تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش منافق در زبان او و دانش مؤمن در كردار اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804125377




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دژاگه و قوچان نژاد ستارگانی که به جای ماندن در اروپا راهی لیگ های عربی شدند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: پایگاه خبری یاهونیوز: دژاگه و قوچان نژاد ستارگانی که به جای ماندن در اروپا راهی لیگ های عربی شدند تهران - ایرنا - پایگاه اینترنتی یاهو نیوز در گزارشی به ستاره های تیم ملی فوتبال ایران پرداخته است که بعد از درخشش در مسابقات جام جهانی 2014 برزیل به جای پیوستن به تیم های مطرح اروپایی راهی لیگ های عربی شدند.


بر اساس این گزارش که به قلمˈجان دوئردنˈکارشناس خبره فوتبال ایران و آسیا نوشته است، ستاره های تیم ایران توانستند در جام جهانی توانایی خود را به رخ دنیابکشند و به رویای پیوستن به برخی از لیگ های بزرگ اروپا نزدیک شوند.
تیم ایران درجام جهانی 2014باعملکردخوب این بازیکنان اگرچه به مرحله حذفی نرسید اما در مرحله گروهی عملکرد رضایتبخشی داشت و در دیدار با آرژانتین بهترین بازی خود در جام جهانی را به نمایش گذاشت.
بعد از جام جهانی خبرهایی از احتمال انتقال کریم انصاری فرد به بوندس لیگا منتشر شد.
حضوراین بازیکن دربوندس لیگادرکناربازگشت جوادنکونام به اوساسونای اسپانیا، با توجه به جدایی دو تن از بهترین بازیکنان تیم ملی از لیگ های اروپایی، یک بار دیگر توازن را در تیم ملی ایران به وجود خواهد آورد.
اشکان دژاگه و رضا قوچان نژاد دو بازیکنی هستند که بعد از ارائه یک عملکرد چشمگیر در برزیل، از انگلیس به قطر و کویت رفته اند.
دژاگه در جام جهانی خستگی ناپذیر بازی کرد و دفاع تیم های آرژانتین و بوسنی را به دردسر انداخت. این مهاجم ایرانی با وجود سقوط فولام از لیگ برتر انگلیس در فصل گذشته، هنوز هم پتانسیل حضور در بهترین تیم ها اروپا را داشت.
قوچان نژاد نیز به عنوان برترین گلزن ایران، تنها گل تیم ملی در برزیل را به ثمر رساند. وی بعد از سپری کردن نیمه نخست فصل گذشته در تیم استاندارد لی یژ بلژیک، به چارلتون انگلیس رفت. این مهاجم سرعتی در ابتدا نتوانست در این تیم قدرت خود را به نمایش بگذارد ولی به تدریج در اواخر فصل علائمی از پیشرفت را نشان داد و توانست با یک گل حساس مانع سقوط تیمش شود.
گمان می رفت بعد از جام جهانی هر دوی این بازیکنان به تیم های جدیدی بروند و این اتفاق هم افتاد اما نه آنطور که همه انتظار داشتند. هیچکدام از آنها به بوندس لیگا و یا لیگ برتر انگلیس نرفتند و در عوض راهی خاورمیانه شدند.
دژاگه به تیم العربی قطر رفت در حالیکه قوچان نژاد به اسپورتس کلاب کویت پیوست؛ دو انتقال کمی ناامید کننده.
لیگ ستارگان قطر در حال پیشرفت است اما هنوز راه درازی در پیش دارد. بازیکنانی که توانستند در جام جهانی بدرخشند و در اوج هستند و سابقه حضور در لیگ های قدرتمند اروپایی را دارند حداقل تا زمانی که دوران بازی آنها به پایان نرسیده است، نباید به کویت و یا قطر بروند.
این تصمیم آنها از نظر مالی تا حدی قابل درک است. پولی که در لیگ های عربی به آنها پیشنهاد شده خیلی بیشتر از حقوقی است که می توانستند در اروپا بگیرند و به این معافیت از پرداخت مالیات را هم اضافه کنید. ولی با وجود این همیشه زمان برای چنین نقل و انتقال هایی وجود دارد.
بنابراین بازیکنان 26 ساله و 28 ساله ای که دست کم می توانند سه یا چهار سال دیگر در اروپا بازی کنند، می توانستند تصمیمات بهتری بگیرند.
با اینکه بازیکنان حق دارند هر جایی می خواهند بروند و به منافع مالی حاصل از چنین انتقالی هم اعتراف کرده اند، ولی قطعا به نفع فوتبال ایران کار نکردند.
دژاگاه گفته است که همیشه می تواند به اروپا برگردد. قطعا احتمال این اتفاق وجود دارد ولی او بعد از جام جهانی و با توجه به تجربه بازی در لیگ برتر انگلیس می توانست مقصد بهتری را انتخاب کند.
حالا بازگشت او به اروپا منوط به عملکردی است که در قطر خواهد داشت و البته این کار را برای حضور در لیگ های سطح بالا مشکل می کند.
این موضوع بر روی اولویت های کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی ایران نیز بی تأثیر نیست. وی بارها اعلام کرده است که دوست دارد بازیکنانش در بالاترین سطح ممکن فوتبال بازی کنند که همان تیم های اروپایی است.
او در این راستا حتی نشان داده که حضور لژیونرهای اروپایی ایران در تیم ملی تضمین شده است. بنابراین جدایی دو تن از بهترین بازیکنان تیم ملی ایران از اروپا و پیوستن آنها به لیگ های عربی به خصوص با توجه به برگزاری مسابقات جام ملت های آسیا در سال 2015، اتفاق خوبی نیست.
ورزشی**9126**1590



22/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن