تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بنده اى نيست كه به خداوند خوش گمان باشد مگر آن كه خداوند نيز طبق همان گمان با او ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802882366




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

«بی‌مدالی» که با «بی‌تفاوتی» مدیریت می‌شود |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: «بی‌مدالی» که با «بی‌تفاوتی» مدیریت می‌شود
در همه این سال‌ها «بی مدالی» این تنها واژه‌ای است که مقابل نام شنا در تاریخچه بازی‌های آسیایی نوشته شده و تکرار چندین باره این واژه نه تنها نگرانی‌ها را نسبت به وضعیت این رشته بیشتر نکرده، بلکه هر قدر به حوالی امروز نزدیک می‌شویم، می‌بینیم که ناامیدی بیشتری اهالی این رشته و حتی مسوولان را در بر می‌گیرد.
کد خبر: ۴۳۰۰۰۴
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۱:۱۸ - 29 August 2014


در پیش بودن بازی‌های آسیایی اینچئون فرصت مناسبی است تا بار دیگر بحث تکراری پرداختن به رشته‌های پایه‌ای اما بی‌افتخار ورزش ایران باز شود تا مسئولان تازه به قدرت رسیده را هم مانند گذشتگان‌شان به این موضوع یادآوری کنیم.


به گزارش تابناک، شنا از جمله آن رشته‌هایی است که در تاریخ ورزش ایران نامش با  بی‌مدالی پیوند خورده است و این فقدان بزرگ موجب شده است که در این دوره از رقابت‌ها هم با ارفاق مسئولان به جمع کاروان اضافه شوند و از همان ابتدا هم در دسته ورزش‌های بی‌مدال جای بگیرند.


در همه این سال‌ها «بی مدالی» این تنها واژه‌ای است که مقابل نام شنا در تاریخچه بازی‌های آسیایی نوشته شده و تکرار چندین باره این واژه نه تنها نگرانی‌ها را نسبت به وضعیت این رشته بیشتر نکرده، بلکه هر قدر به حوالی امروز نزدیک می‌شویم، می‌بینیم که ناامیدی بیشتری اهالی این رشته و حتی مسوولان را در بر می‌گیرد به شکلی که از همان ابتدا این رشته از لیست رشته‌هایی که می‌توان به آنها دل بست، جدا می‌شود.


کاراوان شنای ایران با پنج شناگر قراراست در بازی‌های آسیایی اینچئون شرکت کند اما هیچ حساب ویژه‌ای روی این رشته باز نمی‌شود و جالب‌تر اینکه این موضوع نه تنها اهالی این رشته و مسئولان را نگران نمی‌کند که به امری عادی و طبیعی برای آن‌ها بدل شده است و گویا مسئولان هم راضی هستند که این رشته را هرازگاهی به‌عنوان یک رشته جانبی و برای خالی نبودن عریضه به رقابت‌های اینچنینی بفرستند. کسی روی این رشته که باید در کنار دوومیدانی و ژیمناستیک حرف اول را در ورزش کشور بزند، حسابی باز نمی‌کند و معلوم نیست که تا چه زمانی قرار است همین روند ادامه داشته باشد. نتیجه ایران در دوره قبل بازی‌های آسیایی نشان می‌دهد که ما آنقدرها هم با روزهای آفتابی دور نیستیم و حداقل با یک کار گلخانه‌ای می‌توانیم فاصله خود را با چین، ژاپن، کره و قزاقستان کم کنیم و فقط شکستن رکوردهای ملی در بازی‌های آسیایی دلخوش‌مان نمی‌کند.


 ایران کشوری است که استعداد کم ندارد اما جالب است که مربی تیم ملی می‌گوید در یک رقابت قهرمان کشوری با زحمت 70- 60 شناگر دور هم جمع می‌شوند. این وضعیت در کنار شواهد مختلف نشان می‌دهد که انگیزه لازم وجود ندارد که بی تردید یکی از اثرات عادت به مدال نگرفتن، همین است. نونهال و نوجوان می‌خواهد جایی باشد که دیده شود نه جایی که صرفا به شکستن رکورد ملی دلخوش باشند. این ایراد نه به فدراسیون امروز و نه به فدراسیون دیروز بر می‌گردد. به همه کسانی مرتبط است که ته دلشان به این باور رسیده‌اند که از شنا چیزی در نمی‌آید و باید صرفا به همین حضورهای گهگداری دل خوش کرد.


 این ایراد به همه کسانی بر می‌گردد که پایه‌های سست این رشته پایه را دیدند اما جز حرف‌های تکراری و وعده‌های پوچ، چیزی به ذهن‌شان نرسید؛ همان‌هایی که مدام گفته‌اند باید کار پایه‌ای در این رشته کرد. امروز شناگران ایران آماده می‌شوند تا در بازی‌های آسیایی حاضر شوند اما وقتی با همین بچه‌ها صحبت می‌کنیم، آنها هم خسته شده‌اند، از اینکه شرایط شان به گونه‌ای است که در معادله‌ها به حساب نمی‌آیند در حالی‌که می‌توان از بین همین شناگران و آنهایی که کم سن و سال ترند، کسانی را پیدا کرد تا نتایج‌شان انگیزه‌ای باشد برای ورود چهره‌های جدید.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن