تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بزرگ ترين مصيبت ها، نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819252598




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دومین مدرسه تابستانی بین‌المللی سلامت عمومی ایران در اصفهان آغاز به کار می کند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > جنوب > اصفهان پرنیا در گفتگو با مهر:
دومین مدرسه تابستانی بین‌المللی سلامت عمومی ایران در اصفهان آغاز به کار می کند
اصفهان – خبرگزاری مهر: موسس و مدیر اجرایی دومین مدرسه تابستانی بین المللی سلامت عمومی ایران در اصفهان گفت: دومین مدرسه تابستانی بین المللی سلامت عمومی ایران در اصفهان آغاز به کار می کند.



به گزارش خبرنگار مهر، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان که ایده تاسیس نخستین مدرسه بین المللی سلامت عمومی ایران را مطرح کرد خود نیز سال گذشته مجری اولین دوره یک هفته مدرسه در مقطع بین المللی می شود. در همین ارتباط با آیدین پرنیا، موسس و مدیر اجرایی این مدرسه به گفتگو نشستیم.
 
منظور شما از مدرسه تابستانی بین المللی سلامت عمومی ایران چیست؟ مدرسه تابستانی به انواع و اقسام دوره های آموزشی اطلاق می شود. یکی از انواع مدارس تابستانی دوره های آکادمیک و دانشگاهی خارج از برنامه آموزشی اصلی است که برای توانمندسازی دانشجویان و فارغ التحصیلان بصورت کشوری یا بین المللی برگزار می شود. در ایران مدارس تابستانی کشوری از سال ها پیش برگزار می‌شود و از معروفترین مدارس تابستانی در حوزه علوم پزشکی مدرسه تابستانی انستیتو پاستور ایران، مدرسه تابستانی رویان و مدرسه تابستانی بین رشته ای شیراز را می‌توان نام برد. اما در سال 1392 (2013) جمعی از دانشجویان پزشکی فعال در حوزه سلامت عمومی که در کمیته تخصصی سلامت عمومی انجمن دانشجویان پزشکی ایران مشغول به فعالیت بودند با هدف ارتقاء سطح دانش سلامت عمومی دانشجویان پزشکی ایران و همچنین معرفی کشور عزیزمان در منطقه و جهان به عنوان یکی از کشورهای فعال در زمینه سلامت عمومی اقدام به برگزاری اولین دوره مدرسه تابستانی بین‌المللی سلامت عمومی ایران در شهریور ماه 1392 (سپتامبر 2013) کردند. مدرسه تابستانی بین‌المللی سلامت عمومی ایران یا IPHS با چشم‌انداز افزایش دانش سلامت عمومی در کشور و معرفی ایران به عنوان قطب سلامت عمومی منطقه دومین دوره خود را در تابستان 1393 در شهر اصفهان برگزار می‌کند.
 
این مدرسه به میزبانی کدام سازمان برگزار می شود؟ این مدرسه تابستانی به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از 15 الی 21 شهریور ماه امسال در قطب علمی مرکز یادگیری مهارتهای بالینی این دانشگاه برگزار می‌شود.
پنجره‌ای به آینده سلامت محور اصلی IPHS2014 است.
 
هدف از برگزاری این مدرسه چیست؟ چشم اندازی که برای دومین مدرسه بین المللی سلامت عمومی ایران در نظر گرفتیم معرفی ایران به عنوان قطب آموزش سلامت عمومی در منطقه و شناساندن توان علمی و آموزشی سلامت عمومی کشور است که اهداف آن در سه محور ملی ،بین المللی  و فرعی تنظیم شده است.
 
در این مدرسه چه مباحثی مطرح می شود؟ در دومین مدرسه بین المللی سلامت عمومی ایران، مهمترین مباحث سلامت عمومی در 51 ساعت آموزشی در طول یک هفته در قالب سخنرانی‌های اساتید برجسته سلامت عمومی کشور و کارگروهی‌های متنوع، جذاب و فعالانه  به شرکت‌کنندگان ارائه می‌شود.
 
 تاکنون چه تعداد در این دومین مدرسه ثبت نام کردند؟ در مجموع 95 نفر از دانشجویان علاقمند به سلامت عمومی از رشته‌های مختلف دانشگاهی و از کشورهای خاورمیانه و اروپایی که از میان 335 نفر انتخاب شده‌اند در این دوره یک هفته‌ای آموزشی حضور خواهند یافت. با آنکه ظرفیت این دوره آموزشی 100 نفر درنظر گرفته شده است ولی جهت حفظ کیفیت آموزشی و با تعیین کرایتریای حداقلی بخصوص از نظر انگیزه یادگیری در مورد سلامت عمومی، این دوره با شرکت تعداد کمتری از حدنصاب برگزار می‌شود. ثبت‌نام‌کنندگان IPHS2014 از حدود 30 دانشگاه داخلی و 25 دانشگاه خارجی از کشورهای عراق، هلند، استرالیا، افغانستان، اسلواکی، آفریقای جنوبی، اندونزی، اتیوپی، تونس، زامبیا، تانزانیا، سودان، کنیا، امارت متحد عربی، بلژیک، هند، پاکستان، لهستان و مصر بودند. به طور کلی بیشترین ثبت‌نام کنندگان را دانشجویان پزشکی و پس از آن دانشجویان داروسازی، دندانپزشکی، رادیولوژی، ژنتیک، اپیدمیولوژی، علوم آزمایشگاهی، بهداشت عمومی، مشاوره، تغذیه، میکروب‌شناسی، مامایی، گفتاردرمانی و مهندسی مکانیک تشکیل می دهند.
 
دومین مدرسه بین المللی سلامت عمومی ایران بر چه محورهای آموزشی بنا شده است؟ آموزش‌های ارائه شده در IPHS2014 علاوه بر سخنرانی‌های اصلی و فرعی که توسط اساتید فرهیخته و برجسته سلامت عمومی کشور، بیشتر به صورت فعالیت‌های گروهی و کارگاه‌های فعالانه و بازی یادگیری ارائه می‌شود. در واقع بیش از نیمی از زمان آموزشی به کسب مهارت و یادگیری فعالانه اختصاص داده شده است. حوزه‌های اصلی سلامت عمومی شامل مؤلفه‌های اجتماعی سلامت و عدالت در سلامت، اپیدمیولوژی و آمار زیستی، رهبری و تفکر سیستماتیک، انفورماتیک سلامت، سیاستگزاری سلامت، مدیریت خدمات بهداشتی درمانی، با محوریت "پنجره‌ای به آینده سلامت" بصورت پایه‌ای و مقدماتی ارائه می‌گردند. هدف از ارائه پایه‌ای مطالب آن است که هر فردی با هر سطح دانشی بتواند در این دوره شرکت‌کند. بی‌شک گستردگی حوزه سلامت عمومی امکان ارائه همه مطالب و جزئیات را در تنها هفت روز و 51 ساعت آموزشی نمی‌دهد. هدف اصلی آموزشی این مدرسه تابستانی علاقمند کردن دانشجویان به حوزه سلامت عمومی و ایجاد نگرشی کلی در مورد سلامت عمومی است. با این دیدگاه شعار "طعم واقعی سلامت عمومی را می‌توان در IPHS چشید" با آن همخوانی دارد.


۱۳۹۳/۶/۴ - ۱۴:۴۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 67]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن