تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اى جوانان! آبرويتان را با ادب و دينتان را با دانش حفظ كنيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820960453




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

«اقتصاد مقاومتی» موضوع اصلی چهارمین شماره گفتمان الگو


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


فرهنگ و ادب > رسانه
«اقتصاد مقاومتی» موضوع اصلی چهارمین شماره گفتمان الگو
چهارمین شماره از دوماه‌نامه گفتمان الگو با سوژه اصلی و پرونده «اقتصاد مقاومتی» منتشر شده و به روی پیشخوان مطبوعات آمد.



به گزارش خبرگزاری مهر، اقتصاد مقاومتی سوژه اصلی این شماره از گفتمان الگو است که در گفتگو با طهماسب مظاهری وزیر اقتصاد دولت سید محمد خاتمی و رئیس بانک مرکزی دولت محمود احمدی‌نژاد و گروهی دیگر از اقتصاددانان مانند فرشاد مومنی، محمدجواد ایروانی، غلامرضا مصباحی مقدم، سیدمهدی رضوی و عادل پیغامی مورد بررسی قرار گرفته است. در این شماره پرونده ویژه‌ای نیز همراه با عکس‌ها و اسنادی پیرامون «بازخوانی اولین کنگره اقتصاد اسلامی» در شهریور 1367 کار شده است. آیت‌الله محمد واعظ‌زاده دبیر علمی مجمع بررسی‌های اقتصاد اسلامی، با گذشت 25 سال از برگزاری آن، از سرگذشت اقتصاد اسلامی می‌گوید و این‌که اهداف مورد نظر در این زمینه هنوز محقق نشده است. این پرونده همچنین بازنشر برخی از مهم‌ترین سخنرانی‌های کنگره از جمله سخنان آیت‌الله هاشمی شاهرودی، سیدمنیرالدین شیرازی و محمد مجتهد شبستری را در بر می‌گیرد.

از مهم‌ترین مباحث چهارمین شماره این مجله، تقابل نظرات موافق و مخالف در رابطه با پیامدهای سیاست افزایش جمعیت برای پیشرفت کشور است. ناصر شاهنوشی و ناصر فکوهی در یک‌سوی این رویارویی و خلیل علی‌محمدزاده و محمدجواد محمودی در سوی دیگر آن قرار دارند و تاثیرات مثبت و منفی سیاست افزایش جمعیت را بر آینده پیشرفت کشور مورد بررسی قرار داده‌اند. در این شماره همچنین به رابطه فقه و توسعه پرداخته شده که بخشی از آن مربوط به گزارش دیدار و گفتگو با سیدحسن خمینی است و بخشی دیگر به نقدهای ابوالقاسم علیدوست بر دیدگاه‌های محسن رنانی در شماره سوم گفتمان الگو، برمی‌گردد. گفتگویی با محمد سروش محلاتی نیز تکمیل‌کننده این بخش است. پرسش از چرایی «فاصله میان ایده تا اجرا» در فرآیندهای کشورداری، دیگر موضوعی است که گفتمان الگو به بررسی آن پرداخته و آثاری از رضا منصوری، لطف‌الله فروزنده و مجتبی بلوکی را شامل می‌شود. «روان‌شناسی توسعه»، «شاخص‌های پیشرفت فرهنگی» و «بازنمایی پیشرفت» 3 پرونده دیگری هستند که با دیدگاه‌هایی از صاحب‌نظران این عرصه‌ها مانند محسن فاطمی، عبدالعظیم کریمی، عماد افروغ، مهدی فیروزان، مهدی کلهر، هادی خانیکی، کاووس سیدامامی، مسعود کوثری و... در شماره چهارم این مجله واکاوی شده‌اند. شماره چهارم مجله گفتمان الگو به تازگی به روی پیشخوان مطبوعات آمده است.


۱۳۹۳/۶/۱۱ - ۱۴:۲۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن