تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه نيّت درست داشته باشد، دل سالم و پاك دارد، زيرا سالم داشتن دل از وسوسه هاى شيط...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804155158




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

موسیقی کلاسیک فاصله چندانی با نابودی ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
موسیقی کلاسیک فاصله چندانی با نابودی ندارد

موسیقی کلاسیک فاصله چندانی با نابودی ندارد
رهبرارکستر فلارمونیک ایران گفت : موسیقی کلاسیک دوران رکود خود را سپری می کند و درصورت عدم توجه و حمایت با نابودی فاصله چندانی نخواهد داشت .
به گزارش نامه نیوز به نقل از ایرنا، علیرضا شفقی نژاد در گفت وگو با خبرنگار موسیقی ایرنا افزود: گروه کر فلارمونیک ایران در 4 الی 6 شهریور ماه جاری با اجرای اثری از آنتونین لئوپلد دورژاک ( Antonin Leopold Dvorak ) موسیقیدان دوره رمانتیک اهل کشور چک به روی صحنه خواهد رفت.

شفقی نژاد با بیان اینکه اجرای اخیر ارکستر فلارمونیک اسفندماه سال گذشته بود، خاطرنشان کرد: علاقه مندان خاص موسیقی به عنوان اصلی ترین مخاطب اجراهای ما به کنسرت می آیند .

وی ادامه داد: نبود اسپانسر و حمایت نهادهای مربوطه موجب شده است که برگزاری کنسرت های هنری و در پی آن اجراهای مختص به موسیقی کلاسیک بسیار مشکل شود .

شفقی نژاد با اشاره به اینکه 14 سال درعرصه رهبری ارکستر به صورت حرفه ای فعالیت می کند، گفت : در طول این زمان بدون هیچ حمایت دولتی و خصوصی اجراهای خود را به روی صحنه برده ایم .

وی اظهار داشت: ارکسترهایی همچون ما که در عرصه موسیقی جدی فعالیت می کنند همیشه دغدغه گیشه های بلیت فروشی را دارند چرا که اگر فروش بلیت با کاستی همراه باشد باید ضرر مادی اجتناب ناپذیر است .

شفقی نژاد خاطرنشان کرد : نمی گویم که کیفیت ارکستر فلارمونیک با استانداردهای جهانی رقابت می کند اما بر این عقیده ام اجرایی سطح بالا در حد امکانات و پتانسیل موسیقی کلاسیک در کشور محسوب می شود .

این رهبر ارکستر از سیر نزولی فعالیت موسیقی کلاسیک در کشور ابراز نگرانی کرد و گفت : دغدغه پر شدن سالن کنسرت را هیچ کدام از فعالان موسیقی پاپ ندارند چرا که موسیقی آنها عام پسند و تجاری است

وی ادامه داد : با توجه به مشکلات مختلف بر سر راه گروه های موسیقی کلاسیک همچنان با جدیت به کار خود ادامه می هیم چرا که دغدغه فرهنگی مهمترین انگیزه ما برای برگزاری کنسرت هایی از این دست می باشد و مادیات در مراحل بعدی قرار دارد .

شفقی نژاد افزود : نوع عقد قرار داد با گروه هایی همچون اکستر کر فلارمونیک ایران باید مورد بازبینی قرار گیرد تا ارکستر های بزرگ مبلغ کمتری برای اجاره سالن بپردازند .

وی ادامه داد : برای مثال تالارهای کنسرت برای برگزاری یک اجرای تکنوازی همان مبلغ را می گیرند که برای یک ارکستر بزرگ دریافت می کنند .

این رهبر ارکستر خاطرنشان کرد : این نوع عملکرد تالارهای موسیقی موجب کم شدن انگیزه گروه های موسیقی بزرگ برای برگزاری کنسرت می شود .

وی گفت که در کنسرت اخیر خود با وجود اینکه تمامی بلیت های اجرا به فروش رفته بود ، اما درآمد مادی برای او به عنوان رهبر ارکستر نداشته است چرا که هزینه سالن و دستمزد هنرمندان بخش اعظمی از درآمدها را به خود اختصاص می دهد.

شفقی نژاد در پایان خاطرنشان کرد : با وجودی که هیچ حمایتی از ارکسترهای بزرگ موسیقی کلاسیک همچون ما نمی شود اما همچنان به فعالیت خود ادامه خواهیم داد تا بتوانیم دستاوردهای این گونه موسیقی که از پیشینه قابل توجه ای نیز در جهان برخوردار است را به مخاطبان خود انتقال دهیم .



1393/5/21





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن