تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداى والا مى فرمايد: وقتى بنده من كار نيكى اراده كند و نكند آن را يك كار نيك براى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798473221




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ما را به خیر مدیران امیدی نیست/ دولت تصدی‌گری بر هنر را کاهش دهد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


فرهنگ و هنر > سینمای ایران مراسم رونمایی از «هنر کارت»
ما را به خیر مدیران امیدی نیست/ دولت تصدی‌گری بر هنر را کاهش دهد
شب گذشته 20 مرداد ماه طی مراسمی با حضور تعدادی از هنرمندان سینما، تئاتر و موسیقی در کاخ سعد آباد از «هنرکارت» و بسته بیمه هنرمندان رونمایی شد.



به گزارش خبرنگار مهر، شامگاه روز گذشته دوشنبه 20 مرداد مراسم رونمایی از «هنر کارت» و بسته بیمه هنرمندان با حضور متولیان این مراسم و تعدادی از اهالی سینما، موسیقی و تئاتر کشور در مجموعه فرهنگی کاخ سعد آباد برگزار شد. در ابتدای مراسم مهدی نادعلی، معاون مالی تعاونی هنرمندان طی سخنانی گفت: تعاونی هنرمندان از سال 86 با امضا تفاهمنامه ای میان وزاری ارشاد و تعاون وقت شکل گرفت و آغاز به کار کرد. این تعاونی با هدف تکوین اقتصاد و هنر شکل گرفت و مهمترین بخش این تفاهمنامه همین مساله بود. وی ادامه داد: سرمایه هنر، هنرمندان هستند و آنها از جایگاه ویژه ای در میان مردم برخوردارند. از دیرباز تاکنون هنر برای ما مهم بوده است و تا به امروز نظام ساختارمندی برای تامین آرامش و آسایش هنر و هنرمند وجود نداشته است. ما آمده ایم تا بتوانیم این فضا را برای هنرمندان فراهم کنیم، تا به امروز یک ریال از بودجه بخش دولتی هزینه نکردیم و تمام هزینه ها از سوی بخش خصوصی بوده است.

نادعلی درباره بسته «هنر کارت» گفت: این اقدام با همت دوستان در بانک کارآفرین تهیه شده است که امیدوارم بتواند پاسخگوی نیاز شما هنرمندان باشد و خواسته هایتان را فراهم کند. خواسته های ناچیری که تا به امروز برای هنرمندان فراهم نشده است. او در بخشی دیگر از حرف هایش عنوان کرد: هدف ما بر این اصل استوار است که بتوانیم توزیع عادلانه ثروت و فرصت را برای اهالی هنر فراهم کنیم. موضوع «هنر کارت» از سال 89 توسط تعاونی هنرمندان شکل گرفت و یاری بانک کار آفرین این ایده اجرایی شد. هنرمند باید به دولت کمک کند در ادامه مراسم، عبدالحسین مختاباد خواننده و عضو شورای شهر تهران ضمن خوشامدگویی به حاضرین در مراسم گفت: این فضای موجود و حال حاضر کشور در شان هنرمندان ما نیست. من به عنوان عضو کوچک شما در شورای شهر از آماری که در خصوص وضع هنرمندان به من می رسد، شرمسارم. وقتی گزارش می دهند که هنرمندان این سرزمین که روزی برای خود صاحب نام بودند در وضعیت مالی خوبی نیستند و نیازمند صد هزار تومان هستند من شرم می‌کنم.

وی ادامه داد: ما در ایران سالانه  میلیاردها تومان هزینه صنعت کشور می کنیم اما یک چهارم این مبلغ صرف هزینه هنرمندان نمی‌شود در حالیکه با کمترین امکانات سینمای ما جایزه جهانی اسکار را می برد، سالن های کنسرت پر رونق تر از گذشته به کار خود ادامه می دهند و هنرمندان در عرصه هنرهای تجسمی بهترین آثار را خلق می کنند. خواننده موسیقی سنتی کشور با انتقاد از دولت ها گفت: من در همین جا به مقامات دولتی می گویم، ما را به خیر شما امیدی نیست شر مرسانید. بحث من این دولت و دولت قبلی و بعدی نیست، مساله من فرا تر از این حرف ها است. باید برای جامعه هنری اقداماتی صورت بگیرد، ما صدقه نخواستیم و دنبال حقمان هستیم. چطور می شود این کشور با وجود هنرمندانی که در عرصه های مختلفی شناحته شده هستند در چنین وضعیتی باشد.

مختاباد یاد آور شد: مساله اقتصاد هنر یک امر بسیار جدی است که باید به آن پرداخته شود و ساده از کنار آن عبور نکرد. ما باید به این سمت حرکت کنیم که تصدی گری دولت کم شود و کار به جایی برسد که هنرمند به دولت کمک کند.    بعد از صحبت های مختاباد، فضل الله معضلی سرپرست بانک کار آفرین طی سخنانی گفت: وظیفه اجتماعی ما این است که حامی هنرمندان باشیم و در این مسیر از هیچ گونه اقدامی کوتاهی نمی کنیم. پیام هنرمند و هنر همه جا جاری است، آن ها با کمترین امکانات بهترین آثار را به وجود می آورند. وی در پایان حرف هایش گفت: هرکاری که از دستمان بر آید برای هنرمندان این خاک انجام خواهیم داد. هنر باید به بخش های خصوصی واگذار شود در ادامه مراسم اردشیر صالح پور، دبیر سی و سومین جشواره تئاتر فجر که به گفته خودش متنی را برای سخنرانی آماده نکرده و به یکباره او را صدا زده بودند درباره جایگاه هنر گفت: هنر امری است که به روح و حال هوای مردم بستگی دارد. وی با انتقاد از نفوذ دولت در بخش های هنری عنوان کرد: مقوله هنر باید به بخش های خصوصی واگذار شود و دولت باید تصدی گری خود را در این عرصه کم کند. همان طور که رییس جمهور، حسن روحانی در وعده های انتخاباتی خود گفته بودند که باید این اتفاق بیفتد. هرگاه دولت تصدی گری خود را کاهش داده هنر جانی دوباره گرفته است و پر بارتر به مسیر خود ادامه داده است.

صالح پور متذکر شد: هنرمندان ما در شرایط و وضعیت نا به سامانی به سر می‌برند و باید هرچه زودتر اقداماتی در این زمینه انجام شود. دغدغه های مالی یکی از مهتمرین بخش این مساله است، باید شرایطی فراهم شود که هنرمندان در فضایی آرام و بدون دغدغه به خلق آثار هنری بپردازند.  در پایان مراسم عبدالمحمود ضرابی، مدیر عامل بیمه کارآفرین با روایت خاطراتی از دوران کودکی اش و علاقه اش به سینما گفت: من از دوران کودکی به سینما و تئاتر علاقمند بودم و این روزها هم گاهی کارهای جوانان را دنبال می‌کنم. وی ادامه داد: من شرمنده اهالی فرهنگ و هنر هستم، چون نزدیک به 45 سال است که در این زمینه فعالیت می کنم و تا به امروز نتوانستم برای شما کاری کنم. بیمه کار آفرین همواره حامی هنرمندان بوده است و این بار هم می‌خواهد در کنار شما باشد و آسایش شما را فراهم کند. پس از پایان صحبتهای مدیر بیمه کار آفرین، به صورت نمادین از هنر کارتی که بر روی آن تصویر علی حاتمی  نقش بسته بود، رونمایی شد و تفاهم نامه ای میان مدیران بیمه و بانک کار آفرین امضا شد. در این مراسم چهره هایی چون، مسعود کیمیایی، تینا پاکروان، رضا ناجی، علی نصیریان، مهتاب کرامتی، حسام الدین سراج، روناک یونسی، فرهاد فخر الدینی، محسن قاضی مرادی، مهوش وقاری، حسن مصطفوی، شادمهر راستین و رضا رویگری حضور داشتند.    


۱۳۹۳/۵/۲۱ - ۱۰:۲۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن