تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):مؤمن را از سيمايش مى شناسيم و منافق را از نشانه هايش.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803726379




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نگاهی به کاپیتان‌های تاریخ فوتبال آلمان در جام‌های‌جهانی و اروپایی


واضح آرشیو وب فارسی:ایسنا: چهارشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۱




isna-10-441.jpg

باستین شواین‌اشتایگر 50 روز پس از قهرمانی تیم ملی آلمان در جام‌جهانی 2014 به عنوان جانشین فیلیپ لام و کاپیتان جدید ژرمن‌ها معرفی شد. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، "شواینی" از بازی دوستانه با آرژانتین کاپیتان نخست یوآخیم لوو خواهد بود. آیا او در یورو 2016 به میزبانی فرانسه هم سرگروه آلمان خواهد ماند و می‌تواند جام قهرمانی را بالای سر ببرد؟ بازیکنان زیر در جام‌های جهانی و جام ملت‌های اروپا بازوبند سرگروهی تیم ملی آلمان را به دست بسته‌اند.

فریتس ژپان

فریدریش "فریتس" ژپان سال‌ها گذشته است. فریتس ژپان (چپ) کاپیتان تیم ملی آلمان در جام‌های جهانی 1934 و 1938 بود.

فریتس والتر

فریدریش "فریتس" والتر او همیشه در یادها می‌ماند. کاپیتان ژرمن‌ها یکی از بازیگران اصلی "معجزه برن" در سال 1954 بود. کاپیتان تیم قهرمان جهان در بازگشت به مونیخ این گونه با پیشواز همشهریانش روبه‌رو می‌شود.

هانس شفر

هانس شفر بازیکن وقت کلن در جام‌های جهانی 1958 و 1962 بازوبند سرگروهی آلمان را به دست می‌بست. شفر در تصویر با همتای سوئدی خود پیش از نیمه نهایی جام‌جهانی 1958 دست می‌دهد. آلمان این بازی را 3 بر یک واگذار می‌کند.

اووه زیلر

اووه زیلر زیلر در سال 1966 بخشی ویژه را در تاریخ فوتبال رقم زد. او به عنوان کاپیتان از شاهدان اصلی "گل جنجالی ومبلی" بود؛ گلی که نخستین و تنها قهرمانی انگلیس را در تاریخ جام‌های جهانی رقم زد. زیلر تا جام جهانی بعدی هم بازوبند ژرمن‌ها را به بازو می‌بست. زیلر، اسطوره هامبورگ (راست) در کنار سر بابی مور (روبرت فریدریک چلسی (بابی) مور) عکس یادگاری می‌گیرد. یادگاری از یک چهارم نهایی جام جهانی 1970 مکزیک.

قیصر

فرانتس آنتون بکن‌باوئر قیصر، قهرمان اروپا و جهان شد. او در عکس پیروزی بر یوهان کرایف، کاپیتان تیم ملی هلند و قهرمانی جهان را جشن می‌گیرد. بکن‌باوئر دو سال پیش از این تصویر به عنوان کاپیتان، آلمان را برای نخستین بار به قهرمانی اروپا رسانده بود. او در یورو 76 هم فرمانده ژرمن‌ها بود.

برتی فوگتس

هانس هوبرت "برتی" فوگتس او در 1978 آرژانتین کاپیتان آلمان بود. جامی که با "رسوایی کوردوبا" همراه شد؛ با شکست سه بر دوی آلمان برابر اتریش!

برنارد دیتس

برنارد دیتس آلمان در یورو 80 برای دومین بار قهرمان اروپا شد. آلمان‌غربی وقت در دیدار پایانی در ورزشگاه المپیک رم با کمک گل‌های "هورست هروبش" دو بر یک بلژیک را برد و قهرمان اروپا شد. کاپیتان تیم یوپ دروال، سرمربی سرشناس آلمان در آن بازی‌ها برنارد دیتس بود.

کارل هاینس رومنیگه

کارل هاینس رومنیگه رهبری بازیکنان آلمان در جام‌های جهانی 1982 و 1986 و یورو 84 در زمین بازی به عهده مهاجم گلزن بایرن بود. او دو نایب قهرمانی جهان را با بازوبند سرگروهی شاهد بود؛ هرچند تیمش در یورو 84 در فرانسه به جایی نرسید.

لوتار ماتیوس

لوتار هربرت ماتیوس کاپیتان آلمان در یورو 88 و جام‌جهانی 90 ایتالیا. یکی از چهار کاپیتان تاریخ تیم ملی آلمان که جام‌ جهانی را بالای سر بردند. ماتیوس در 1994 آمریکا هم سرگروه تیم برتی فوگتس بود.

اندی برمه

آندریاس "اندی" برمه آلمان در 90 ایتالیا با گل او از روی نقطه پنالتی اشک مارادونا را درآورد و قهرمان جهان شد. برمه دو سال بعد هم با آلمان به دیدار نهایی یورو 92 رسید ولی در بازی نهایی دو بر صفر برابر دانمارک شگفتی‌ساز ناکام ماند و دستش به عنوان کاپیتان به جام قهرمانی نرسید.

یورگن کلیزمن

یورگن کلینزمن او در 1998 فرانسه کاپیتان تیم ملی آلمان بود. کرواسی خیلی زود پرونده او و تیم ملی آلمان را بست. "کلینزی" دو سال قبل توانسته بود نخستین بازیکن تیم ملی کشورش باشد که در ورزشگاه ومبلی جام قهرمانی ملت‌های اروپا را بالای سر می‌برد.

اولی کان

اولیور رولف کان صحنه‌ای که هرگز از خاطره فوتبال محو نخواهد شد. "تیتان" با واکنش‌های خوب خود آلمان را در نخستین و تنها جام‌جهانی به میزبانی قاره کهن (تا به امروز) به دیدار پایانی رساند ولی دستش از جام کوتاه ماند. او در یورو 2000 و یورو 2004 نتوانست مانع از حذف تیم ملی آلمان در پایان دور گروهی شود.

میشائیل بالاک

میشائیل بالاک کاپیتان تیم ملی آلمان در جام جهانی به میزبانی آلمان. او تیم کلیزمن را به عنوان سومی جهان رساند. بالاک در یورو 2008 هم کاپیتان تیم لوو بود که در دیدار پایانی برابر مردان آراگونس ناکام ماند.

فیلیپ لام

فیلیپ لام او بعد از آسیب دیدگی بالاک کاپیتان تیم ملی آلمان در جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی شد. لام 26 ساله به این ترتیب جوان‌ترین کاپیتان تیم ملی آلمان در جام‌های جهانی شناخته شد. کارل هاینس رومنیگه در 1982 اسپانیا هم 26 سال داشت ولی دو ماه از لام بزرگ‌تر بود. او در یورو 2012 هم فرمانده ماند ولی بالوتلی به رویای قهرمانی او و لوو پایان داد. لام سرانجام در ریو دو ژانیرو قهرمان جهان شد.

شواینی

باستین شواین‌اشتایگر او بعد از قهرمانی در برزیل 2014 باید فرمانده ژرمن‌ها باشد. هدف بزرگ او هم قهرمانی در یورو 2016 خواهد بود. انتهای پیام
کد خبرنگار:







این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن