تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخن گفتن درباره حق، از سكوتى بر باطل بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804495940




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ترمیم پیشانی بزرگ‌ترین رویداد سینمای ایران


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: ترمیم پیشانی بزرگ‌ترین رویداد سینمای ایران
خوشبختانه عملاً با رفتن داروغه زاده از مجموعه سینمایی دولت، مدیر کاخ جشنواره فیلم فجر نیز تغییر کرد و پیشانی مهم‌ترین اتفاق هر سال سینمای ایران با انتصاب مدیری برای کاخ جشنواره که وزنی نزدیک به دبیر جشنواره را داشته باشد، ترمیم خواهد یافت.
کد خبر: ۴۲۲۳۳۲
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۷ - 04 August 2014




با کناره‌گیری معاون بنیاد فارابی از مسئولیت خود و بازگشت به محل اصلی خدمتش در صداوسیما، عملاً مدیر کاخ جشنواره بین‌المللی فجر برای دوره سی و سوم نیز تغییر کرد و زمینه تامین بخشی از انتظارات برای بهبود وضعیت کاخ جشنواره به عنوان پیشانی بزرگ‌ترین رویداد سینمای ایران برآورده شد و در عین حال امیدواری برای ترمیم ساختار مدیریتی مجموعه سینمایی دولت افزایش یافت.

به گزارش «تابناک»، خبر بدون منبع منتشر شد، همچون برخی اخبار دست اولِ سی و دومین جشنواره فیلم فجر که بدون منبع منتشر می‌شد: «ابراهیم داروغه زاده معاون فرهنگی بنیاد سینمایی فارابی کناره گیری کرد»؛ اتفاقی که برای اهالی سینما دور از انتظار نبود و حتی می‌توان عنوان کرد بسیار دیرتر از آنچه تصور می‌شد، این اتفاق رنگ حقیقت به خود گرفت.

داروغه‌زاده که از نزدیک‌ترین دوستان علیرضا رضاداد است، برای مسئولیت‌های متعددی به سازمان سینمایی پیشنهاد شد و در نهایت توانست معاونت فرهنگی فارابی را در اختیار بگیرد اما در حقیقت عملکرد مورد انتظار را در این حوزه نداشت. او در همین دوران مدیر کاخ سی و دومین جشنواره فیلم فجر شد که هرچند منجر به تغییر مثبت وضعیت نسبت به فاجعه‌ای که در جشنواره سی و یکم شاهدش بودیم، شد اما در مجموع باز هم کاخ جشنواره با ضعف‌های بزرگی مواجه بود.

این ضعف‌ها که شاید به زعم برخی چندان پراهمیت نبود، به واسطه آنکه میزبان بخش اعظم نمایندگان رسانه‌ها، میهمانان خارجی، سینماگران و منتقدان بود، پررنگ جلوه می‌کرد و به «پاشنه آشیل» جشنواره بدل می‌شد که خوشبختانه عملاً با رفتن داروغه زاده از مجموعه سینمایی دولت، مدیر کاخ جشنواره فیلم فجر نیز تغییر کرد و پیشانی مهم‌ترین اتفاق هر سال سینمای ایران با انتصاب مدیری برای کاخ جشنواره که وزنی نزدیک به دبیر جشنواره را داشته باشد، ترمیم خواهد یافت.

پیش از این نیز «تابناک» تاکید کرده بود در جشنواره سی و دوم، برخلاف دوره پیشیشن حضور خبرنگاران و میهمانان مدیریت شده بود اما در روزهای بعد، عملاً همان اتفاقاتی که در جشنواره سی و یکم شاهدش بودیم، تکرار شد و از نشستن خبرنگاران بر روی زمین تا صف‌های طولانی و حضور کودکان در سالن‌ اصلی جشنواره به چالش‌های این رویداد بدل شد که جزو بدیهیات برگزاری چنین رویدادی است و در این میان آنچه در اوقات ضروری قابل مشاهده نبود، داروغه زاده مدیر کاخ بود!

باید بپذیریم اگر قصد برگزاری جشنواره استاندارد را داریم، هر صاحب کارتی، باید یک شماره صندلی و امکانات متعاق به خود داشته باشد و با عدم ایجاد این بستر شفاف، عملاً به ایجاد رانت و ورود اقوام و دوستان برخی به برج میلاد، دامن زده می‌شود و هرج و مرجی شکل می‌گیرد که در هنگام نمایش فیلم‌های پرمخاطب در کاخ جشنواره شاهدش بوده‌ایم و امیدواریم با انتصاب مدیری با اراده و برقراری چنین اصول بدیهی که برای بلیت فروشی سانس معمول سالن‌های سینما نیز رعایت می‌شود، شاهد برآورده شدن انتظارات حداقلی باشیم که داروغه زاده نتوانست برآورده کند.

متاسفانه عدم رعایت این بدیهیات باعث شکل گیری فضایی شبیه بازار شام شده بود و طبیعی است در چنان غوغایی که بدیهیاتی نظیر صدور کارت‌های کاخ جشنواره بر اساس شماره صندلی‌های کاخ برای میهمانان و خبرنگاران اصلی نیز اجرایی نمی‌شود، در نظر گرفتن حداقل تشریفات در قالب خودرو برای میهمانان خارجی انتظار بالایی است و باید اتفاقاتی نظیر تاکسی گرفتن میهمانان خارجی و عدم وجود خودروی تشریفات برای این میهمانان را عادی تلقی کرد!

در عین حال برخلاف عملکرد داروغه زاده در جشنواره بین‌المللی فجر که شفاف و قابل تحلیل است، ابعاد فعالیت این مدیر در فارابی و دستاوردهایش در دوران حضورش در این نهاد مشخص نیست و پس از جشنواره تنها اخباری که از او به چشم آمده، پست‌های فیس بوکش بوده که گاهی جنجال آفرین نیز شده است. به همین دلیل ای کاش این مدیر پس از ترک فارابی، گزارشی از دستاوردهایش در دوران در اختیار داشتن پست معاونت فرهنگی بنیاد سینمایی فارابی منتشر کند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن