تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):توكّل كردن (به خدا) بعد از به كار بردن عقل، خود موعظه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798444960




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انتصاب‌های فرجی‌دانا وزارت علوم را در مسیر سیاست‌بازی قرار داد/استقبال جنبش‌دانشجویی از استیضاح وزیر علوم


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: رمضان‌زاده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:
انتصاب‌های فرجی‌دانا وزارت علوم را در مسیر سیاست‌بازی قرار داد/استقبال جنبش‌دانشجویی از استیضاح وزیر علوم
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهیدبهشتی انتصابات حاصلی جز خروج دانشگاه‌ها از مسیر اصلی خود و سیاست‌زدگی نداشته‌است، گفت: این عمل چیدن نیرو‌های منحرف در دانشگاه‌های مختلف برای عملیات‌های روانی و بهره برداری‌های سیاسی در آینده است.



"محمدمهدی رمضان‌زاده"در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه وزارت علوم تحقیقات و فناوری به دلیل ارتباط مستقیم با قشر جوان و آینده سازان کشور همیشه از اهمیت بسزایی برخوردار بوده،‌ اظهارداشت: آرامش در فضای علمی دانشگاه‌ها که تاثیر مستقیم بر پیشرفت علمی کشور دارد، یکی از ملزومات محیط‌های علمی است که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه و دانشجو علاوه بر تسلط بر مسائل سیاسی کشور باید از سیاست‌زدگی دور باشد، تصریح کرد: مقام معظم رهبری در یکی از دیدارهای خود با دانشجویان فرمودند "سیاست‌زدگی و سیاست‌بازی را به هیچ‌وجه تایید نمی‌کنم، نه در دانشگاه و نه در بیرون دانشگاه؛ به خصوص در دانشگاه" و اگر ما به همین یک جمله ولی امرمان توجه کنیم می‌توانیم به آینده علمی کشور امیدوار باشیم.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهیدبهشتی با بیان اینکه اینها همان دغدغه‌هایی هستند که نادیده گرفتنشان منجر به طرح استیضاح وزیر علوم شد، اظهار داشت: نمایندگان مجلس جهت استیلای حق دانشجویان و ملت موظف بودند، هرچه سریع‌تر و قبل از شروع سال تحصیلی وضعیت وزارت علوم را بررسی کرده و از ادامه انحرافات در این وزارتخانه جلوگیری کنند.
 
وی افزود: نمایندگان چندین ماه به وزیر علوم فرصت دادند و با تذکرات خود قصد هدایت مشی این وزارت‌خانه را داشتند،‌ اما علی‌رغم تذکرات دلسوزانه نمایندگان ملت متاسفانه وزیر علوم نسبت به این تذکرات بی‌تفاوت بوده و به روند نادرست خود ادامه داد.

رمضان زاده با بیان اینکه در دوران وزارت "فرجی دانا" برنامه‌های متعددی از جانب هیأت نظارت بر تشکل‌های دانشجویی در دانشگاه‌ها لغو شد، بیان داشت: فضای آزاد اندیشی و تضارب آرا در دانشگاه‌ها محدود شد و این خود باعث جلوگیری از افزایش قدرت تحلیلی مد نظر مقام معظم رهبری که در دیدار دانشجویان تاکید کرده بودند شد.

وی با اشاره به انتصاب افراد مسئله‌داری همچون "توفیقی" که دارای سوابق معلوم‌ بود و از سوی مجلس رای اعتماد نگرفت، تصریح کرد:  در‌‌ همان ابتدای انتخاب فرجی‌دانا برای وزارت علوم، عملکرد وی حامل پیام خوشایندی برای ملت، به خصوص نمایندگان مجلس و دانشجویان نبود. چراکه این انتصابات حاصلی جز خروج دانشگاه‌ها از مسیر اصلی خود و سیاست‌زدگی نداشته‌است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهیدبهشتی به عنوان نمونه به حضور محمد خاتمی در دانشگاه شهید بهشتی نام برد و افزود: یا امکان حضور یافتن افراد منحرفی نظیر ملکیان در سطح دانشگاه‌ها، در جهت تطهیر فتنه گران صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه فراخوان وزارت علوم برای دانشجویانی که نه صرفا به دلیل دیدگاه‌های سیاسی، بلکه به دلیل تخلف از قوانین انضباطی و آموزشی دانشگاه از ادامه تحصیل باز ماندن جهت بازگشت مجددشان به تحصیل یکی دیگر از عوامل عملکرد نامطلوب وی می‌باشد، گفت: چه تضمینی وجود دارد که این افراد پس از بازگشت خود تخلفات گذشته را مجددا تکرار نکنند و به انحراف اذهان دانشجویان در سطح دانشگاه نپردازند؟ اصولا چنین اقدامی نشان دهنده مشی و جهت حرکت فضای دانشگاه‌ها به سمت جولانگاه احزاب سیاسی نیست؟

 رمضان زاده ادامه داد: این عمل چیدن نیرو‌های منحرف در دانشگاه‌های مختلف برای عملیات‌های روانی و بهره برداری‌های سیاسی در آینده است.

وی بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با اساتید دانشگاهی در تیرماه امسال را مورد تاکید قرار داد و گفت: ایشان فرمودند"من خواهش می‌کنم از مدیران دانشگاه‌ها و مسئولان گوناگون مدیریّتى که دانشگاه را مرکز جوَلان سیاسى و تلاش‌ها و فعّالیّتهاى جناحهاى سیاسى قرار ندهید. سمّ مهلک حرکت علمى این است که دانشگاه‌ها تبدیل بشوند به باشگاه‌هاى سیاسى؛ و این کاری بود که در یک دوره‌اى انجام گرفت. لذا  آرامش دانشگاه در گرو این است که بتواند در زمینه‌ مسائل علم  کار خودش را انجام بدهد و اگر خداى نکرده عکس این بشود، حرکت علمى در دانشگاه و به تبع آن در کشور متوقّف خواهد شد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهیدبهشتی با بیان اینکه سخنان رهبر معظم انقلاب در زمینه توسعه علم در سال‌های گذشته کم سابقه و می‌توان گفت بی‌سابقه بوده است، اظهار داشت: این امر نشانگر این است که ایشان نیز از عقب گرد علمی نگران‌اند.
 
وی با بیان اینکه مسئله بعدی روند انتخاب و انتصاب روسای دانشگاه‌هاست که با بدعتی خلق‌الساعه همراه بود، گفت: این طریق انتخاب رؤسای دانشگاه‌ها یک انتخابات ناقص‌الخلقه‌ای است که برای تعیین رئیس دانشگاه شکل گرفته، چرا که اگر قرار باشد انتخاباتی برگزار شود واقعا باید تمام شرایط انتخابات رعایت شود.

رمضان زاده تصریح کرد: انتصاب روسای دانشگاه‌ها روند روشنی را طی نکرد، چرا که نه کاندیدا مشخص بود و نه صلاحیت‌ها، که چه کسی آن را تأیید می‌کند، نه صلاحیت افرادی که می‌توانند در انتخابات شرکت کنند، مشخص است؛ نه ناظر وجود دارد، نقش دانشجویان هم در این انتخابات مشخص نشده است. هیچ کدام از این‌ها وجود ندارد و گفته می‌شود که ما داریم انتخابات برگزار می‌کنیم، اگر بنا بر انتخابات است باید تمام زوایا و لوازم آن باید وجود داشته باشد.

 وی با بیان اینکه به نظر می‌آید که صرفا القای دموکراتیک بودن انتخاب روسای دانشگاه و به حاشیه راندن و فشار آوردن به شورای عالی انقلاب فرهنگی در جهت تایید گزینه معرفی شده، مد نظر است، اظهار داشت: جنبش دانشجویی از این اقدام نمایندگان مجلس در رابطه با بررسی وضعیت وزارت علوم استقبال کرده و امیدوار است با این اقدام نمایندگان محترم دانشگاه‌ها و فضای علمی کشور دوباره به ریل اصلی خود به دور از از سیاست زدگی برگردد.


انتهای پیام/







تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 102]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن