تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم را به غير از زبان خود، دعوت كنيد، تا پرهيزكارى و كوشش در عبادت و نماز و خوبى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

صندوق تضمین

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803357793




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قلعه‌نویی اشتباه می‌کند/ خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال غیر ممکن است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: روشن در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:
قلعه‌نویی اشتباه می‌کند/ خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال غیر ممکن است
پیشکسوت فوتبال کشورمان گفت: صحبت‌های قلعه‌نویی کف می‌گوید استقلال به سال 83 برگشته، اشتباه است.


حسن روشن در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: حدود 6 ماه پیش در تلویزیون صحبت کردم و در آن برنامه کاشانی و فتح‌اله زاده هم میهمان بودند، غیر از اسپانسرها که تبلیغات را بر روی پیراهن باشگاه‌ها انجام می‌دهند، خرج باشگاه ها را دولت می‌دهد با اینکه همه ما می‌دانستیم که خرج باشگاه ها را دولت می دهد. دقیقاً وقتی من در ان برنامه اعلام کردم فتح‌اله‌زاده بعنوان مدیر عامل وقت باشگاه استقلال اعلام کرد ما یک ریال از بیت‌المال را خرج نکردیم. وقتی یک مدیرعامل دروغ می‌گوید که این پولی که از وزارت ورزش می‌گیرد جزئی از بیت‌المال نمی داند باید فاتحه باشگاه‌هایی که مدیران عاملی این چنینی دارند باید خواند.
 
*خرج کردن پول بیت‌المال برای مردم خوب است
 
پیشکسوت فوتبال کشورمان بیان کرد: بعضی از مدیران عامل قبول دارند این پولی که می‌گیرند از بیت‌المال است و حدود 80 درصد باشگاه‌های ایران به صورت دولتی اداره می‌شوند و خرج کردن بیت‌المال برای مردم خوب است به شرطی که استفاده های شخصی در آن نباشد.

وی اذعان کرد: هم‌اکنون مسئله فوتبال ما مشخص شده است که نتیجه‌ای ندارد الان اگر بیت‌المال را برای والیبال خرج کنند مردم اصلاً نگران نمی‌شوند یعنی عملکرد خوب این رشته ورزشی باعث این شده و مردم نگران نتیجه‌گیری آنها نیستند.
 
*مدیران عامل نا آگاه، ریخت و پاش زیادی انجام می دهند
 
وی تصریح کرد: بازیکن در این مورد مقصر نیست بازیکن زمانی وارد این جریان شده که پول بی‌زبان وارد ورزش فوتبال شده است و خرج کردن بیت‌المال هم دست مدیران عامل نا‌آگاهی است که ریخت و پاش زیادی انجام می‌دهند، من از شخص گودرزی وزیر ورزش تشکر کردم قبل از اینکه این اتفاقات در ورزش رخ دهد، من از وی خواستم که به داد استقلال و پرسپولیس برسد و بزرگترین محبت وی این بود که خادم را برای بررسی این دو باشگاه بر سر کار قرار داد، کسی که واقعاً یک ورزشکار واقعی بوده که قهرمانی جهان و المپیک را داشته و گوش وی از این حرفها پر شده است که من از خادم هم تشکر می کنم.
 
*مجلس باید هرچه سریع تر دست به کار شود
 
وی ادامه داد: هم اکنون وضعیت پرسپولیسی‌ها بهتر از استقلال است، به خاطر آنکه استقلال فقط رئیس هیئت مدیره و مدیرعاملش عوض نشده و بقیه هیئت مدیره همان آدمهای ناکارآمدی که بودند بر سر کار هستند، به هرحال این خرج کردن های الکی نتیجه نمی دهد و باید هرچه زودتر مجلس و اصل نود جلوی این کارها را بگیرند.
 
روشن اضافه کرد: مدیران عامل آگاهی لازم را ندارند و خط فوتبال را بلد نیستند، قیمت بازیکن را نمی دانند و با دلالان سر و کار دارند، به همین خاطر است، این وضع برای فوتبال پیش آمده است، اگر مدیرعامل آگاهی لازم برای تنظیم قراردادها داشت هیچ وقت قیمت بازیکنان تا این حد بالا نمی‌رفت، بازیکن و مربی مقصر نیستند اما در جریانی قرار گرفتند که پول بیت‌المال در جیب دلال و مدیر عامل و لیدر می‌رود.

وی ادامه داد: تنها کسانی که درست قرارداد می‌بندند و این پول را هم می‌گیرند علی دایی و امیر قلعه‌نویی هستند، بقیه مربیان و بازیکنان آن پولی که آنها قرارداد امضا کردند را نمی‌گیرند.

حسن روشن تصریح کرد: یکی از کارهای خوبی که وزارت ورزش و جوانان انجام داده است این بود که بودجه‌ای برای 2 باشگاه استقلال و پرسپولیس به مبلغ 15 میلیارد اعلام کرد که این بودجه هم خیلی زیاد است.
 
*سرمایه‌گذاری استقلال در آکادمی فوتبال کار پسندیده‌ای است

وی ادامه داد: من شنیده‌ام که استقلال 2 میلیارد برای آکادمی بودجه قرار داده که این کار خوبی است و یک پس‌انداز برای سالهای بعد خودش است اما اگر خرج بازیکنان بزرگ کنند مثل یک حساب جاری پول دور ریختن است، بیت المال را برای مردم خرج کردن حلال است. وقتی آکادمی باشگاه 300 بازیکن را می‌سازد و به مربیان حقوق می‌دهد کار درستی است.

 روشن ادامه داد: وقتی من سال 86 آکادمی استقلال را درست کردم به جوانان باشگاه 30 هزار تومان می دادم به آنها گفتم پیراهنی که پوشیدید 500 تومان می‌ارزد و این 30 تومان خرج رفت و آمد بازیکن هم نمی‌شد ولی مدیرعامل وقت آن زمان به ما گفت باید خرج خودتان را دربیاورید وقتی یک جایی دولتی است مدیرعامل حق گفتن این حرف را ندارد.
 
پیشکسوت فوتبال کشورمان افزود: هم اکنون شنیده‌ام که صادق‌پور مربیان خوبی همچون سامره و سیروس دین‌محمدی را برای آکادمی استقلال آورده و دلالان را بیرون کرد و به مربیان حقوق می‌دهند. وقتی این قضیه به‌وجود آمده مربی نمی‌رود از پدر و مادران درخواست پول کنند و فوتبالیست‌های واقعی را تربیت می‌کنند.
 
*استقلال به سال 83 برنگشته است
 
وی ادامه داد: هم اکنون قلعه‌نویی می گوید استقلال به سال 83 برگشته که اشتباه می‌کند. سال 83 بازیکنان استقلال از قبیل تیموریان، قربانی، طالب‌لو و جباری از اکادمی استقلال و مال خود باشگاه بودند اما الان بازیکنان جوان در 2 باشگاه استقلال و پرسپولیس هستند اما این بازیکنان از تیم‌های پایه باشگاه به تیم اصلی نیامده‌اند بلکه از تیم‌های دیگر به این 2 تیم اضافه شده‌اند.
 
*امتحان خصوصی شدن سرخابی‌ها غیر ممکن است
 
روشن در مورد خصوصی‌سازی باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس اذعان کرد: این 2 تیم امکان خصوصی شدنشان غیر ممکن است و وزارت ورزش و جوانان کار خوبی را پیش رو خود قرار داده که سال به سال بودجه این دوباشگاه را مشص می‌کند. این کار باعث جلوگیری خیلی از کارهای غیر قانونی می‌شود و مثل مدیرعامل سابق فتح‌اله زاده بگوید که استقلال 22 میلیارد بدهی دارد، اما بعد از رفتنش بفهمند که 62 میلیارد بدهی دارد. این 40 میلیارد بدهی از کجا آمده است؟! رسیدگی این بدهی‌ها با خود وزارت ورزش و جوانان است. اگر این 40 میلیارد بدهی برای مردم و آکادمی باشد اشکالی در آن نیست. اما اگر این پول را به تیمی بدهند که پنجم شود درست نیست و باید وزارت ورزش و جوانان، اصل نود مجلس و وزارت اطلاعات جلوی این افراد را بگیرند.
 
*تیم‌های سپاهان و تراکتورسازی باید خصوصی شوند
 
پیشکسوت فوتبال کشورمان در پایان خاطرنشان کرد: هر تیمی که تماشاگر داشته باشد مثل تراکتور و سپاهان باید خصوصی شود، اما دو باشگاه پرسپولیس و استقلال باید دولتی بمانند، با یک برنامه‌ریزی و بودجه‌بندی که در آن دخل و  تصرفی نداشته باشند.

انتهای پیام/ 







تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 97]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن