تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 3 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817935438




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جلو توسعه کشاورزی در حوضه آبریز دریاچه ارومیه را می گیریم


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: استاندار آذربایجان غربی: جلو توسعه کشاورزی در حوضه آبریز دریاچه ارومیه را می گیریم ارومیه - ایرنا - استاندار آذربایجان غربی گفت: بر اساس تمهیدات اندیشیده شده با طرح هایی که در زمینه توسعه کشاورزی در حوضه دریاچه ارومیه ارائه می شود، مخالفت می کنیم.


قربانعلی سعادت روز شنبه در جلسه شورای توسعه و برنامه ریزی آذربایجان غربی فزود: البته این به معنی تعطیل و رها کردن کشاورزی در این منطقه نیست چرا که کشاورزی نوین را جایگزین کشاورزی سنتی کرده و مدیریت می کنیم.
وی اضافه کرد: علاوه بر آن، سعی داریم در راستای توسعه کشاورزی در دو حوضه رودخانه های ارس و زاب تلاش کنیم که این امر می تواند در توسعه کشاورزی استان نقش داشته باشد.
وی با اشاره به لزوم توجه به بخش های دیگر در استان به جای کشاورزی اظهار کرد: با توجه به کاهش بارندگی و قرار گرفتن در منطقه نیمه خشک و کاهش میزان آب، باید رژیم اشتغال را در آذربایجان غربی تغییر دهیم که این امر مستلزم برنامه ریزی و تلاش مسئولان مرتبط است.
استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: در گذشته کشاورزی اولویت اول اشتغال استان بود و صنعت و معدن، پشتیبان کشاورزی بودند که امروز با توجه به تغییرات آب و هوایی، مصرف بی رویه آب و خشکسالی و تهدیداتی از جمله خشکی دریاچه ارومیه و ریزگردهای نمک، صنعت و معدن را در اولویت اول توسعه استان قرار داده و رژیم اشتغال تغییر کرده است.
سعادت اظهار امیدواری کرد که با بهبود روند کشاورزی، از سنتی به صنعتی اشتغالزایی خوبی در استان صورت گیرد و جلوی بهره برداری های غیرمجاز از منابع آبی گرفته شود.
وی با اشاره به نقش اثرگذار معادن در توسعه آذربایجان غربی گفت: این استان، تنوع زیادی در حوزه معدن دارد که این معادن پاسخگوی بسیاری از نیازهای اشتغالی ما خواهد بود.
وی در خصوص اهمیت توسعه بازرگانی خارجی نیز اظهار کرد: باید زیربناهای بازرگانی خارجی در استان به خوبی فراهم شود تا با اقدامات هوشمندانه زمینه توسعه بیش از پیش استان فراهم و عقب ماندگی ها جبران شود.
استاندار آذربایجان غربی با اشاره به لزوم توجه ویژه مسئولان به ویژه در حوزه شهرستانی به اتمام پروژه های عمرانی اضافه کرد: مسئولان و فرمانداران باید پروژه هایی که قول اجرا داده اند را به نحو احسن انجام دهند تا مردم از تلاش مسئولان راضی باشند.
سعادت با اشاره به طرح ها و مصوبات کارگروه زیربنایی استان در خصوص احداث سردخانه ها نیز افزود: نیازی به احداث سردخانه در استان نداریم و بسیاری از سردخانه های ما خالی هستند و با احداث هیچ سردخانه ای در استان موافقت نمی کنیم مگر در نقاطی که از این امکان بهره مند نباشند.
وی با ابراز ناراحتی از فجایع غزه نیز ادامه داد: رژیم صهیونیستی با حمایت استکبار جهانی، عید و رمضان امسال را برای تمامی مسلمانان، تلخ کرد و کشتار طفل های معصوم، زنان و مردان توسط این رژیم جعلی نشان داد که هیچ منطقی را پذیرا نیستند که امیدواریم این ظلم و ستم ها بزودی پایان یابند و این رژیم جعلی از بین برود.
آذربایجان غربی به ویژه در حوضه آبریز دریاچه ارومیه با خشکی قابل توجهی مواجه است و این امر، مسئولان را به سمت توجه به سرمایه گذاری ها، اشتغال ها و اقدامات جایگزین سوق داده است.
تقی کهوریان معاون برنامه ریزی استاندار آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: ماده 72 قانون برنامه چهارم توسعه دولت را مکلف کرده بود با هدف استفاده از قابلیت های سرزمینی، آمایش سرزمینی را در سه بخش کلان، بخشی و استانی به اجرا درآورد که سطح استانی شامل سازمان فضای توسعه ای استان، نظریه پایه توسعه ای استانها و اقدامات اولویت دار در توسعه استان می باشد که امیدواریم تا پایان شهریورماه امسال، مراکز و محورهای عمده توسعه در این خصوص در استان استخراج شود.
وی اضافه کرد: آذربایجان غربی برای اینکه به دروازه تجاری منطقه تبدیل شود باید معدن، صنعت و بازرگانی خارجی را مورد توجه جدی قرار دهد و صنعت و معدن و بازرگانی خارجی لوکوموتیو کشنده بخش کشاورزی هستند.
وی اظهار کرد: در ترکیب مشاغل استان در افق 1404، سهم صنعت و معدن و خدمات افزایش و سهم بخش کشاورزی کاهش می یابد.
ناصر حضرتی مدیرکل برنامه ریزی و بودجه استانداری آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: امسال 18 میلیارد و 380 میلیون ریال اعتبار برای بخش حوزه های علمیه استان در نظر گرفته شده است که در شهرستانهای ارومیه، میاندوآب، شاهین دژ، نقده، خوی، تکاب، ماکو انجام می شود.
وی، سهم استان از اعتبارات ماده 180 را 260 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: با توجه به سهم جمعیتی 31 درصدی ارومیه، تنها 11 درصد اعتبارات این بخش در حوزه محرومیت زدایی به مرکز استان اختصاص یافته است.
وی گفت: مدارس، فضاهای فرهنگی، آب روستایی، شهرکهای صنعتی و کمک های فنی و اعتباری از جمله محل های هزینه کرد این اعتبار هستند.
8137/581



11/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن