تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1837046220
روایت پیشکسوت گریم ایران از سخت ترین و بی نقص ترین اثرش
واضح آرشیو وب فارسی:الف: روایت پیشکسوت گریم ایران از سخت ترین و بی نقص ترین اثرش
«عبدالله اسکندری» پیشکسوت گریم ایران می گوید: پیدا کردن شخصیت مالک اشتر و یافتن او سخت ترین طراحی گریمش بوده است و گریم اکبر عبدی در فیلم «مادر» را بی نقص ترین اثر خود می داند.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵۹
«عبدالله اسکندری» در سال 1324 در تهران متولد شده و چهرهپردازی را از سال 1351 زیر نظر بیژن محتشم در تلویزیون ملی ایران آغاز کرده است. او از جمله اولین هنرمندانی است که توفیق یافت چهرهپردازی را بر اساس شخصیت بنیاد نهد و در این زمینه نیز تجربیات گرانبهایی دارد. او در سال 1999 میلادی از سوی مجله معتبر چهره پردازی Make-up artist، در زمره 10 طراح مهم جهان قرار گرفت. او تا به حال حدود 200 پروژه سینمایی و تلویزیونی را در ایرن طراحی کرده که از جمله آنها می توان به «هزاردستان»، «مثل آباد»، گوزنها، «کندو»، «سایههای بلند باد»، «دست فروش به بانو»، ناصرالدین شاه آکتور سینما، روز واقعه، «بازمانده»، ساحره، «آدم برفی»، دلشدگان، مادر، مسافر ری شاهگوش و ... اشاره کرد. «عبدالله اسکندری» در آستانه 70 سالگی هواداران بسیاری در کشورهای خارجی و به ویژه عربی دارد و از او برای طراحی چهره پروژه های خود دعوت می کنند. آنچه در ادامه می خوانید، گفت و گوی فارس با این هنرمند پیشکسوت است که با رویی باز به سوالات پاسخ می دهد: **آقای اسکندری در حال حاضر مشغول چه کاری هستید؟ -فعلا که شاهگوش را به پایان برده ام و در پروژه های دیگری مشغول گفت و گو هستم.
**به تازگی هم تصویری از هنرمندی شما در قالب گریم آقای مسعود پاکدل در نقش آقای روحانی رئیس جمهور کشورمان منتشر شد که بازتاب های بسیاری داشت. -بله. این عکس را آقای پاکدل بر حسب علاقه خود گرفت. قرار بود از آقای روحانی در مجموعه شاهگوش هم بهره ببریم که این اتفاق نیافتاد و بخش های مربوط به ایشان با نظر آقای میرباقری از سریال حذف شد.
**چرا شما همیشه در کارهای آقای میرباقری حضور دارید؟ این موضوع به خاطر رفاقت طولانی شماست؟ -رفاقت بخشی از کار است. اما بیشتر به خاطر درک است. درک گریم موضوع مهمی است. به غیر درک، میرباقری در گریم به متخصص اعتماد میکند. یا کار نمیکند یا وقتی اعتماد کرد، دیگر دخالت نمیکند. مثل این میماند که سردبیر به شما سوژهای بدهد و بعد از نوشتن آن را کاملا عوض کند. اکثر کارها طوری است که کارگردان میگوید من کارگردان هستم و حق دارد، اما برخی هنرپیشهها میخواهند بگویند من هم میفهمم و به هرحال درکی از کار دارم و میخواهد اظهار وجود کند. این باعث میشود نه کار گریمور خوب از آب درآید و نه ذهنیت کارگردان محقق شود. به نظر من شما وقتی در کاری به گریمور اعتماد میکنید، اول باید بگوید که چه میخواهید و متخصص پاسخ شما را بدهد. وقتی طراح گریم طراحی میکند، یک نفر بیاید بگوید مثلا سبیلش را کوتاه کن، مویش را مشکی کن و ... این ذهنیت با ذهنیت گریمور ممکن است یکی نباشد و جواب خوبی ندهد. تخصص من در این سالها گریم است و دوست دارم که در کارهای آقای میرباقری حضور داشته باشم و گریم هم در حقیقت نقش داشته باشد. نه اینکه به صرف اینکه گریمور هستم، گریم کنم. **این موضوع به اطلاعات گریمور از کاری هم که انجام میدهد بستگی دارد. یعنی هرقدر یک گریمور نسبت به شخصیتهایی که در حال طراحی گریمشان است، اطلاعات بیشتری داشته باشد، گریمهای موفقتری هم طراحی میکند. اگر یک گریمور در کار خود خیلی هم حرفهای هم باشد ولی شناخت نداشته باشد، نمیتواند برای شخصیتها به ویژه شخصیتهای تاریخی گریم خوبی انجام بدهد. -در این مواقع کارگردان باید به حوزه کاری گریمور هم توجه کند و بداند که در کدام ژانر تبحر بیشتری دارد. **شما از جمله گریمورهای متبحر کشورمان هستید که بر تمام حوزهها تسلط دارید و کارتان را خیلی خوب انجام میدهید. -خوب... بالاخره 43 سال کم نیست. من از سال 1350 وارد این حوزه شدم و این مسیر را رفتن، راه طولانی است.
**اولین کار گریمی که انجام دادید یادتان هست؟ -من کارمند تلویزیون هستم و اول یکسری کارهای تلویزیونی انجام دادم. اولین کار شاخصی که انجام دادم، خیاطباشی بود در شبکه صفر. خیاطباشی یک تیپی را بازی میکرد که گریمور آن من بودم. رسما هم کارم را با سریال دایی جان ناپلئون آغاز کردم. **در سینما کارتان را با چه فیلمی آغاز کردید؟ -در سینما اولین فیلمم گوزنها بود. **این فیلم در پیش از انقلاب موفقیت بسیاری کسب کرد، کارگردان آن چطور توانست ریسک کند و کار را به شما بسپارد؟ -درست است. آن زمان خود من هم به عنوان اولین کار سینمایی استرس داشتم که خوشبختانه کار خوب از آب درآمد. **شما برای طراحی شخصیتها مانند شخصیتهای سریال مختارنامه چقدر وقت میگذارید؟ -بسته به گریم دارد که مثلا سهبعدی باشد یا سایهکاری. هر نوع از این گریمها زمان خاص خود را میطلبد. **طراحی گریمها چطور اتفاق میافتد؟ مثلا آقای میرباقری به شما میگوید من در سریال مختارنامه یک شمر دارم. این شمر را برای شما توصیف میکند؟ شکل ظاهریاش را به شما میگوید یا نه شما برای ترسیم این شخصیت به منابع تاریخی مراجعه میکنید؟ -من قصه را میخوانم و ذهنیتم را پیشنهاد میکنم. در نهایت آقای میرباقری آنچه را که در ذهن دارد برایم ترسیم میکند و این دو را با هم تلفیق میکنیم و در آخر به یک نقطه مشترک میرسیم. **تا به حال سختترین گریمی که انجام دادهاید، چه بوده است؟ -من چون وقت گریم لذت میبرم، سختی آن را نمیفهمم. فقط گاهی اوقات بدقلقلی هنرپیشه باعث میشود ذهنم بسته شود. و اگر مشغول گریمی هستم، از ته دل و قلب و ته ذهنم نمیدانم چطور به شما بگویم... واقعا مشغول آن هستم. آزار آن یادم نمیماند. سختی، طولانی بودن زمان و اینها را متوجه نمیشوم. بعضی وقتها خودم به هنرپیشهها میگویم که اگر خسته میشوید یا اذیت میشوید، زمانی برای استراحت بگذارم چون خودم متوجه گذر زمان نمیشوم. **بالاخره طی 43 سال، شخصیتی بوده که طراحی آن بیشتر طول بکشد و زمان ببرد تا آن را در ذهن خودتان ترسیم کنید. -مالک اشتر کمی طولانی شد. سه الی چهار بار آن را تکرار کردم تا بالاخره مالک را پیدا کردم.
**کدام یک از گریمهایی که انجام دادهاید را بیشتر از بقیه دوست دارید؟ -همه را دوست دارم. ولی خوب گریم معتادی که در گوزن ها طراحی کردم خیلی دوست دارم. چون آن زمان نوجوان بودم و این فیلم اولین فیلمم بود، هنوز هم از به یادآوری آن لذت میبرم. برایم مثل بچه اول است. البته خیلی هم درست از آب درآمد. با آن فیلم و آن فضا خیلی همخوان شد. از آن بیشتر از گریم اکبر عبدی در فیلم مادر به کارگردانی مرحوم علی حاتمی لذت بردم. هیچ وقت از دیدنش از خودم انتقاد نمیکنم. گاهی آدم کاری را میکند و میگوید کاشکی این کار را هم میکردم. مثلا ابرویش کمی فرق داشت. ولی این گریم به نظرم در سالهای فعالیتم در بعد از انقلاب بی نقصترین کارم است. واقعا بعد از آن هنوز هم که فیلم را میبینم آن را بدون نقص میبینم.
**کدام طراحی گریمتان را کمتر را از بقیه دوست داشتهاید؟ -از هیچکدام از کارهایم بدم نیامده حتی اگر بی ریخت هم باشند. همهشان مانند فرزندانم بودهاند و همه را دوست دارم. **نقش شما در طراحی گریمهای مختارنامه چقدر بود؟ -من در طراحیها دخالتی نداشتم. من گریمهایی که به پروتز احتیاج داشت را انجام میدادم. استاد مسعود ولدبیگی مسئول طراحیهای مختار بودند و همه شخصیتها کار ایشان است. من آنهایی که پروتز داشتند را انجام دادم. مانند آقای کیانیان که دوست داشت متفاوت از نقشهای دیگرش دیده شود. من آنجا برایشان پیله چشم و دماغ کار کردم. یا آقای شریفینیا که قرار بود برادر امام حسین(ع) را بازی کنند و آقای میرباقری میخواستند ایشان دور شوند از شریفینیای همیشگی. اتفاقا آقای شریفینیا هم دوست داشت. ما هم کاری کردیم که هیچکس در سریال متوجه نشد ایشان آقای شریفینیا هستند. خوب البته آنها خواستند و ما هم انجام دادیم. **تا به حال شمردهاید که چند گریم انجام دادهاید؟ -نه هیچ وقت این کار را نکردهام. تعدادشان دیگر خیلی بیشتر از این حرفهاست. **شما شاگرد هم دارید؟ -من همیشه شاگرد داشتهام. البته مدرسه و کلاس نداشتهام. شاگردان پیش من میآیند و من یکی دو نفر کنار قبلیها میبرم و آنجا آموزششان میدهم. ولی کلاس و آموزشگاه ندارم. **با توجه به تولید فیلمهایی که با پروداکشنهای عظیم و به سرعت در دنیا تولید میشود، وضعیت گریم ایران را چطور میبیند؟ -خوشبختانه خیلی خوب است. چون ما در منطقه جزو نوابغ این کار هستیم اما متاسفانه در کشور خودمان کسی ما را تحویل نمیگیرد. نه اینکه تحویل بگیرند، کسی برایمان وسایل نمیخرد. الان 25 سال است که کسی به فکر تجهیزات گریم ما نبوده است. نمیدانند که گریمور با وسایل گریم، گریمور می شود. **یعنی الان شما وسایل گریمتان را خودتان تهیه میکنید؟ -نه تنها من. بلکه همه خودشان وسایل گریمشان را تهیهمیکنند. فقط یکبار 25 سال پیش فارابی این مسئولیت را درک کرد و مقدار اندکی وسیله آورد و بین دوستان توزیع کرد و دیگر هیچی. بچهها خودشان تهیهمیکنند. لوازم آرایشیها یکی دو تا هستند که دلشان برای گریمورها میسوزد و گاهی وسایلی برای گریمورها تهیه میکنند ولی دولت تا به حال این کار را نکرده است. چون برای تاجر صرف نمیکند. این وسایل جدای از آرایش است و اصلا موادش متفاوت با آرایش است. یکسری از مدیران گریم را آرایش میدانند درحالی که این طور نیست و اصلا وسایلش متفاوت است. بد نیست که دولت در طول سال یکی دو بار این وسایل را وارد کند و به متخصصین و انجمن چهرهپردازان بگویند که بیایید اینها را بخرید نه اینکه رایگان بدهد. مانند کاری که چند سال پیش برای فیلمسازان انجام دادند و نگاتیو میخریدند. دیگر فیلمبردار همه کار را خودش انجام نمیداد. دوربین و نگاتیو میگرفت و کار میکرد. درحالی که گریم الان در ایران به گونهای است که همه چیز بر عهده گریمور است. حال وسیله داشته باشی یا خیر دیگر مهم نیست. بارها هم گفتهایم که بیایید این کار را انجام بدهید و مرکزی راهاندازی کنید که سالی حداقل یکبار مقداری وسایل برای کار بیاورد.
ببینید... من این حرفها را اصلا برای خودم نمیگویم. من بعد از 42 سال یاد گرفتهام چطور بخرم و استفاده کنم ولی جوانهایی که تازه آمدهاند و خیلی هم استعداد دارند، آدم وقتی کارشان را میبیند خیلی هم لذت میبرد ولی این طفلکها وسیله نیست و دستشان بسته است. من فقط به خاطر آنها میگویم ولی کسی به حرفم گوش نمیدهد. زمان آقای احمدینژاد وقتی آمده بودند پشت صحنه مختارنامه بهشان گفتیم ولی ترتیب اثر ندادند. آن زمان آمدند اتاق گریم و گفتند چه گریمهای خوبی اینها چیزی از اروپا و آمریکا کم ندارد. گفتیم خدا پدرشما را بیامرزد. یک کمکی به ما بکنید. دستور بدهید که برای ما وسایلی بخرند. ایشان هم گفتند که آقای ضرغامی مگر نمیخرید؟ که گفتم ایشان برای تلویزیون تجهیزات میخرند و این سینماست که گریمش متولی ندارد. ایشان هم قول مساعدت دادند ولی اتفاقی نیافتاد و کسی پیگیری نکرد.**این موضوع را در دولت آقای روحانی هم مطرح کردهاید؟ -خیر. هنوز مواجههای با ایشان نداشتهایم. **گویا از شما برای حضور در سریالهای عربی به ویژه کشور مصر هم دعوت میشود؟ -مصریها به ایرانیها روادید نمیدهند. چند بار هم یکسری تهیهکننده و کارگردان از روسای صنف مصر به ایران آمدند و خواهش کردند که برای گریمورهایشان کلاس بگذارم و من گفتم که شما از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز بگیرید من شما را همراهی میکنم. آنها تلاش خودشان را کردند ولی نتوانستند ویزا بگیرند.
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: الف]
[مشاهده در: www.alef.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]
صفحات پیشنهادی
گفتوگوی فارس با عبدالله اسکندری پیشکسوت گریم در ایران مالک اشتر سخت ترین گریمم بود/گریم اکبر عبدی در «ما
گفتوگوی فارس با عبدالله اسکندری پیشکسوت گریم در ایرانمالک اشتر سخت ترین گریمم بود گریم اکبر عبدی در مادر بی نقص ترین اثرم استعبدالله اسکندری پیشکسوت گریم ایران می گوید پیدا کردن شخصیت مالک اشتر و یافتن او سخت ترین طراحی گریمش بوده است و گریم اکبر عبدی در فیلم مادر را بی نقص تریسخت ترین لحظات انسان ها چه زمانی است؟
سخت ترین لحظات انسان ها چه زمانی است امام سجاد علیهالسلام سه مرحله جان دادن معاد و حضور در پیشگاه خداوند را مشکلترین و سختترین لحظات و ساعات دورانها براى انسان دانستهاند به گزارش سرویس وب گردی پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر حضرت زینالعابدین امام سجاد علیه&zwروایت مهمترین روزهای زندگی از طریق پا و کفش در «316»
چهارشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰ ۵۸ کارگردان مردی که گیلاسهایش را خورد دومین فیلمش را با عنوان 316 آماده نمایش کرد به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا پیمان حقانی 316 را یکی از خاصترین فیلمهای سینمای ایران به شمار آورد و گفت فیلم نه تنها چهره هیچ بازیپسرعمهزا سختترین و دلنشینترین کارم است
محمدرضا هدایتی پسرعمهزا سختترین و دلنشینترین کارم است تاریخ انتشار دوشنبه 13 مرداد 1393 ساعت 18 00 | شماره خبر 1594038718034216853 صداپیشه عروسک پسر عمهزا در مجموعه کلاه قرمزی از بداهه بودن دیالوگها در این کار و اینکه هرکدام از صداپیشهها حکم نگهبان عروسک خود را دارندترمیم پیشانی بزرگترین رویداد سینمای ایران
ترمیم پیشانی بزرگترین رویداد سینمای ایران خوشبختانه عملاً با رفتن داروغه زاده از مجموعه سینمایی دولت مدیر کاخ جشنواره فیلم فجر نیز تغییر کرد و پیشانی مهمترین اتفاق هر سال سینمای ایران با انتصاب مدیری برای کاخ جشنواره که وزنی نزدیک به دبیر جشنواره را داشته باشد ترمیم خواهد یاف«نینجای ایرانی» پرمخاطبترین مستند «گواناخواتو» شناخته شد
نینجای ایرانی پرمخاطبترین مستند گواناخواتو شناخته شد نینجای ایرانی به کارگردانی مرجان ریاحی و تهیهکنندگی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به عنوان پرمخاطبترین مستند هفدهمین جشنواره گواناخواتو مکزیک شناخته شد به گزارش خبرگزاری فارس در دومین نمایش نینجای ایرانی در شهر گونمایش مستند «نینجای ایرانی» در مهمترین دانشگاه سینمایی و انجمن فیلمسازان زن مکزیک
نمایش مستند نینجای ایرانی در مهمترین دانشگاه سینمایی و انجمن فیلمسازان زن مکزیکانجمن زنان فیلمساز مکزیک MUJERES و Cinematagrafica A C یکی از مهمترین دانشگاههای سینمایی مکزیک در برنامهای ویژه نینجای ایرانی از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به کارگردانی مرجان ریاحی رابزرگترین گاف سینمای ایران چه بود؟
جمعه ۱۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹ ۳۰ میگوید وقتی ماجرا را شنیدم عکسالعمل خاصی نداشتم اصلا چکار می توانستم بکنم اتفاقی است که افتاده بود فعلا برایم مهم این است که تا وقتی هستم مخاطبانم راضی باشند بدون شک برای هر سینماگر ایرانی برگزیده شدن یا حتی نامزد جایزه شدن در جشنواره فیلمتاریخی ترین سکه های ایران از کوروش تا داریوش
تاریخی ترین سکه های ایران از کوروش تا داریوش در سال ۵۴۶ پ م کوروش بنیانگذار هخامنشی کشور لیدی را تسخیر نمود و اکثر مناطق یونانى نشین را زیر سلطة خود در آورد او اجازه داد که مثل قبل به ضرب سکه هاى محلى ادامه دهند او با اینکه متوجه لزوم سکه و تأسیس ضرابخانه شده بود ولى مرگ به او اجدیدترین محصولات و نوشتافزارهای اسلامی – ایرانی رونمایی شد
جدیدترین محصولات و نوشتافزارهای اسلامی – ایرانی رونمایی شد 1393-05-21 08 14 قصد ایحاد یک موج جدید در حوزهی مسموم شدهی نوشتافزار را داریم تلاش میکنیم تولید نوشتافزار اسلامی - ایرانی را دو برابر افزایش دهیم و به حوزههای دیگر ازجمله پوشاک و اسباببازی هم وارد شویم مراسبه مناسبت 17 شوال سالروز غزوه احزاب دیالوگ جالب امام علی(ع) با جنگاور سپاه دشمن/نقش یک ایرانی در سرنوشتسازتری
به مناسبت 17 شوال سالروز غزوه احزابدیالوگ جالب امام علی ع با جنگاور سپاه دشمن نقش یک ایرانی در سرنوشتسازترین غزوه صدر اسلامهر بار که فریاد عمرو براى مبارزه بلند مىشد فقط على ع بر مىخاست و از پیامبر مىخواست که به میدان برود ولى پیامبر ص موافقت نمىکرد آخرین بار که على عجهانی ترین آلبوم موسیقی ایران، تنها در ایران اجرا نمیشود؟!
جهانی ترین آلبوم موسیقی ایران تنها در ایران اجرا نمیشود حافظ ناظری خالق این مجموعه موسیقیایی در صفحهاش تأکید کرده است و بالاخره به ایران عزیزم رسیدم ولی بعد از گذشت بیشتر از یک ماه هنوز هم در انتظار دریافت اجازهٔ ورود هنرمندان بینالمللی واکنشی که نشان میدهد ناظریهاجهانیترین آلبوم موسیقی ایران تنها در ایران اجرا نمیشود؟!
جهانیترین آلبوم موسیقی ایران تنها در ایران اجرا نمیشود حافظ ناظری خالق این مجموعه موسیقیایی ساعتی پیش در صفحهاش تاکید کرده است و بالاخره به ایران عزیزم رسیدم ولی بعد از گذشت بیشتر از یک ماه هنوز هم در انتظار دریافت اجازهٔ ورود هنرمندان بین المللی واکنشی که نشان میدهد ناکج سلیقگی در پرمخاطبترین گالری ایران
کج سلیقگی در پرمخاطبترین گالری ایران هنر را در یک دسته بندی بسیار کلی میتوان به هنر عام و هنر خاص تقسیم کرد هنر عام هنری است که معناها و پیامهای آن قابل فهم تر است و از آنجا که تا حدی مخاطبان طبقه متوسط را از هر سن و سال و با هر سطح اجتماعی و طبقاتی هدف قرار میدهد بنابراینتصاویر / خاصترین پورشه ایران
سهشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹ ۴۶ پورشه کلاسیک 356 که در سال 1954 تولید شده خاصترین خودروی پلاکشده در نوع خود است به گزارش ایسنا تصاویر این پورشه را سایت صبحانهآنلاین بازانتشار داده است انتهای پیامپسرعمهزا سختترین و دلنشینترین کارم است/ وام گرفتن دیالوگها از بچههای روستایی
فرهنگ و هنر رادیو و تلویزیون هدایتی در گفتگو با مهر پسرعمهزا سختترین و دلنشینترین کارم است وام گرفتن دیالوگها از بچههای روستایی صداپیشه عروسک پسر عمهزا در مجموعه کلاه قرمزی از بداهه بودن دیالوگها در این کار و اینکه هرکدام از صداپیشهها حکم نگهبان عروسک خود را دارند کسینمای ایران میتواند تاثیر زیادی از مولانا بگیرد/ مهمترین شاعر ایران در ساخت خیال
فرهنگ و هنر سینمای ایران استاد دانشگاه هاروارد سینمای ایران میتواند تاثیر زیادی از مولانا بگیرد مهمترین شاعر ایران در ساخت خیال یک استاد دانشگاه هاروارد با بررسی نگاه و زبان مولانا به ظرفیت آثار این شاعر و عارف ایرانی برای استفاده در سینما اشاره کرد به گزارش خبرگزاری مهر س-
فرهنگ و هنر
پربازدیدترینها