تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):خوش اخلاقى عبادت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820300084




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ساخت و سازها در منطقه22 مطابق با طرح تفصیلی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: شهردار منطقه22 ؛ ساخت و سازها در منطقه22 مطابق با طرح تفصیلی است تهران بزرگ-ایرنا- شهردار منطقه 22 تهران با بیان اینکه این منطقه نوپا با سازوکارها و استانداردهای شهری است که تنها 15 سال از شکل گیری آن می گذرد گفت: ساخت و سازها در منطقه22 مطابق با طرح تفصیلی است .


به گزارش خبرنگار ایرنا،قاسم مولایی در نشست خبری خود با خبرنگاران افزود: در حال حاضر منطقه 22 تهران به قطب گردشگری و تفریحی شهر تبدیل شده و در آینده نزدیک با ساخت مجموعه های تجاری به قطب خرید پایتخت نیز تبدیل خواهد شد.
وی با بیان اینکه این منطقه در حدود 26 کیلومتر وسعت دارد، افزود: منطقه 22 از شمال به ار تفاعات 1800 متری، از جنوب به اتوبان تهران-کرج ، از شرق به کن و از غرب به گرمدره می رسد.
مولایی اضافه کرد: این منطقه 153 هزار نفر جمعیت دارد که طبق افق 1404 این تعداد به 400 هزار نفر خواهد رسید.
وی با بیان اینکه منطقه 22 به قطب گردشگری و تفریحی شهر تهران تبدیل شده است به افتتاح بوستان های جوانمردان، آبشار و مجموعه چیتگر اشاره کرد و گفت: سال گذشته نیز مجموعه جذاب و بی نظیر دریاچه شهدای خلیج فارس به بهره برداری رسید که همین امر موجب حضور بیشتر گردشگران به این منطقه شده است.
مولایی در خصوص ویژگی های این دریاچه گفت: دریاچه شهدای خلیج فارس 250 هکتار وسعت دارد که 130 هکتار آن آبی و ما بقی ساحل و خشکی است.
شهردارمنطقه 22 افزود: ضلع غربی دریاچه سال گذشته به بهره برداری رسید و بخش شرقی و شمالی نیز تا شهریورماه به بهره برداری خواهد رسید.
مولایی از دو برابر شدن گردشگران با افتتاح بخش شرقی و شمالی خبر داد و تصریح کرد: هم اکنون در تعطیلات پذیرای 25 تا 35 هزار گردشگر هستیم که این تعداد با افتتاح بخش های جدید دو برابر می شود.
**آلودگی دریاچه شهدای خلیج فارس صحت ندارد
وی اضافه کرد: تمامی موارد زیست محیطی و بهداشتی در دریاچه رعایت شده و هیچ معضل و مشکلی از نظر زیست محیطی ندارد و اینکه گفته شده دریاچه آلودگی دارد و بو می دهد کذب است و به هیچ عنوان صحت ندارد.
مولایی در خصوص فضای بازی اطراف دریاچه نیز گفت: 15 فضای بازی برای خانواده ها و برای سنین مختلف در نظر گرفته شده تا از آن بهره ببرند.
شهردار منطقه 22 در بخش دیگری از سخنانش از تبدیل شدن این منطقه به قطب خرید پایتخت خبر داد و اظهار کرد: تا چند سال آینده منطقه 22 علاوه بر اینکه قطب تفریحی و گردشگری است به قطب خرید شهر نیز تبدیل می شود.
وی اضافه کرد: هم اکنون مجموعه هایی در حال احداث است و پس از بهره برداری منطقه را به قطب خرید تبدیل می کند.
مولایی همچنین از پیش بینی هتل ها و اقامتگاهها در سطح منطقه برای حضور گردشگران داخلی و خارجی خبر داد و گفت: در منطقه ایجاد شهربازی نیز پیش بینی شده تا شهروندان از آن بهره ببرند.
**منطقه 22 دهکده سلامت می شود
وی به بحث ایجاد دهکده سلامت اشاره و بیان کرد: در منطقه ما، مراکز درمانی زیادی در حال ساخت که از آن جمله می توان به مرکز درمانی پروفسور سمیعی اشاره کرد.
وی خاطر نشان کرد: یک بیمارستان خصوصی، دو مجموعه درمانی تحت پوشش ستاد فرمان امام نیز ساخته می شود.
مولایی در ادامه به درآمدهای پایدار اشاره و اظهار کرد: شهرداری منطقه 22 به دنبال حرکت به سمت درآمدهای پایدار است و در همین راستا در پروژه های مشارکتی شرکت می کند که به عنوان نمونه در9پروژه معدنی مشارکت دارد و به طور کلی 17 پروژه مشارکتی دارد که به زودی به بهره برداری می رسد و درآمدهای پایدار تثبیت شده به وجود آورده می شود.
**ایجاد 90 هزار فرصت شغلی تا 5 سال آینده
وی از ایجاد 90 هزار فرصت شغلی تا 5 سال آینده خبر داد و گفت: در ایجاد مراکز خرید بخش خصوصی ورود پیدا کرده و شهرداری منطقه نیز مشارکت می کند.
مولایی در خصوص مجوزهایی که برای ساخت و ساز داده می شود بیان داشت: هیچ کدام از این مجوزها خارج از ضوابط شهری نیست و طرح تفصیلی خط مشی را کاملا مشخص کرده به عنوان مثال برای زمین های کمتراز هزار متر مجوز ساخت بیش از سه طبقه داده نمی شود همچنین مجوز ساخت و ساز در ارتفاع 1400 و بالاتر داده نمی شود.
**مسجد جزیره ابوموسی نگین دریاچه است/جزایر تا پایان سال وارد مرحله عملیاتی می شوند
شهردار منطقه 22 در پاسخ به پرسش خبرنگار در خصوص آخرین وضعیت ایجاد جزایر دریاچه شهدای خلیج فارس و ساخت مسجد در این محدوده گفت: سه جزیره با نام های تنب بزرگ و کوچک و ابوموسی در دریاچه ایجاد می شود که در جزیره ابوموسی ساخت مسجدی با نمای ایرانی-اسلامی در نظر گرفته شده و هم اکنون در مرحله طرح اولیه است و پس از نهایی شدن طرح شروع به ساخت خواهیم کرد.
به گفته مولایی قرار است این مسجد به نگین دریاچه شهدای خلیج فارس تبدیل شود.
وی تصریح کرد: در دو جزیره دیگر نیز موضوعات فرهنگی-اجتماعی در نظر گرفته شده به طوری که قرار نیست مراکز تجاری در این جزایر ایجاد شود.
مولایی با بیان اینکه طرح اولیه در هر پروژه ای بسیار مهم است، خاطرنشان کرد: تا چند ماه آینده طرح های جزایر نهایی می شود و به احتمال زیاد تا پایان سال یا اوایل سال آینده وارد مباحث عملیاتی می شویم.
**ساخت مرکز درمانی پروفسور سمیعی از سر گرفته شد
وی همچنین در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار شهرنوشت مبنی بر علت متوقف شدن ساخت مرکز درمانی پروفسور سمیعی توضیح داد: این مرکز توسط یک موسسه خیریه اداره می شود و هیچ سهامداری در آن منافع شخصی ندارد، این پروژه در چند فاز طراحی شده که مدتی با کندی پیش می رفت اما هم اکنون دو باره کار آغاز شده و امیدواریم فاز به فاز به بهره برداری برسد.
مولایی در پاسخ به خبرنگار دیگری مبنی بر جلوگیری برج ها از ورود باد و هوا به سطح شهر گفت: اینطور نیست که برج ها از ورود هوا به شهر جلوگیری کند اما در حال بررسی هستیم و قرار است سندی تنظیم کنیم که بتوانیم در اطراف دریاچه حریم و رینگی ایجاد کنیم که از آن حریم ساخت و ساز تجاوز نکند .
تهرام/1393/7247/564



24/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن