تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زيبايى مرد به شيوايى زبان اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819792718




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روزی که ملت، شادمانه گریست


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: به بهانه سالروز ورود آزدگان روزی که ملت، شادمانه گریست ساری - 26 مرداد 69 در تقویم روز شمار انقلاب اسلامی یادآور سالگشت ورود آزادگان حماسه درخشان هشت سال دفاع مقدس به مهین است در این روز خجسته بود که ملت ایران از دیدار فرزندان پیروز اسیر در بند رژیم بعثی یکبار دیگر شادمانه گریست.


26 مرداد در حماسه درخشان هشت سال دفاع مقدس روزی به یاد ماندنی است ، در این روز ، آزادگان استوار با آمدنشان، شیرینی گلها و لطافت نسیم پیروزی را به ملت ایران مژدگانی دادند.
آری ! اسارت تو ای اسوه های مقاومت و ایثار ، پایه و اساس دشمن را به هم ریخت، استقامتت، خروش دشمن بعثی را خاموش ساخت و آزادی تو نیز دیوار هستی دشمن را تخریب کرد.
با آمدنت، مهین اسلامی مسرور گشت، همه شاداب شدند، قدمت بر خاک وطن میمون و مبارک بود، همه می گفتند به وطن خوش آمدید.
در این روز بود که نسیم مهر تو در همه خاک وطن جاری شد، ای پیروز اسیر در بند ، خوش آمدی، با آمدنت همه جای ایران غرق در شادی شد، عطر شادی همه را رنگین کرد. همه جای بوی گل و شیرینی ، همه جا بوی مهر بود.
یاد آن دسته زنجیر اسارت، یاد آن خشم خروشت بر دشمن خصم، یاد آن شب های دعا بر لب، یاد آن گریه مام و مادر پیر، یاد آن اشک عزیران و یاران اسیر، یاد آن پرچم عشق بودن ، مبارک باد.
ای پرستوی مهاجر، تو در اسارت عشق استقامت را معنای دوباره ساختی، تعریف استقامت در اسارت را تو به ما آموختی. تو از صلابت یاران، نشانه ها داری، تو از مقاومت یاران، لحظه ها داری ، تو از گلوله ها خاطره ها داری، تو از شهیدان وطن ، نشانه ها داری ، تو شهادت را با مقاومت در اسارت دیدی. تو ارمغان خون پاک شهیدان هم نفسی.
ای آزاده ، تو اسوه مقاومت و دلیری ایرانیان شدی، نامت در تارک وطن ، قسم شده است و به نقطه نقطه وطن شرافت دادی ، استقامت دادی که ایران پاینده و جاوید است ، ایران سرفراز و پر امید است.
تو در مقام مقدس نشسته ای ، تو چشمه حق رسیده ای ، تو در میادین نبرد باطل جان دادی ، خون دادی ، در اسارت تو هم قسم خواهم شد، تا تو زنده ای تا تو در مقام شهید نشسته ای، رویت را بوسه خواهم زد، نامت را خواهم نوشت.
و ای آزاده سرفراز - آغاز ورود تو را سرلوحه تاریخ وطن خواهم نوشت و بر فرزندان وطن هدیه خواهم داد.621
جانعلی فتحی خبرنگار مرکز ساری



25/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن