکی از آنها سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و دیگری استفاده از ظرفیت‌های بند «ق»‌تبصره 2 قانون بودجه است.
 
وی ادامه داد: در راستای بند ق تا به امروز 70 میلیارد دلار پروژه تعریف و به شورای اقتصاد ارسال کرده‌ایم که این پروژه‌های خانه‌های مردم را متاثر کرده هزینه‌ها را کم می‌کند، صرفه‌جویی انرژی را محقق وحمل و نقل را متحول می‌کند.
 
معاون وزیر نفت در برنامه ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری تاکید کرد: دولت و مجلس در نظر دارند برای سال آینده نیز این بند را تکرار کنند.
 
وی با بیان اینکه آمریکا بزرگترین تولید کننده و مصرف کننده نفت خام است اضافه کرد:‌از 1688 میلیارد بشکه ذخایر نفت دنیا نزدیک 50 درصد در خاورمیانه قرار دارد و بنابر این اختلافات و تنازعات سیاسی در خاورمیانه طبیعی است.
 
وی با تاکید بر این که تا نفت در خاورمیانه است تنازعات وجود خواهد داشت، افزود: مصرف‌کننده به دنبال نفت ارزان و امن است و نقش بازار مصرف‌کننده امروز از نقش تولید‌کننده در این بازار بیشتر شده است.
 
معظمی تصریح کرد: مصرف‌کننده به سمت کاهش اتکای خود به نفت تولید کنندگان و به خصوص خاورمیانه حرکت کردند و به همین دلیل نقش استراتژیک خاورمیانه اگر چه کاهش نخواهد یافت اما افزایش هم نخواهد یافت.
 
*تاثیر صادرات گاز به اروپا روی امنیت ایران
 
وی اظهار داشت: سال آینده به عراق گاز خواهیم داد و با عمان هم قرارداد داریم و سال 95 از گاز لبریز خواهیم بود.
 
معاون وزیر نفت در برنامه ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری در ادامه افزود:‌چرا روس‌های در درگیری با اروپا زور گفته‌اند و در اکراین کریمه را جدا کردند؟ آیا صدور گاز ما به  اروپا تاثیر مستقیمی روی امنیت ما نخواهد گذاشت؟ قطعا این طور خواهد بود و اگر توان صادرات انرژی ما در نقاط استراتژیک دنیا بیشتر باشد قطعا رفتار 5+1 متفاوت خواهد بود.
 
*گاز فلر سال‌های است که می‌سوزد و سرمایه ملی به هدر می رود
 
وی در ادامه گفت: گازهای فلر سال‌هاست که می‌سوزد و یک قرارداد هم مثل کرسنت بسته می‌شود به این سرنوشت دچار می‌شود کسی هم نه گریه‌ای می‌کند و نه ضجه می‌زند که سالانه میلیاردها دلار سرمایه کشور می‌سوزد که ما در راستای مهار این مسئله NGLها را تعیین تکلیف کردیم.
 
وی با بیان اینکه بنا داریم ظرفیت تولید نفت خام و معیانات گازی را تا 3 یا 4 سال آینده به 5.7 میلیون بشکه در روز برسانیم گفت: افزایش ظرفیت تولید یا افزایش توان صادراتی قدرت چانه‌زنی کشور را در صحنه بین‌المللی افزایش می‌دهد چنانکه اگر عربستان امروز می‌تواند بازیگر قیمت نفت باشد برای این است که توان تولید دارد.
 
وی اظهار داشت: حتما سال 93 مشکلات سوخت‌رسانی سال 92 را نخواهیم داشت و به صنایع ابلاغ خواهیم کرد که هر کدام چقدر سوخت مصرف خواهند کرد.
 
وی با بیان اینکه تا 3یا 4 سال آینده 97 درصد کشور زیر پوشش مصرف گاز خواهد رفت گفت:وظیفه ما به عنوان دولت افزایش تولید ثروت در نتیجه افزایش تولید ناخالص ملی درآمد سرانه و در نهایت افزایش رفاه خواهد بود.
 
معظمی با بیان اینکه به دنبال رسیدن به پایداری در حوزه نفت و گاز هستیم گفت: ما همین امروز درباره محدودیت گازرسانی به واحدهای صنعتی در زمستان برنامه‌ریزی می‌کنیم در حالی که ما از نظر حجم مخازن گاز در دنیا اول هستیم اما مشکل تولید داریم.
 
معاون برنامه‌ریزی وزیر نفت با تاکید بر اینکه تا پایان امسال به افزایش 100 میلیون مکعبی تولید گاز خواهیم رسید گفت: آلودگی هوای زمستان را یادمان نرفته است چرا که دلیل این آلودگی ارائه سوخت مایع به نیروگاه‌ها بود و اگر به جای سوخت مایع گاز بدهیم آلودگی کم می‌شود کما این که امروز در تهران  کمی بهتر نفس می‌کشیم.
 
* اعلام آمادگی54 شرکت برای سرمایه‌گذاری در احداث پالایشگاه در سیراف
 
معظمی ادامه دا: 54 شرکت برای احداث 8 پالایشگاه در سیراف اعلام آمادگی کردند که همه آنها بخش خصوصی هستند و حداقل باید 300 میلیون دلار سرمایه‌گذاری کنند.اگر فضا را شفاف کنیم همه خواهند آمد.
 
معاون برنامه‌ریزی وزیر نفت اظهار داشت:‌ آنچه در تولید مواد اولیه  بنزین در پتروشیمی اتفاق می‌افتاد نه توجیهی در سلامت مردم و نه توجیهی در اقتصاد داشت و پاک شدن هوا نشانه خوبی بر درستی سیاستگذاری واردات بنزین است.
 
*روسیه شریک استراتژیک ایران است
 
وی با اشاره به فعال کردن و استفاده از ابزار دیپلماسی انرژی گفت: با چینی‌ها و روس‌ها کار جدی را آغاز کردیم چنانکه وزیر نفت به جای وزیر خارجه رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه است و برای استفاده از ظرفیت‌ها و توانایی‌های مشترک کار خوبی را آغاز کرده‌ایم.
 
وی تاکید کرد:‌ روسیه شریک استراتژیک ایران است و در هر موردی که بتوانیم از جمله نفت با آنها همکاری خواهیم کرد.
 
معظمی اضافه کرد:‌ با چینی‌ها هم یکی کار جدی را آغاز کرده‌ایم که در آینده درباره آن اطلاع‌رسانی می‌کنیم.
 
وی اظهار داشت: تحریم یعنی جنگ تمام عیار اقتصادی است و به طور یقین ما تحریم را دور می‌زنیم پشت سد تحریم نمی‌مانیم و از هر روشی برای شکستن آن استفاده می‌کنیم.
 
وی ادامه داد:‌در 5 ماهه نخست امسال صادرات نفت ما نسبت به برنامه‌ مصوب 8.2 درصد افزایش یافته و تولید پتروشیمی نیز 5 درصد افزایش یافته است.
 
معاون برنامه‌ریزی وزیر نفت تصریح کرد:‌دنیای استکبار می‌خواهد پشت شما را به خاک بمالد و ما هم در تکنیک کشورداری تلاش می‌کنیم ضربه فنی نشویم.
 
*مدیریت کلان انرژی کشور باید یکپارچه باشد
 
وی ادامه داد: قراردادهای جدید نفتی ایران هنوز نهایی و به دولت ارائه نشده است ولی از همه قراردادهای نفتی جهان برای تدوین مدل خودمان استفاده کرده‌ایم.
 
معظمی تصریح کرد:‌اگر اقتصاد شما تک‌محصولی باشد ممکن است شرایط تحریم نفت در مورد گاز هم تکرار شود اما اگر سبدی از انواع صادرات نفت و گاز و فراورده و پتروشیمی و کالای غیر نفتی داشته باشد این مشکل ایجاد نخواهد شد.
 
وی با تاکید بر اینکه باید سبد انرژی داخلی را متنوع کنیم گفت:‌بخش انرژی کشور به وزارت نفت و نیرو تقسیم شده است اما ما معتقدیم مدیریت کلان حوزه انرژی کشور باید یکپارچه باشد تا بتوانیم برای رساندن انواع انرژی و بهینه‌سازی آن برنامه‌ریزی کنیم.

انتهای پیام/






تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن