تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):خدا را بسيار ياد كنيد و هميشه به ياد مرگ باشيد و قرآن زياد بخوانيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799199549




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سیدحسن نصرالله: پیروزی مقاومت فلسطین درغزه، تجاوز اسراییل به لبنان را به تعویق انداخت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: در محضر سید(2)/ فلسطین ، قدس و جنگ غزه سیدحسن نصرالله: پیروزی مقاومت فلسطین درغزه، تجاوز اسراییل به لبنان را به تعویق انداخت بیروت – ایرنا – « سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله در ادامه گفت وگو با روزنامه لبنانی الاخبار به مناسبت هشتمین سالگرد جنگ 33 روز که روز پنجشنبه منتشر شد، با تاکید به اینکه « اسراییل در غزه گرفتار و زمین گیر شده است» ، گفت که پیروزی مقاومت فلسطین درغزه ، تجاوز اسراییل به لبنان را به تعویق انداخت.


به گزارش ایرنا، دبیرکل حزب الله در پاسخ به پرسشی در باره جنگ 2014 غزه و مواضع حزب الله بویژه در سطح رسانه ای و نگرانی از اینکه مقاومت وارد یک دام شود؟ گفت: آیا این روند فلسطینی قابل انتظار بود، نه اما غافگیر کننده و ناگهانی هم نبود برخلاف آنچه گاهی گفته می شود.
کاملا روشن است که اسراییل و نه مقاومت بعداز ناپدید شدن سه شهرک نشین وضعیت را به اینجا رساند.
روندی را که اسراییل در نوار غزه به بهانه یافتن سه شهرک نشین شروع کرد و حتی در کرانه باختری پی گرفت، هدفش نابودی جنبش حماس ، جهاد اسلامی و جبهه خلق برای آزادی فلسطین و همه زیرساخت های مقاومت بود.
سید حسن نصرالله گفت: تاسف برخی فقط مقاومت فلسطین را متهم می کنند که شروع کننده جنگ بوده تا نقش سیاسی خود را بازیابد و یا محور ترکی – قطری و اخوانی ( اخوان المسلمین) را زنده کند، اما من چنین اعتقادی ندارم.
وی تاکید کرد: اسراییل مراقب همه تحولات و تحرکات در منطقه است برای شروع جنگ شتاب ندارد اما زمانیکه فضا دگرگون و درهم و برهم می شود، فرصت برای تهدید فراهم می شود و اسراییل هم تمایل دارد از این فرصت ها بویژه این که غزه در محاصره قرار دارد، جهان عرب چند دسته شده و اوضاع جهانی و منطقه ای نامناسب و اهتمامات عربی به امور دیگر است، استفاده و مقاومت را با تهدید مواجه کند و این برداشت ما از ماجرا است.
دبیرکل حزب الله خاطرنشان کرد: در روزهای اول حمله به غزه ، دشمن اسراییلی همه اهدافی را که در باره آنها اطلاعاتی داشت، هدف گرفت و زد اما نتوانست پرتاب موشک ازغزه را متوقف کند و اینجا بود که خود را در مقابل یک مشکل بزرگ یافت.
سید حسن نصرالله اظهارداشت: اما مقاومت ، جنگ فرصتی برای آن است بویژه برای برداشتن محاصره از غزه، بنابر این روشن است که مقاومت بدنبال کسب پیروزی معنوی و یا یافتن فرصیتی برای خریدن آبرو نیست و درصدد دستیابی به پیروزی واقعی و آن رفع محاصره از غزه با پرداخت هر هزینه ای است.
وی این شرایط را نقطه قوت مقاومت دانست و گفت: رفع محاصره غزه اراده همه گروه های مقاومت و اراده واقعی مردم فلسطین در این منطقه است.
دبیرکل حزب الله افزود: شاید مردم با حماس و تشکیلات خودگردان در اداره غزه اختلاف و گروه های مقاومت هم نظر و رویکردی متفاوت در خصوص مسائل منطقه داشته باشنداما موضوع رفع محاصره غزه یک مطالبه همگانی و همراه با اجماع در نوار غزه است.بنابراین زمانی که از آتش بس و آرامش در مقابل آتش بس و آرامش سخن گفته شد همه گروه های فلسطینی تاکید کردند که نمی توان این موضوع را بدون رفع محاصره غزه بررسی کرد و از ابتدای نبرد این هدف اصلی مقاومت بوده است.
سید حسن نصرالله با تاکید به اینکه اسراییل در غزه در دام گرفتار شده است، خاطرنشان کرد که اسراییل بسیار تلاش کرد تا از خسارت های جنگ سال 2006 لبنان در جنگ غزه استفاده کند هرچند از جنگ دوم علیه لبنان همواره در رسانه های اسراییلی صحبت می شود.

الاخبار: آیا موافق هستید که سطح اهداف دشمن اسراییلی کاهش یافته و پایین آمده است؟
وی در پاسخ اظهار داشت: آنها از جنگ تابستان 2006 درس گرفته اند و می خواهند از آن استفاده کنند اما مشکل این است که اکنون در «دام » گرفتار شده اند و حتی نمی توانند هدفی را مشخص کنند.
دبیرکل حزب الله خاطرنشان کرد: از ابتدای نبرد ، روند آن را پیگیری کرده ایم اما تاکنون متوجه نشده ایم که اسراییل چه هدف و سخن رسمی دارد، برخی از سرنگونی حماس و برخی از خلع سلاح مقاومت و عده ای هم از توقف شلیک موشک ، جلوگیری از ورود موشک و ساخت آن در غزه و یا تخریب تونل ها سخن می گویند.
سید حسن نصرالله تصریح کرد: اسراییلی ها عمدا موضوع اسرا را مطرح نمی کنند زیرا می دانند نمی توانند بدون هزینه و مذاکره آنها را پس بگیرند و به آنها با فشارسیاسی و نظامی دست نمی یابند.
وی گفت: اسراییلی ها اکنون در تنگنا قرار گرفته اند و شایداحتمال داده بودند که مقاومت در صورت شروع جنگ پایداری نمی کند و مردم غزه شرایط تحمل قربانی های زیاد را ندارد و همانطور که « شیمون پرز» در جنگ سال 1996 علیه لبنان ( جنگ خوشه های خشم) ریسک کرد، اسراییل امروز هم دست به ریسکی خطرناک زد تا مخازن موشک مقاومت را نابود کند.

** ادعای درخواست حماس از حزب الله برای ورود به جنگ غزه
دبیرکل حزب الله در پاسخ به این پرسش که آیا فلسطینی ها از حزب الله درخواستی برای ورود به جنگ داشته اند؟، گفت که برادر « موسی ابومرزوق» معاون دفتر سیاسی حماس در باره این موضوع صحبت کرده است اما گروه های فلسطینی چنین صحبتی را با ما نداشته اند و معتقدم همه درک می کنند.

الاخبار: آیا این موضع حماس را واقعی ارزیابی کردید؟
سید حسن نصرالله در پاسخ اظهارداشت: اگر درخواستی جدی بود در نشست های بسته مطرح و بررسی می شد نه اینکه در رسانه ها اعلام شود. خطوط تماس بین حزب الله و حماس هرگز و حتی در دوره ای که روابط بین دو طرف کاهش یافت، قطع نشده است.کافی بود یکی از رهبران حماس خواستار بررسی این درخواست می شد اما آن را در رسانه های اعلام کردند.
وی خاطرنشان کرد: این روند را که سئوال برانگیز است ، مناسب نمی دانم ، نمی خواهم تحلیل کنم و به همین دلیل اصل را بر حسن نیت و درک شرایط می گذارم و شاید هم واقعا شرایط سخت بوده است که چنین موضوعی را در رسانه ها اعلام کرده اند و در هر صورت موضوعی با این اهمیت نباید در رسانه ها مطرح شود ما هم از طریق رسانه ها پاسخ نمی دهیم و موضوع باید بین ما و حماس بررسی و مصلحت ها در نظر گرفته شود.
دبیرکل حزب الله تصریح کرد که تاکنون با جنبش حماس در خصوص این موضوع تماسی برقرار نشده است. البته تماس ها بطور مستمر برقرار است اما نه ما و نه آنها به این موضوع اشاره ای نکرده ایم.

** الاخبار: آیا جنگ علیه غزه، تجاوز و جنگ آینده اسراییل علیه لبنان را به تاخیر انداخته است؟
سید حسن نصرالله در پاسخ اظهارداشت: می توانم بگویم به تاخیر انداخت اما نمی توانم بگویم کم و یا زیاد ؛ زیرا براساس اطلاعات و شرایط روشن نیست که اصلا اسراییل می تواند جنگی را علیه لبنان شروع کند حتی اگر بخواهد. به نظر می رسد، اسراییلی ها از نتایج جنگ 33 روزه درس گرفته اند و معتقدند هرجنگی را که از این پس شروع می کنند باید به پیروزی سریع و قاطع و روشن دست یابد.
وی گفت: در جنگ تابستان 2006 علیه لبنان همه اعتراف کردند که اسراییل شکست خورده است اما آنها وقتی از جنگ فارغ می شوند ادعاهایی دیگر مطرح می کنند ، اخیرا عده ای از اسراییلی ها گفتند که پیروز شده اند زیرا جبهه جنوب درجریان جنگ غزه فعال نشد، اما باید بدانند که این جبهه حتی در جریان انتفاضه بعداز سال 2000 ، در جریان جنگ دیوار و سپر دفاعی ، سال 2008 و جنگ 8 روزه علیه غزه هم گشوده نشد.
دبیرکل حزب الله خاطرنشان کرد که اسراییلی ها بعداز جنگ تابستان سال 2006 علیه لبنان شروطی را برای هرگونه جنگ جدید علیه لبنان در نظرگرفتند از جمله اینکه پیروزی آن تضمین شده ، سریع و کوتاه مدت باشد، فرسایشی نباشد و به بمباران شهرها ختم نشود، قاطع باشد نه محدود و موقت وهمه اهداف را محقق کند نه اهدافی کم اهمیت و همچنین روشن و غیرقابل مناقشه باشد.
سیدحسن نصرالله تصریح کرد: اسراییلی ها با وضع این شروط و بررسی شرایط به این ارزیابی رسیده اند که هرگونه جنگ با لبنان در آینده بسیار سخت بویژه در زمینه تعیین اهداف خواهد بود و دیگر اینکه امکانات و توانایی های مقاومت در همه زمینه ها بویژه موشکی قابل مقایسه با گذشته نیست.
وی اظهارداشت: دشمن تحمل جنگ فرسایشی را ندارد و اکنون در غزه هم تحت فشار قرار گرفته است بویژه با شلیک موشک ها به تل آویو و فعالیت و توانایی گنبد آهنین هم بسیار مناقشه برانگیز شده است. گنبد آهنین تاکنون توانسته تنها چند موشک را ساقط کند و مشکل بزرگ اسراییل عدم اطلاع از تعداد دقیق موشک های مقاومت فلسطین درغزه است.
دبیرکل حزب الله تاکید کرد: اسراییل با عبرت از جنگ 33 روزه، مبادرت به برگزاری رزمایش ها و توسعه تجهیزات نظامی کرد و در جنگ غزه درصدد استفاده از آنها برآمد و اما برغم احاطه اطلاعاتی گسترده از اوضاع غزه و بستن همه منافذ دریافت که شکست خورده است و این را خود آنها می گویند نه ما.
زمانیکه اسراییل در جنگ علیه نوار غزه محاصره که امکانات آن قابل تخمین است و آن هم در این شرایط شکست می خورد بدون تردید و با تاکید باید در محاسبات خود بازنگری کند و معتقدم اسراییل و شرایط بعداز جنگ غزه با قبل از آن بسیار متفاوت خواهد بود.
ادامه دارد ...
خاورم ** 1324



23/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 107]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن