تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):سخن طیب و پاکیزه را از هر که گفت بگیرید،‌ اگر چه او خود،‌ بدان عمل ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819890739




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

یک روانپزشک: 10 درصد افراد سیگاری موفق به ترک دائمی می شوند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: یک روانپزشک: 10 درصد افراد سیگاری موفق به ترک دائمی می شوند کاشان– ایرنا- یک روانپزشک دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: تنها 10 درصد افراد سیگاری موفق به ترک دایمی سیگار می شوند.


به گزارش ایرنا، دکترˈعلی فیروزی زادهˈ روز سه شنبه در کنفرانس علمی موادمخدر در دانشگاه علوم پزشکی کاشان اظهار داشت: اعتیاد به سیگار یکی از شایع ترین و بدترین نوع اعتیاد و در واقع اعتیاد فرد به نیکوتین موجود در سیگار است.
وی افزود: افزون بر سه هزار ماده شیمیایی خطرناک و حدود پنج درصد منواکسید کربن در دود سیگار وجود دارد و همین امر باعث کاهش جذب مقدار مناسب اکسیژن از خون می شود.
وی با اشاره به وجود 10 میلیون سیگاری در ایران تاکید کرد: استعمال سیگار علاوه بر بار مالی سنگین منشا بسیاری از بیماریهای قلبی و عروقی و انواع سرطان هاست.
این روانپزشک افزود: مصرف سیگار در ایران به 60 درصد هم رسیده و در سال 2006 ایران بالاترین میزان واردات سیگار دنیا را دارا بوده است.
وی تاکید کرد: در دهه اخیر مصرف سیگار در زنان و نوجوانان زیاد شده که
نیاز به اقدامات پیشگیرانه در این زمینه احساس می شود.
دکتر فیروزی زاده مهمترین فاکتور پیشگیری از مصرف سیگار را آموزش مهارت های زندگی در دوران کودکی عنوان کرد و اظهار داشت: 80 درصد بیماران روانپزشکی، سیگار مصرف می کنند.
وی به انجام تحقیقات مختلف در مورد عوامل موثر بر اعتیاد افراد به سیگار و میزان وابستگی به این ماده مخدر اشاره کرد و افزود: نیکوتین موجود در سیگار بلافاصله پس از ورود به بدن تجزیه می شود، بنابراین برای اندازه گیری مصرف واقعی و میزان وابستگی فرد به نیکوتین ماده ای که از آن در بدن تولید می شود به نام ˈکوتینینˈ اندازه گیری می شود.
وی تاکید کرد: طبق تحقیقات انجام شده هرچه سطح اقتصادی و اجتماعی افراد پایین تر باشد مصرف روزانه سیگار و وابستگی به نیکوتین بیشتر است.
7429/545



14/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن