تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمتى نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و آموزش دهيد، بفهميد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798396408




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تاخیر در پرداخت تسهیلات ازدواج، تلخکامی زوج ها در آغاز زندگی مشترک


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: تاخیر در پرداخت تسهیلات ازدواج، تلخکامی زوج ها در آغاز زندگی مشترک شهرکرد - ایرنا- وام ازدواج از وام های تکلیفی است که منابع آن توسط بانک مرکزی تامین و از سوی بانک های عامل به زوج های جوان پرداخت می شود.


به گزارش ایرنا، تا قبل از سال 88 زوج ها با مراجعه به سیستم بانکی، وام ازدواج دریافت می کردند اما به دلیل بروز برخی نارضایتی ها درخصوص تاخیر در دریافت این وام، مقرر شد سامانه الکترونیکی ازدواج توسط بانک مرکزی راه اندازی شود.
زوج های جوان برای دریافت وام ازدواج باید بعد از عقد محضری، در سامانه بانک مرکزی ثبت نام و ضمن دریافت کد رهگیری برای دریافت این تسهیلات تشکیل پرونده دهند.
در ابتدای راه اندازی این سامانه بانک های ملی، صادرات، تجارت، سپه، رفاه، کشاورزی و مسکن تسهیلات ازدواج پرداخت می کردند و سپس بانک های قرض الحسنه مهر ایران، پارسیان، سامان و صندوق مهر امام رضا (ع) نیز به این مجموع اضافه شدند.
به گزارش بانک مرکزی، روزانه به طور متوسط سه هزار و 600 تقاضا در سامانه تسهیلات ازدواج بانک مرکزی ثبت می شود که همه آنها مورد تایید ثبت احوال قرار می گیرد، اما به طور میانگین هر روز یکهزار و 267 تقاضا برای دریافت وام ازدواج به شبکه بانکی کشور معرفی می شود.
بسیاری از زوج های جوان در چهارمحال وبختیاری همانند دیگر زوج های کشور با مراجعه به بانک های عامل و تشکیل پرونده در انتظار دریافت وام ازدواج هستند، اما پاسخ بانک ها تامین نشدن منابع مالی است و این موضوع جوانانی را که در آستانه تشکیل زندگی مشترک هستند با سردرگمی مواجه کرده و موجب تاخیر در ازدواج آنان شده است.
یک بانوی جوان شهرکردی که اواسط سال گذشته ازدواج کرده گفت: سامانه ثبت ازدواج بانک مرکزی تا اول مردادماه امسال تنها یک بانک عامل را در استان برای دریافت وام معرفی می کرد و جواب این بانک نیز به متقاضیان، فقدان منابع مالی بود.
ˈزهرا وجدیˈ در گفت وگو با گزارشگر ایرنا افزود: پس از عید فطر که عنوان شد مشکل وام ازدواج حل شده و جوانان در سامانه ثبت نام کنند در چهارمحال وبختیاری روزانه یک یا دو بانک قادر به ثبت اطلاعات هستند.
وی گفت: مبلغ وام ازدواج ناچیز است اما بازهم بخشی از هزینه های ازدواج و خرید جهیزیه را می توان با آن تامین کرد.
جوان دیگری می گوید: اکثر جوانان در شرف ازدواج با محدودیت های مالی مواجه اند و روی وام ازدواج برای شروع زندگی برنامه ریزی می کنند.
ˈحسین مرادیˈ افزود: درسامانه بانک مرکزی برای چهارمحال و بختیاری به طور لحظه ای نام بانک های عامل تسهیلات ازدواج تغییر می کند و در برخی روزها تنها یک بانک برای ارائه تسهیلات معرفی می شود با اینکه اطلاع رسانی عمومی شده که مشکل وام ازدواج حل شود ولی بازهم پاسخ بانک ها نبود اعتبار برای پرداخت این تسهیلات است.
تلاش گزارشگر ایرنا برای گفت وگو با برخی مدیران بانک های عامل در چهارمحال و بختیاری در این خصوص با مخالفت مدیران این بانک ها مواجه و تنها دو مسئول حاضر به مصاحبه شدند.
مدیرعامل بانک کشاورزی در چهارمحال وبختیاری گفت: صرفا از محل مانده سپرده های قرض الحسنه مردم، بانکها مجاز هستند 90 درصد این منابع را به عنوان تسهیلات در زمینه های مختلف به متقاضیان پرداخت کنند.
ˈالماس مجیدیˈ در گفت وگو با ایرنا پرداخت تسهیلات خوداشتغالی، مشاغل خانگی، زندانیان معسر، اشتغال مددجویان سازمان زندان ها، مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی، تعمیر واحدها و احداث حمام روستایی، ودیعه مسکن و سایر نیازهای ضروری مردم را بخشی از تکالیف قانونی مشمول دریافت تسهیلات قرض الحسنه اعلام کرد.
به گفته وی، پرداخت تسهیلات ازدواج تنها یکی از زمینه های منابع قرض الحسنه مردمی است.
مجیدی گفت: از سال 91 تاکنون 17 هزار و 307 تقاضا در سامانه بانک کشاورزی برای تسهیلات ازدواج ثبت شده که از این تعداد یکهزار و 664 فقره تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است.
مدیرعامل بانک کشاورزی در استان ادامه داد: برای سال جاری 30 میلیارد ریال اعتبار برای پرداخت تسهیلات ازدواج از سوی بانک مرکزی برای بانک کشاورزی استان مصوب و کاملا جذب شده است.
مجیدی تصریح کرد: 13 هزار و 372 نفر از افرادی که در سامانه ازدواج ثبت نام کرده و متقاضی دریافت وام از بانک کشاورزی بوده به دلیل عدم مراجعه حذف شدند.
وی گفت: هم اکنون دو هزار و 776 نفر با تکمیل مدارک در نوبت دریافت تسهیلات ازدواج در شعب بانک کشاورزی استان هستند.
این مسئول بانک کشاورزی در چهارمحال وبختیاری افزود: به دلیل محدودیت اعتباری صرفا براساس اعتبار ابلاغی از سوی بانک مرکزی می تواین تسهیلات ازدواج به متقاضیان پرداخت کنیم.
مجیدی اظهار داشت: طی سال گذشته بانک کشاورزی 41 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه در استان به متقاضیان پرداخت کرد.
وی گفت: برای شتاب دادن به پرداخت تسهیلات ازدواج از سوی بانک های کشور، باید مردم سپرده های قرض الحسنه خود را افزایش دهند.
وی ادامه داد: پس از عید فطر نیز سهم اعتباری برای این بانک در نظر گرفته شده و به ترتیب و با اولویت تاریخ ثبت نام به زوج های جوان در حال پرداخت وام هستیم.
یک مسئول در بانک ملت در چهارمحال وبختیاری نیز به ایرنا، علت دیگر طولانی تر شدن صف متقاضیان وام ازدواج را ناشی از تکالیفی می داند که قانونگذار بر شبکه بانکی تکلیف می کند و بانک ها باید بخشی از منابع قرض الحسنه خود را به این موارد اختصاص دهند.
وی که خواست نامش ذکر نشود، تصریح کرد: در سال جاری از سوی بانک مرکزی هیچ بودجه ای برای پرداخت وام ازدواج برای این بانک درنظر گرفته نشده و پرداخت این تسهیلات مشروط به داشتن سپرده های قرض الحسنه است.
به گفته وی، سال گذشته سهمیه بانک ملت در استان پرداخت 75 میلیارد ریال تسهیلات ازدواج به دو هزار و 500 بود که طبق گزارش های این بانک دو هزار و 593 نفر تسهیلات ازدواج دریافت کردند.
وی تصریح کرد: سه هزار و 257 نفر سال گذشته در سامانه بانک مرکزی ثبت نام کرده و در نوبت دریافت تسهیلات قرار گرفتند.
این مقام مسئول در بانک ملت استان ادامه داد: طی سال 91 از هفت هزار و 179 نفر که در سامانه ثبت نام کردند، سه هزار و 917 نفر تسهیلات دریافت کردند.
به گفته وی، از چهار هزار و 752 نفری که سال 90 با ثبت نام در سامانه بانک مرکزی متقاضی دریافت تسهیلات ازدواج شدند به دو هزار و 972 نفر وام ازداوج پرداخت شد.
مطابق اعلام اداره کل ثبت احوال چهارمحال وبختیاری به طور میانگین روزانه در سال گذشته 33 واقعه ازدواج در استان به ثبت رسید.
وزیر ورزش و جوانان خردادماه امسال در جلسه ای گفت: پرداخت وام ازدواج به متقاضیانی که سال 92 ثبت نام کردند به چهار هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و اکنون چنین بودجه ای برای پرداخت تسهیلات به متقاضیان نداریم.
ˈمحمود گودرزیˈ افزود: اگر قرار باشد رقم وام ازدواج این افراد دو برابر شود تا حداقل نیازهایشان برطرف شود باید 9 هزار میلیارد تومان اعتبار برای تسهیلات ازدواج تامین شود که تامین چنین بودجه ای امکان پذیر نیست.
با تاکید رئیس جمهوری، در همکاری مشترک با بانک مرکزی، وزارت امور اقتصادی و دارایی و نظام بانکی، پرداخت وام ازدواج بعد از تعطیلات عید فطر از سرگرفته شد.
یک مسوول بانکی عضو شورای هماهنگی بانک های چهارمحال و بختیاری گفت: پس از عید فطر پرداخت وام ازدواج از سوی بانک های عامل شتاب گرفته است.
وی که خواست نامش ذکر نشود؛ افزود: بر این اساس مقرر شده پرداخت تسهیلات ازدواج تا پایان شهریور ماه سرعت بیشتری بگیرد.
وی ادامه داد: تمام بانک های عامل با در نظر گرفتن سهمی مشخص برای پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به متقاضیان در صف دریافت تسهیلات هستند.
در چند ماه گذشته از سال جاری زوج های جوان در انتظار رفع مشکل وام ازدواج و تصمیمات دولت و مسئولان هستند و برای تامین بخشی از هزینه های ازدواج روی تسهیلات بانکی برنامه ریزی کرده اند .
7361/558/ 684
نرگس کریمی دستگردی



20/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن