تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه امساك از خوردن وآشاميدن نيست بلكه روزه،خوددارى ازتمامى چيزهايى است كه خداوندسبحان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819654570




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برندسازی، حلقه مفقوده صنعت مبلمان ایران است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رییس اتاق اصناف ایران: برندسازی، حلقه مفقوده صنعت مبلمان ایران است تهران - ایرنا - رییس اتاق اصناف ایران با بیان اینکه برندسازی، حلقه مفقوده صنعت مبلمان برای فتح بازارهای جهانی است، گفت: صنعت مبلمان کشور در گذشته یکی از موفق ترین ها در توسعه صادرات غیرنفتی بود، درحالی که امروز به خاطر برخی سیاست ها، نقش تعیین کننده ای در کسب درآمدهای ارزی برای کشور ندارد.


به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایرنا، علی فاضلی در مراسم افتتاحیه بیست و سومین نمایشگاه بین المللی مبلمان منزل با تاکید بر اینکه برندسازی باید با جدیت مورد توجه برنامه ریزان و نیز شورای ملی مبلمان و دکوراسیون قرار گیرد، اظهار داشت: متاسفانه با وجود اینکه صنعت مبلمان ایران از جمله قدیمی ترین صنایع جهانی است، ولی ما نتوانسته ایم در خلق برندهای مطرح مبلمان برای کشورمان کاری انجام دهیم.
وی ادامه داد: یکی از مشکلات صنعت مبلمان کشور، فقدان آموزش مستمر و به روز برای نوسازی نیروی انسانی شاغل در این صنعت است که باید مورد توجه برنامه ریزان صنعتی کشور قرار گیرد.
فاضلی به لزوم نوسازی و بهسازی ماشین آلات در صنعت مبلمان نیز اشاره کرد و گفت: قدیمی بودن ماشین آلات در صنعت مبلمان کشور از جمله دلایلی است که موجب شده ایران در مقایسه با رقبای خود در بازارهای جهانی به لحاظ تنوع و سرعت در تولید، حرف زیادی برای گفتن نداشته باشد.
دبیرکل شورای ملی مبلمان و دکوراسیون ایران و صنایع وابسته نیز با ابراز خرسندی از مسیر حرکتی تشکل ها بسوی همگرایی هر چه بیشتر اصحاب صنف و صنعت مبلمان و دکوراسیون کشور، گفت: این نمایشگاه با مجوز رسمی از سازمان توسعه تجارت ایران و شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی جمهوری اسلامی ایران و توسط شورای ملی مبلمان و دکوراسیون ایران و صنایع وابسته برگزار خواهد شد.
مظفر علیخانی افزود: شورای ملی مبلمان و دکوراسیون ایران و صنایع وابسته با عنایت به مفاد اساسنامه مبنی بر ساماندهی تمام رخدادهای عمومی نظیر نمایشگاه ها، همایش ها و سمینارهای بین المللی مرتبط با صنف و صنعت مبلمان و به منظور بهره گیری از طراحی های علمی و تکنولوژی مدرن جهت ارتقا سطح کمی و کیفی تولیدات داخلی و توسعه صادرات مبلمان و دکوراسیون برگزاری نمایشگاه های تخصصی صادراتی و صنفی در صنف مبلمان در داخل و خارج از کشور را در دستور کار خود قرار داده است.

** جایگاه صنعت نمایشگاهی در پیوند با اقتصاد جهان
رئیس شورای ملی مبلمان و دکوراسیون ایران و صنایع وابسته گفت: تبادل دانش و تجربه، رشد تکنولوژی، تبلیغات و بازاریابی علمی و مستمر، ارتقا سطح کمی و کیفی تولید، دستیابی به تراز تجاری مثبت با توسعه صحیح صادرات و پیوند با اقتصاد جهان از جمله اهداف شورای ملی مبلمان، دکوراسیون و صنایع وابسته است و ابزارهای مناسب و کارکردهای صنعت نمایشگاهی می توانند نقش مهمی در تحقق این اهداف ایفا کنند.
علی انصاری افزود: تولید علمی و تجاری و تعریف دقیق ماتریس نشان دهنده رابطه دانشگاه و صنعت، تربیت کادر متخصص از طریق پذیرش دانشجو در تمام رشته های مرتبط با هنر- صنعت مبلمان، ایجاد زیرساخت هایی مانند شهرک صنعتی، دانشگاه ویژه مبلمان، برگزاری کنفرانس های بین المللی مانند دکو و انجام کار تشکیلاتی و اصولی مانند کادرسازی، تعریف شبکه توزیع مویرگی و تولید مبلمانی متناسب با درآمد اکثریت جامعه و پرهیز از تولید اشرافی و تشریفاتی مبلمان از جمله مهم ترین اقداماتی است که طی سال های اخیر به منظور رشد، توسعه و پویایی هنر- صنعت مبلمان انجام شده است.
انصاری ادامه داد: در هنر صنعت مبلمان طی سال های اخیر، یک روند تکاملی طی شده و در واقع از مراحل کادر سازی، نوسازی شبکه، ایجاد تشکل و دانش بنیان کردن صنعت عبور کرده ایم و به مرحله نهادسازی و نهادینه سازی مفاهیم رسیده ایم.
وی گفت: اهتمام ما این است که با برگزاری صحیح و با کیفیت نمایشگاه های ملی و بین المللی با رعایت استانداردهای جهانی، علاوه بر توسعه دیپلماسی صنفی و اقتصادی، ریسک های تجاری و عملیاتی به درستی مدیریت شود به گونه ای که فعالان اقتصادی کشور بتوانند در فضایی سرشار از امنیت و امید، علاوه بر ایجاد اشتغال برای جوانان به ایفای نقش در رونق اقتصادی و ارتقا سطح فرهنگی موردنظر مقام معظم رهبری سهیم باشند.
انصاری در ارتباط با بیست و سومین نمایشگاه های بین المللی مبلمان منزل گفت: شعار این نمایشگاه هنر، فرهنگ و محصول ایرانیست و اهتمام دست اندرکاران این نمایشگاه بر این است که در سال اقتصاد و فرهنگ با مدیریت جهادی بتوانیم با رویکرد فرهنگی و توجه به محصول و تولید ایرانی به نقش و مسئولیت ملی خود به نحو احسن عمل کنیم، زیرا معتقدیم با توجه بیشتر دولت محترم به صنایع کوچک و زود بازده مانند صنعت مبلمان و افزایش صادرات می توان از وضعیت رکود تورمی خارج شد.
وی در پایان ابراز امیدواری نمود که نمایشگاه های بین المللی، استانداردهای جهانی برگزاری نمایشگاه و دریافت بازخور از بازدیدکنندگان و انجام نظرسنجی های دقیق و علمی را مورد توجه قرار دهند و زمینه لازم برای برگزاری نمایشگاه های بین المللی در کلان شهرهای کشور مانند تبریز، اصفهان، شیراز، مشهد و شهرهای بندری مانند بندر انزلی، بندر عباس و … فراهم شود تا با توسعه گردشگری اقتصادی و تجاری نیز زمینه لازم برای بازدیدکنندگان بین المللی فراهم شود.

** صنعت مبلمان 8 درصد اشتغال کشور را به خود اختصاص می دهد
مدیر بیست و سومین نمایشگاه بین المللی مبلمان منزل گفت: صنعت مبلمان 8 درصد اشتغال کشور را به خود اختصاص داده است.
رامین سمیع زاده افزود: فعالان عرصه مبلمان به هیچ وجه موافق ممنوعیت واردات نیستند، چرا که در هیچ جای دنیا ممنوعیت واردات عامل توسعه صنعتی یک کشور نیست.
او ادامه داد: واردات و صادرات، هر دو بالِ پرنده تجارت و صنعت هستند که در صورت قطع هر کدام از این بال ها، توسعه صنعتی هیچ کشوری امکان پذیر نیست.
مدیر بیست وسومین نمایشگاه بین المللی مبلمان منزل با اشاره به اینکه این نمایشگاه بزرگ ترین نمایشگاه مبلمان منزل در خاورمیانه محسوب می شود، گفت: ارزش تولید مبلمان در جهان طی سال 2013 به 450 میلیارد دلار رسیده که متاسفانه ایران سهم قابل توجهی از این تجارت در اختیار ندارد.
بیست و سومین نمایشگاه مبلمان منزل با شعار هنر، فرهنگ و محصول ایرانی در فضایی به وسعت 75 هزار متر مربع نمایشگاهی تا 13 مرداد ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برپاست.
برای نخستین بار کالاهای عرضه شده در نمایشگاه به چهار گروه تقسیم شده است که شامل مبلمان مدرن و راحتی، کلاسیک، کودک و نوجوان و تشک و کالای خواب، هستند.
اقتصام(3)1574**1558



11/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن