تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ماه رمضان، ماه خداست و آن ماهى است كه خداوند در آن حسنات را مى‏افزايد و گناهان را پا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798541211




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مقدمات صلح دو طایفه در خاش فراهم شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مقدمات صلح دو طایفه در خاش فراهم شد خاش، زاهدان- ایرنا- مقدمات صلح دو طایفه کرمزهی و نرونی(تمندانی) در نشست مشترک اعضای شورای تامین و معتمدان شهرستان خاش فراهم شد.


به گزارش ایرنا، فرماندار شهرستان خاش روز چهارشنبه با اشاره به اینکه افراد این دو طایفه اشتراک فامیلی زیادی با یکدیگر دارند، گفت: بر اثر اختلاف و درگیری این دو طایفه در چند سال گذشته سه نفر کشته و پنج نفر زخمی شده اند.
محمداکبر چاکرزهی افزود: متاسفانه در شهرستان خاش بیش از 25 مورد اختلاف و درگیری طایفه ای وجود دارد و علت اصلی این درگیریها نیز جهالت افراد و وجود اختلاف بر سر مسائل بسیار جزئی است.
وی اظهار داشت: در یکی از نشستهای صلح طایفه ای در منطقه بلوچستان یک زن اعلام کرد بر اثر اختلاف جزئی تصرف یک ملک کم ارزش چند میلیون تومانی پنج نفر از افراد خانواده اش شامل پدر، برادر، همسر و فرزندان وی به ناحق کشته شده اند.
فرماندار خاش خطاب به طرفین درگیری های طایفه ای شهرستان خاش متذکر شد: دامن زدن به اختلافات ناچیز و برخوردهای احساسی و بعضا خشن و رفتارهای نادرست در هیچ منطقی قابل قبول نیست و مسوولان خدمتگذار مردم هر گز اجازه نمی دهند که عده ای جاهل با درگیری و ایجاد ناامنی، امنیت و آرامش مردم را سلب کنند و حیثیت و آبروی نظام و ملت را زیر سووال ببرند.
فرماندار شهرستان خاش با تقدیر از تلاشهای علما و معتمدان در برقرای صلح و آشتی بین طوایف درگیر و کمک به رفع اختلافات بیان کرد: تلاش مسوولان براین است که وحدت، همدلی و اتحاد در جامعه تقویت شود، اما برای تحقق این امر همکاری بیش از پیش اقشار جامعه ضروری است.
چاکرزهی بابیان اینکه از طریق شرع مقدس اسلام و قانون حاکم در کشور زمینه های صلح و سازش و رفع اختلافات با در نظر گرفتن حقوق طرفین برای جلوگیری از ادامه تنش ها، فراهم است، گفت: قانون مداری و پایبندی به قانون و شریعت پاک اسلام همواره مورد تاکید مسوولان است و انتظار داریم تمامی شهروندان با رعایت حقوق یکدیگر و جلوگیری از ادامه اختلاف و درگیریها، هیچ خدشه ای به امنیت و آرامش جامعه وارد نکنند.

علی کرد بخشدار نوک آباد نیز گفت: افراد تاثیرگذار، متنفذ، باتجربه، معتمد و دلسوز نقش مهمی در برقراری صلح و سازش و حل اختلافات را برعهده دارند، به همین دلیل از این عزیزان انتظار است با میانجیگری و داوری و عمل به وظیفه شرعی و انسانی یاری گر مسوولان برای ریشه کن شدن اختلافات باشند.
محمدباقر کیانی رییس دادگستری شهرستان خاش نیز با تاکید بر اینکه نعمتهای امنیت و سلامتی باید قدر دانسته شوند گفت: وقوع 36 مورد قتل بر اثر جهالت و اختلاف قومی و قبیله ای در سال گذشته برای شهرستان خاش بسیار دردآور بوده زیرا این اقدامات کور سبب پرپرشدن تعدادی افراد بیگناه، بیوه شدن زنان و بی سرپرست شدن کودکان شده و علاوه برآن درگیریهای طایفه ای و ناامنی ها منطقه را از پیشرفت و توسعه دور کرده است.
در این نشست چند نفر از معتمدان طوایف نیز بر وحدت و پرهیز از اختلاف تاکید کرده و خواستار حل مفاقشات قومی و طایفه ای شدند.
به گزارش ایرنا، در این نشست مقرر شد، طرفین درگیر این دو طایفه در حضور قاضی شرع اسلامی ضمن گذشت از خون های ریخته شده و تحویل قاتلان به محاکم قضایی در آینده نزدیک صلح و سازش کنند.
خاش در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان وبلوچستان واقع شده است. ک/2
7312 / 653



16/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 78]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن