تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس كارى او را اندوهگين و به خود مشغول كند و او با اخلاص براى خدا بسم اللّه‏ ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799144740




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شهرهایی که به یک باد، بَندند/ گسیختگی سکونتگاه های غیررسمی و آلونک نشینی


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شمال > مازندران مهر گزارش می دهد؛
شهرهایی که به یک باد، بَندند/ گسیختگی سکونتگاه های غیررسمی و آلونک نشینی
ساری - خبرگزاری مهر: بافت فرسوده، سازه های غیرمقاوم، سکونتگاههای غیررسمی، گسترش آلونک نشینی و حاشیه نشینی، علاوه بر اینکه سیمای شهرهای مازندران را هم نازیبا و هم آبستن حوادث و برابر بلایای طبیعی لرزان و سست کرده است، شهرهایی که شاید تاب تحمل وزش یک باد ضعیف را نداشته باشند.



به گزارش خبرنگار مهر، چهار هزار و 700 هکتار از مساحت 36 شهر مازندران جزو بافت فرسوده به شمار می رود و به تاکید کارشناسان عمران و مسکن، بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده، سبب ایجاد تحرک در اقتصاد شهر می شود و لزوم همکاری شهرداریهای برای به سرانجام رساندن این طرح، امری مهم به شمار می رود. بالابودن ارزش زمین، راغب نبودن مالکان برای بهسازی واحدهای فرسوده، همکاری نکردن بانکها، نداشتن سند مالکیت  از عمده مسائلی است که نوسازی بافت های فرسوده شهری مازندران را با چالش روبرو کرده است. به رغم مشکلات متعدد، در سالهای اخیر بیش از 22 هزار واحد مسکونی مستقر در بافت های فرسوده مازندران برای نوسازی به بانکها معرفی شده اند و در مجموع 15 درصد از مساحت بافت های فرسوده استان بهسازی شده است و به تاکید کارشناسان، فرهنگسازی برای جلب مشارکت مردم در امر نوسازی بافت های فرسوده شهری ضرورتی اجتناب ناپذیر است، مهدي حداديان مدير عامل شركت عمران و مسكن سازان استان مازندران در این زمینه معتقد است، براي ورود به مقوله نوسازي بافت هاي فرسوده شهري ابتدا بايد اعتماد مردم و ساكنين را جلب کرد و پس از آن با مشاركت حد اكثري آنها كارها را انجام داد و براي كسب موفقيت هاي بزرگ به مشاركت مردم نيازمنديم وبراي مشاركت حداكثري بايد اعتماد سازي کنیم. حدادیان با اشاره به 350 هكتار بافت فرسوده شهر قائمشهر افزود: با ارائه راهكار هاي مناسب و تخفيفات لازم از سوي شهرداري و مساعدت دستگاههاي اجرايي وخدمات رسان مي توانيم مردم را به مشاركت در امر نوسازي بافتهاي فرسوده دعوت کرد و تحول عظيمي در شهر ايجاد كرد. بازآفرینی بافت های فرسوده نیازمند کار فرهنگی است مدير عامل شركت عمران و مسكن سازان استان مازندران با بيان اينكه باز آفريني بافت هاي فرسوده نيازمند كار فرهنگي است ، گفت: اين شركت جلسات متعددي را با ساكنان محلات بافت فرسوده قائمشهر در مساجد اين محلات جهت نوسازي داشته و اطلاعات لازم را ارائه کرده است و اگر شهرداري بخواهد پروژه بزرگي در بافت فرسوده شهر اجرا کند نيازمند حمايت مردم و مشاركت حد اكثري آنها است ، لذا بايد فرهنگ سازي کند.
 
مديرعامل شركت عمران و مسكن سازان استان مازندران اعلام كرد: دستگاه هاي اجرايي توجه ويژه اي به ساماندهي سكونتگاههاي غيررسمي قائمشهر داشته باشند.
 
مديرعامل شركت عمران و مسكن سازان استان گفت: ساماندهي سكونتگاه هاي غيررسمي و نوسازي و بازآفريني بافت هاي فرسوده شهری توجه ويژه دستگاه هاي اجرايي را می طلبد، لذا جهت توانمندسازي ساكنان اين مناطق كه اكثرشان از اقشار كم درآمد جامعه هستند بايد  به صورت یکپارچه تلاش كنيم. گسیختگی سکونتگاههای غیررسمی حداديان افزود: سكونتگاههاي غيررسمي با توجه به گسيختگي و تركيب نامناسب روابط اجتماعي و مشكلات اقتصادي، بستري نامناسب براي وضع موجود و آينده شهرها می باشند، لذا  ضرورت دارد نسبت به ساماندهي این مناطق از شهرها بویژه شهر قائمشهر اقدام فوری صورت گیرد.
 
وی مساحت سکونتگاههای غیررسمی شهر قائمشهر را برابر430هکتار بیان کرد و گفت: با احتساب400هکتار بافت فرسوده مساحتی بالغ بر830هکتار از شهر قائمشهر که حدود 30 درصد از شهر را شامل می شود را تشکیل می دهد. مدیرعامل شرکت عمران و مسکن سازان استان مازندران افزود: در سکونتگاه های غیررسمی  قائمشهر جمعیتی بیش از 23 هزار نفر زندگی می کنند که توجه به تامین خدمات مورد نیاز اولیه شهروندان ساکن در این محله ها و مناطق شهری را برای مسئولین شهرستان دو چندان می کند. نوسازی 15 درصد بافتهای فرسوده مازندران مدیرعامل شرکت عمران و مسکن سازان استان مازندران با اشاره به اینکه در هفت سال گذشته 15 درصد مساحت بافتهای فرسوده استان نوسازی شده است، گفت: 22 هزار واحد این محدود برای نوسازی به بانکها معرفی شده اند. مهدی حدادیان، با عنوان اینکه تاکنون بیش از 3900 میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیات پرداخت شده است، بالابودن ارزش افزوده زمین را از جمله مشکلات بیان کرد. سيد جعفر حسيني شهردار قائمشهر نيز گفت: موافقت و همسويي و يكدلي مسوولين گام مهمي در جلب اعتماد مردم و مشاركت آنها محسوب مي شود ، لذا اصل يك صدايي وهمسويي مسئولان مهم بوده وبايد محقق شود تا به اجراي پروژه هاي بزرگ با مشاركت مردم اميدوار شويم. وي با اشاره به اينكه عدم هماهنگي مسولين موجب سردرگمي و بلا تكليفي مردم مي شود ، خاطر نشان كرد: با اتخاذ روشهاي مناسب و راهكارهاي لازم مي توانيم پروژههاي مفيد و مورد نياز شهر را اجرايي نمود و كار ماندگاري براي مردم انجام داد و البته كمك مردم و مشاركت آنها مهمترين ركن اين كار است. زنده سازی بافت های فرسوده شهری حسيني با اعلام اينكه شهرداري قائمشهر توجه ويژه اي به بافت هاي فرسوده و سكونتگا ههاي غير رسمي اين شهر دارد ، افزود: با زنده سازي بافت هاي فرسوده شهري و نوسازي اين مناطق مي توانيم بسياري از مشكلات شهري را حل کرده و چهره شهر را دگرگون ساخت. وي در ادامه اظهار داشت:بايد يك تيم هماهنگ و مناسب ايجاد نماييم تا با ارائه راهكار هاي لازم و با اعتماد سازي در بين مردم مشاركت آنها را جلب کرد ، لذا نيازمند تجربيات شركت عمران ومسكن سازان استان مازندران در بافت هاي فرسوده شهري هستيم.
 
بافت های کهن هویت ساز هستند معاون عمرانی استاندار مازندران با بیان اینکه بافت‌های کهن و تاریخی هویت و زندگی‌مان را شکل می‌دهند خاطرنشان کرد: برای شناساندن فرهنگ و هویت خود به مردم و حتی فرزندانمان نیاز به بازسازی بافت فرسوده داریم.
 
علی نبیان با اشاره به دو گسل مهم در استان و با یادآوری خاطره تلخ زلزله بم، اظهار داشت: با همکاری مالکان بافت های فرسوده می توانیم از چنین فاجعه ای جلوگیری کنیم. علی نبیان، مقاوم سازی واحدهای مسکونی و نوسازی بافت های فرسوده شهرداری را از جمله راهکارهای پیشگیری از فاجعه بیان کرد و خواستار همکاری بخش های مرتبط در این زمینه شد. وی خواهان مشارکت شهرداران و دستگاههای اجرایی و بانکها شد و گفت: اینکه فقط از بخش دولتی انتظار نوسازی داشته باشیم راه بجایی می بریم و باید مشوق های ویژه ای برای مشارکت بخش های خصوصی و مردم در نظر گرفته شود. در عین حال، ربیع فلاح جلودار استاندار مازندران همواره بر احيا و بهسازي بافت فرسوده شهرهاي استان و توانمند سازي سكونتگاه هاي غير رسمي با مشاركت استان و شهرداران تاكيد کرده است.
 
120 هزار نفر در مازندران حاشیه نشین هستند علاوه بر بافتهای فرسوده، حاشیه نشینی از دیگر مشکلات استان مازندران است که تبعات و پیامدهای خاص خود را داراست و در این راستا 120 هزار نفر در استان بصورت حاشیه نشینی بسر می برند. قاسم جان بابایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در گفتگو با خبرنگار مهر،  به بحث حاشیه نشینی در استان اشاره و اضافه کرد: در مازندران نیز حاشیه نشینی وجود دارد و در برخی مناطق از امکانات لازم برخوردار نیستند. وی گفت: در استان 120 هزار نفر بصورت حاشیه نشین سکونت دارند که برای این مناطق پایگاههای بهداشتی طراحی شده و در این راستا آمادگی حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی داریم. جان بابایی گفت: مراکز بهداشتی روستایی از دیگر موارد مهم در طرح نظام سلامت است که با شرایط جدید، میزان دریافتی پزشکان در مناطق روستایی نیز چند برابر می شود. به گزارش مهر، طبق آمار، 641 هکتار از مساحت سه هزار هکتاری شهرستان ساری، 347 هکتار از مساحت 2700 هکتاری قائمشهر، 420 هکتار ار مساحت شهری بابل، 159 هکتار از مساحت آمل، 170 هکتار از مساحت شهری چالوس،  107 هکتار از مساحت شهر نوشهر، 80 هکتار از مساحت شهر تنکابن و .... در استان مازندران فرسوده است که نیاز مبرم به نوسازی دارد. در حال حاضر 32 شهر مازندران دارای بافت های فرسوده هستند و طبق برنامه پنجم توسعه مقرر بود هر سال 10 درصد بافتهای فرسوده نوسازی و بازسازی شود.


۱۳۹۳/۶/۱۷ - ۰۹:۲۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن