تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):يك حديث بفهمى بهتر است از آن كه هزار حديث [نفهميده] نقل كنى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798361638




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بلندی های موصل در کنترل ارتش عراق / آغاز عملیات برای شکستن محاصره بلدروز


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: بلندی های موصل در کنترل ارتش عراق / آغاز عملیات برای شکستن محاصره بلدروز


نیروهای عراقی پس از تثبیت کنترل خود در منطقه آمرلی به عملیات نظامی خود در طرف شرقی استان موصل ادامه می دهند. بر اساس جدیدترین خبرها ، نیروهای عراقی موفق شدند با عقب راندن تروریست های داعش، کنترل ارتفاعات مشرف به شرق موصل را در شمال عراق بدست گیرند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، در جریان درگیری‌ها برای در اختیار گرفتن کنترل منطقه آمرلی، بیش از ۳۰ نفر از نیروهای گروه داعش به هلاکت رسیدند. نیروهای مردمی و ارتش عراق حدود یک هفته پیش نیز توانستند کنترل تاسیسات نفتی در نزدیکی موصل را از دست تروریست های داعش خارج کنند.

گروه تروریستی داعش از حدود یک ماه پیش کنترل این منطقه را در دست داشت و از این مکان می توانست همه تحرکات را در بخش وسیعی از شرق موصل زیر نظر داشته باشد.  نیروهای عشایری هم توانستند با پشتیبانی ارتش عراق تعدادی از افراد مسلح داعش را در ناحیه العلم به هلاکت برسانند. ارتش عراق توانست تعدادی از خودروهایی را که این گروههای مسلح از برخی پادگان ها در شهر موصل سرقت کرده بودند، منهدم کند.

در مناطق یثرب و مناطق العلم که نیروهای امنیتی تلاش می کنند امنیت را در این مناطق به طور کامل برقرار کنند و راههای ارتباطی را که نیروهای مسلح از آنها برای نفوذ به این مناطق استفاده می کنند قطع کند.  برخی خبرهای درز یافته حاکی از آن است که تعداد زیادی از فرماندهان آنها در حال فرار به شهر موصل و از آنجا از طریق گذرگاههای الربیعه به سوریه هستند. برخی از این گروهها که خطوط تدارکاتی شان قطع شده است و محل های تمرکزشان را در موصل از دست داده اند، توانستند به برخی کوههای حمرین بگریزند.

همچنین نیروهای امنیتی پس از آزادسازی مناطق آمرلی توانستند تعداد زیادی از این افراد مسلح را در بیابان های شهر طوزخورماتو و سایر مناطق یا روستاهای نزدیک منطقه آمرلی به هلاکت برسانند. نیروهای امنیتی همچنین در حال تلاش برای محاصره این گروهها در مناطق حوض  العظیم و برخی روستاهایی هستند که این افراد مسلح در آنها پناه گرفته اند. این گروههای مسلح اکنون امکان جنگیدن ندارند.

از این رو تلاش می کنند میدان نبرد خود را به بخش هایی از تکریت بکشانند آنها همچنین به انجام عملیات های انفجاری با استفاده از خودروهای بمب گذاری شده به منظور کاستن از فشار نیروهای امنیتی در جبهات مختلف در شمال و غرب عراق، روی آورده اند.

فرمانده پلیس استان دیالی نیز از آغاز عملیاتی گسترده برای شکستن محاصره اهالی شهر بلدروز در شرق بعقوبه خبر داد. "جمیل الشمری" به شبکه عراقی "سومریه نیوز" گفت: هدف از این عملیات آزادسازی سد مهم "الصدور" در شمال شرقی بعقوبه است.

وی اظهار داشت که این عملیات از عصر دیروز با حضور نیروهای مشترک ارتش و پلیس و نیروهای داوطلب مردمی با پشتیبانی نیروی هوایی آغاز شد. الشمری تأکید کرد که این سد نزدیک منطقه المقدادیه (45 کیلومتری شمال شرقی بعقوبه) قرار دارد.

فرمانده پلیس استان دیالی خاطرنشان کرد که عناصر داعش پس از تحت کنترل در آوردن سد الصدور، آب قنات "روز" را به مدت 10 روز است که قطع کرده اند و این امر مشکلات بسیاری را برای اهالی بلدروز به وجود آورده و آنان را در آستانه یک فاجعه انسانی قرار داده است.

الشمری اظهار داشت: این عملیات به صورت کاملا برنامه ریزی شده برای پاکسازی کامل منطقه الصدور از وجود تروریستهای داعش و تأمین امنیت مناطق شمال المقدادیه آغاز شده است.

داعش دو پزشک را در شهر موصل عراق اعدام کرد
 نیروهای داعش روز شنبه به منزل دو پزشکی که حاضر به مداوای مجروحان آنان نشده بودند یورش برده و آنان را در مقابل منازلشان اعدام کردند. نیروهای داعش اجساد پزشکان را تا پزشکی قانونی به روی زمین کشیدند و از تحویل اجساد آنان به خانواده هایشان خودداری کردند.
دو هفته قبل نیزهنگامی که یک پزشک از پوشیدن حجاب مخصوص داعش خودداری کرد اعدام شد.

مداخله سفارت آمریکا در روند تشکیل دولت جدید عراق
طی روزهای گذشته سر بریدن 2 خبرنگار آمریکایی نیز به مقامات آمریکایی کمک کرد که افکار عمومی آمریکا را برای آغاز یک جنگ دیگر در خاورمیانه توجیه کند. از سوی دیگر آمریکا تلاش می‌کند با استفاده از داعش هراسی که ساخته و پرداخته خود آنها است یک ائتلاف بین المللی همانند آنچه که در سال 2003 علیه تهدید صدام حسین ایجاد کرد درست کند.

در حال حاضر کشورهایی نظیر استرالیا، انگلیس، فرانسه و چند کشور دیگر احتمال مشارکت و همکاری با آمریکا برای مقابله با داعش را رد نکرده‌اند. ضمن اینکه جان کری وزیر خارجه آمریکا روز جمعه 14 شهریور از تشکیل این ائتلاف بین المللی خبر داد و آن را رسما تایید کرد. تشکیل این ائتلاف نظامی در کشوری که مرزهای طولانی با سوریه دارد از نظر واشنگتن، دست آنها را برای پرداختن دوباره به پرونده سوریه بازتر می‌گذارد.

کمترین منفعت این رویکرد برای واشنگتن این است که با استفاده از ابزار تهدید داعش می‌تواند تحرکات ارتش سوریه و مواضع انها را در خاک سوریه رصد و ارزیابی کند و در صورت لزوم از آن بهره‌برداری کند.

 نماینده عضو ائتلاف «الاحرار» در عراق، روز شنبه از تماس‌های برخی از اعضای ائتلاف «نیروهای ملی» با سفارت آمریکا به منظور اعطای پست وزارت دفاع عراق به تشکل سنی خبر داد.   «مازن المازنی» نماینده عضو ائتلاف الاحرار گفت: «حیدر العبادی، نخست‌وزیر مامور تشکیل دولت جدید بایستی در برابر مداخله‌های خارجی که قصد تضعیف بافت ملی عراق را دارند، ایستادگی کند.»

المازنی تأکید کرد : «تماس‌هایی بین برخی از اعضای ائتلاف نیروهای ملی و سفارت آمریکا (در بغداد) به منظور اعطای پست وزارت دفاع به تشکل سنی‌ها وجود دارد.»
همزمان، «عالیه نصیف» نماینده عضو ائتلاف «دولت قانون» در عراق، روز شنبه، اعلام کرد، آمریکا کاملا در روند تشکیل دولت جدید عراق دخالت می کند و قصد دارد دو فرد مورد نظر خود را برای وزارتخانه‌های دفاع و کشور به دولت جدید تحمیل کند.

آمریکا اگرچه عزم جدی در نبرد با داعش ندارد، اما با استفاده از ترس و واهمه جهانیان از داعش به صورت خزنده در حال افزایش تعداد نظامیان خود در خاک عراق است و از ابتدای حمله به داعش تعداد نظامیان خود را به بیش از 800 نفر رسانده است. این مساله‌ای است که دولت عراق ، سوریه و کشورهای همسایه باید نسبت به آن هوشیار باشند. سوریه احتمالا حلقه گمشده چرایی حمله آمریکا به داعش در عراق است.
   
دانلود

لینک را کپی کنید


یک شنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن