تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سنگهاى زیربناى اسلام سه چیز است: نماز، زکات و ولایت که هیچ یک از آنها بدون دیگرى درس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804326266




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دانشگاه های کرمانشاه آماده همکاری با دولت برای توسعه پایدارکشورهستند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: دانشگاه های کرمانشاه آماده همکاری با دولت برای توسعه پایدارکشورهستند کرمانشاه - ایرنا - روسای دانشگاه های استان کرمانشاه در دیدار با معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، با اشاره به توانمندی های مراکز علمی استان، آمادگی خود را برای همکاری با دولت به منظور رسیدن کشور به توسعه پایدار اعلام کردند.


به گزارش خبرنگار ایرنا، رییس دانشگاه رازی کرمانشاه در این مراسم با اشاره به اینکه 21 دانشکده، پژوهشکده و واحد اقماری زیرنظر این دانشگاه با 13هزار دانشجو فعال است، گفت: 40 نفر از این افراد را دانشجویان خارجی تشکیل می دهند.
دکتر ˈمحمد ابراهیم اعلمی آل آقاˈ خاطرنشان کرد: از مجموع دانشجویان دانشگاه رازی، دو هزار و 500 نفر در مقطع ارشد، 500 نفر در مقطع دکتری، 200 نفر در مقطع دکتری تخصصی و بقیه در مقطع کارشناسی و کاردانی در حال تحصیل هستند.
وی همچنین از وجود بیش از400 عضو هیات علمی و 400 دانشیار در دانشگاه رازی کرمانشاه خبر داد.
اعلمی آل آقا، در ادامه از تلاش مسوولان دانشگاه رازی کرمانشاه برای ایجاد دانشکده نفت در استان با همکاری وزارت نفت خبر داد و گفت: این دانشگاه یکی از قطب های شیمی دانشگاهی در کشور است و دانشکده شیمی آن نیز جزو دانشکده های نمونه و برتر محسوب می شود.
رییس دانشگاه رازی کرمانشاه در ادامه و با بیان اینکه باید به سمت پژوهش هایی حرکت کنیم که به فناوری منجر شود، به روز کردن آموزش ها و توانمند سازی دانشجویان را از جمله اقداماتی عنوان کرد که می توان این مهم را تحقق بخشد.
اعلمی آل آقا، در ادامه به ظرفیت های بالای دانشگاه ها اشاره کرد و گفت: این مراکز می توانند مشاوره های خوبی به دولت در جهت گام برداشتن در مسیر توسعه و تعالی بدهند تا جامعه به توسعه ای پایدار دست یابد.

*** دانشگاه آزاد به دنبال کسب درآمد از طریق شرکت های دانش بنیان است

رییس دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه نیز بر این مسئله که این دانشگاه به دنبال کسب درآمد از طریق شرکت های دانش بنیان است، تاکید کرد و گفت: این شرکت ها فرصت های خوبی برای بروز توانمندی افراد و نخبگان دانشگاهی ما را فراهم می کنند.
ˈنوذر قنبریˈ با تاکید بر اینکه دانشگاه آزاد به دنبال کیفیت بخشی در حوزه آموزشی است و نقش بسزایی هم امروز در توسعه علم و دانش در جامعه دارد، از تصمیم این دانشگاه برای تجاری سازی علم و دانش سخن گفت و افزود: تاکنون قدم های خوبی در این راستا برداشته شده است.
وی خاطرنشان کرد: یکی از سیاست های دانشگاه آزاد کسب 12 درصد درآمدها از طریق شرکت های دانش بنیان است که سیاست های کلی این طرح به تمامی مراکز و واحدهای دانشگاهی در کشور از جمله واحدهای کرمانشاه ابلاغ شده و برنامه های آن در دستور اجرا قرار دارد.
قنبری همچنین با استقبال از همکاری اعضای هیات علمی دانشگاه ها با بخش صنعت، یادآور شد: متاسفانه هم اکنون این کار مذموم شمرده می شود در حالی که باید این تفکر اصلاح شود.
وی همچنین از آمادگی دانشگاه آزاد برای کمک به دولت خبر داد و گفت: مجموعه عظیمی از نخبگان و فرهیختگان در این دانشگاه حضور دارند که هر کدام آن ها می توانند نظرات ارزشمندی را ارائه کنند.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه در ادامه به وجود پنج مرکز و چهار واحد دانشگاهی فعال این دانشگاه اشاره کرد و گفت: هم اکنون 34 هزار دانشجو در150 رشته محل در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.
وی در پایان و با بیان اینکه 47 رشته در مقطع کارشناسی ارشد و24 رشته در مقطع دکتری تخصصی در دانشگاه آزاد کرمانشاه وجود دارد، گفت: بیش از 500 نفر عضو هیات علمی در این دانشگاه مشغول به خدمت هستند.

*** مشکلات موجود بر سر راه افراد صاحب ایده باید برداشته شود

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز در این دیدار، خواستار برداشته شدن مشکلات و موانع موجود بر سر راه افراد صاحب ایده و نخبه شد و افزود: انجام این مهم به توسعه همه جانبه کشور کمک خواهد کرد.
دکتر ˈحسین کریمˈ یادآور شد: خوشبختانه نخبگان علمی زیادی در کشور با ایده های مختلف داریم که هر کدام آن ها می توانند در حل بخشی از مشکلات جامعه به مسوولین کمک کنند بنابراین باید راه برای فعالیت و کار آن ها فراهم شود.
وی همچنین به نقش دانشگاه ها در توسعه کشور اشاره کرد و گفت: مراکز علمی محل اصلی توسعه هر استان و شهری هستند که در قبال جوانان جامعه و دیار خود مسوولیت بالایی دارند.
کریم در پایان ضمن آنکه خواستار حمایت جامعه دانشگاهی از نخبگان علمی شد، اصلاح روابط میان دانشگاه، محیط و صنعت را نیز متذکر و یادآور شد.
7458/567



21/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن