تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بر شما باد رجوع به كتاب خدا (قرآن) ... كسى كه به آن عمل كند از همه پيشى مى گيرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798964116




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بازتاب پیام تبریک روحانی به مریم میرزاخانی در ساینس مانیتور


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: بازتاب پیام تبریک روحانی به مریم میرزاخانی در ساینس مانیتور تهران- ایرنا- روزنامه آمریکاییˈکریستین ساینس مانیتورˈنوشت : حسن روحانی رییس جمهوری ایران افتخار کسب دریافت جایزه ˈفیلدز مدالˈرا به مریم میرزاخانی تبریک گفت و در پیامش به همین مناسبت، همه ایرانیان را در سراسر جهان ˈدارایی ملی کشورˈ خواند.


درگزارش این روزنامه آمریکایی که روز گذشته (جمعه) به قلم ˈلیدیا تومکیوˈمنتشر شد، آمده است :مریم میرزاخانی نخستین زن و اولین ایرانی برنده جایزه پر افتخار فیلدز مدال در علم ریاضیات است که جایزه خود را از اولین رییس جمهوری زن کره جنوبی دریافت کرد.
این جایزه به پاس مجاهدت های مریم میرزاخانی در علم دینامیک و هندسه سطوح ˈریمنˈ و فضاهای پیمانه ای آنها که برای بررسی و آزمایش سطح منحنی انجام می گیرد به این زن جوان ایرانی اعطا شد.
نظریه مریم میرزاخانی فعلا در سطح تئوری (فرضیه) است اما امکان دارد در فیزیک و تئوری کوانتوم کاربردهایی پیدا کند.
میرزاخانی در بیانیه ای که دانشگاه ˈاستنفوردˈ آن را منتشر ساخته، اعلام کرده است: این افتخاری بزرگ است و من خوشحال خواهم شد اگر کسب این جایزه راهگشای زنان دانشمند و ریاضی دان جوان باشد.
وی گفت: اطمینان دارم در سال های آتی زنان زیادی این قبیل جوایز را دریافت خواهند کرد.
ساینس مانیتور می نویسد: به همین مناسبت حسن روحانی رییس جمهوری ایران این موفقیت را به میرزاخانی تبریک گفت.
روحانی در تبریک به خانم میرزاخانی گفته است: تبریک به مریم میرزاخانی که اولین زنی است موفق به دریافت جایزه فیلدز می شود و این افتخاری برای ما ایرانیان است.
روحانی دراین پیام اشاره می کند:امروزهمه ایرانیان می توانند به خود ببالند، اولین زنی که مفتخر به دریافت جایزه فیلدز می شود هموطن آنهاست.
روحانی تاکید کرد:همه ایرانیان در سراسر جهان دارایی های ملی کشور و نماینده ملت ایران هستند و من به مجاهدت های علمی شما ادای احترام می کنم. امیدوارم زندگی شما سراسر شادی و موفقیت باشد.
کریستین ساینس مانیتور در ادامه می نویسد: خبر دریافت جایزه فیلدز توسط یک زن ایرانی، بازتاب گسترده ای در وب لاگ ها و وب سایت های رسمی و غیر رسمی خبری ایران داشت و همه این رسانه ها با غرور و افتخار این موفقیت را بازتاب دادند. همه آژانس های خبری رسمی با انتشار جزییاتی از بیوگرافی(شرح حال) میرزاخانی وی را یک ریاضی دان برجسته معرفی کرده اند.
ساینس مانیتور افزود: خبرگزاری نیمه رسمیˈمهرˈجایزه ای را که میرزاخانی دریافت کرده است را ˈنوبل ریاضیˈخواند و شبکه تلویزیونی انگلیسی زبان ˈپرس تی ویˈ نیز با پخش گزارشی از شرح حال این دانشمند جوان، وی را ˈنابغه ایرانیˈمعرفی کرد.
وب سایت های رادیو و تلویزیون دولتی ایران(IRIB) و خبرگزاری رسمی ایران (ایرنا) هر دو با چاپ عکس هایی از میرزاخانی بر روی صفحات اول وب سایت های خود، پیام تبریک روحانی به وی را به طور کامل منتشر کردند.
درادامه گزارش آمده است: جایزه فیلدز هر چهار سال یک بار به ریاضی دانان زیر40 سال و به پاس قدردانی از مجاهدت هایشان در ریاضیات و یا طرح هایشان برای پیشرفت علم ریاضی در آینده اعطا می شود.
ارزش نقدی این جایزه 13هزار و 700 دلار است.
یکی از ایرادهایی که در گذشته به این جایزه وارد می شد، شرط محدودیت سنی آن است که به خصوص برای زنان همواره مشکل ساز بوده است. زنان دانشمند به این مساله معترض هستند و عنوان می کنند که اوج دوران پژوهش های علمی شان را ناگزیرند صرف زندگی خانوادگی کنند و در میان سالی موفق به انجام پژوهش های علمی می شوند.
مریم میزراخانی متولد و بزرگ شده تهران است.
وی متاهل و صاحب یک فرزند دختر و قائل به وجود مشکلات خانوادگی برای زنان در جامعه ریاضی آمریکا است.
میرزاخانی دراین باره توضیح می دهد: به نظر من وضعیت زنان در ریاضی از نقطه ایده آل فاصله بسیاری دارد و موانع اجتماعی برای دخترانی که علاقه مند به علوم ریاضی هستند امروز باید درمقایسه با گذشته برطرف شود و شرایط امروز ایده آل تر از گذشته باشدˈ.
وی افزود: برای زنان ایجاد توازن بین فعالیت حرفه ای و زندگی خانوادگی چالشی بزرگ است و اغلب زنان را مجبور به تصمیم گیری های سخت می کند و معمولا هم حرفه آنها به خطر می افتد. اما به هر روی در سال های اخیر پیشرفت های موثری در این زمینه حاصل شده است و من مطمئنم این روند ادامه خواهد داشت.
میرزاخانی لیسانس خود را از دانشگاه ˈصنعتی شریفˈ در تهران اخذ کرد و پس از آن عازم امریکا شد و مدرک دکترای خود را در رشته ریاضی در دانشگاه ˈهارواردˈ دریافت کرد و از سال 2008 نیز استاد ریاضی دانشگاه استنفورد کالیفرنیا است.
نکته جالب توجه در مورد شرح حال میرزاخانی این است که او در کودکی غرق در ریاضی نبود بلکه قصد داشت در آینده نویسنده شود اما او با راهنمایی مدیر دبیرستان خود که کلاس های تقویتی ریاضی را اداره می کرد علاقمند به ریاضی شد و درسال های 1994 و 1995 مدال طلای ریاضی در المپیاد جهانی ریاضی را کسب کرد.
وی اولین زن در تیم الپیماد جهانی ریاضی ایران بود و امروز هم اولین زن ایرانی است که مفتخر به دریافت جایزه معتبر ˈفیلدز مدالˈ می شود.
رسانام **1591** 1064



25/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن