تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر گاه بنده‏اى هنگام خوابش، بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم بگويد، خداوند به فرشتگان م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819364887




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دستگاه خشک کن ایستاده شالی ساخته شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: دستگاه خشک کن ایستاده شالی ساخته شد ساری - ایرنا - رییس پارک علم و فناوری مازندران گفت: متخصصان مازندرانی برای کاهش ضایعات برنج در شالیکوبی ها و افزایش کیفیت محصول دستگاه خشک کن ایستاده شالی ساختند.


ˈعلی معتمدزادگانˈ روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این دستگاه در یکی از شرکت های دانش بیان مستقر در پارک علم و فناوری مازندران ساخته شده است و توانایی خشک کردن شالی ها را با بهره وری بالا، کاهش هزینه و سوخت به همراه دارد.
وی یادآور شد: در شیوه مرسوم، برنج با پوست (شالی) بعد از برداشت از زمین های شالیزاری برای پوست کنی در شالیکوبی ها داخل اتاق و حوضچه های بتنی پهن می شوند تا با گرمای اتاق خشک شوند.
معتمدزادگان ادامه داد: به دلیل نبود حالت دورانی و چرخشی در این شیوه کنونی خشک کردن برنج، شالی های قسمت زیرین به صورت مناسب خشک نمی شود و باید این شالی ها مدت بیشتری بمانند.
رییس پارک علم و فناوری مازندران تغییر رنگ، شکنندگی بیشتر و کاهش کیفیت برنج را از اثرات باقی ماندن بیشتر شالی در این حوضچه ها عنوان کرد.
وی گفت: دستگاه خشک کن ایستاده به صورت سیلویی است که شالی ها به صورت دورانی در آن چرخش می کند و به صورت یکنواخت گرما به آن ها وارد می شود.
معتمدزادگان ادامه داد: ظرفیت تولیدی دستگاه خشک کن شالی تولیدی شرکت شش تن است که همزمان با خشک کنی میزان رطوبت موجود در شالی را نشان می دهد.
وی گفت: برای کاهش رطوبت یک تن شالی از 26 به 10 درصد حدود 22 لیتر گازوییل مصرف می شود که با ساخت این دستگاه مصرف این میزان سوخت به 13 لیتر کاهش می یابد.
رییس پارک علم و فناوری مازندران ادامه داد: خشک کردن چهار تُن شالی از رطوبت 26 به 11درصد در شیوه قبلی خشک کنی به 48ساعت زمان نیاز است که در شیوه جدید برای خشک کردن شش تن شالی 11 ساعت زمان می برد.
به گفته معتمدزادگان هزینه ساخت هر دستگاه خشک کن ایستاده شش تنی 600 میلیون ریال است در حالی که نوع خارجی این دستگاه 850 میلیون ریال قیمت دارد.
وی گفت: اکنون 50 دستگاه خشک کن ایستاده شالی از سوی شالیکوبی های مازندران به این شرکت سفارش داده شده است.
مازندران دارای 230 هزار هکتار اراضی شالیزاری است که به طور متوسط سالانه یک میلیون و300هزار تن شالی از ان برداشت می شود.
50 شرکت دانش بنیان در پارک علم و فناوری مازندران مستقر هستند.ک/3
7329/506 / 2025



20/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 65]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن