تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):کسی که بخواهد از راه گناه به مقصدی برسد ، دیرتر به آروزیش می رسد و زودتر به آنچه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802953947




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دولت و وزارت صنعت درپی اجرای موافقتنامه های اقتصادی ایران - نیجریه


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فیسبوک تویتر Google+ Cloob معاون وزیر صنعت ،معدن و تجارت: دولت و وزارت صنعت درپی اجرای موافقتنامه های اقتصادی ایران - نیجریه تهران - ایرنا - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت به صورت جدی به دنبال عملیاتی سازی موافقتنامه های اقتصادی ایران و نیجریه است و برای رفع موانع تجاری فعالان اقتصادی ایرانی در این کشور تلاش می کند.


به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی سازمان توسعه تجارت ایران، ولی الله افخمی راد در کمیسیون پیگیری توافقهای مشترک میان تهران و ابوجا که با حضور نمایندگان شرکت های داخلی خواهان فعالیت در نیجریه برگزار شد، از آنان خواست ، مشکلات، دغدغه ها و راهکارهای خود را برای تحقق موافقتنامه های امضا شده در سفر هیات ایرانی به نیجریه ارایه کنند.
وی اظهار امیدواری کرد: برطرف شدن تحریم ها، زمینه های بیشتری برای صادرات کالا و خدمات شرکت های ایرانی و عملیاتی سازی موافقتنامه ها فراهم شود.
افخمی راد در این نشست اظهارات رییس جمهوری در همایش روز ملی صنعت و معدن، در زمینه محدودسازی خام فروشی و افزایش سهم ارزش افزوده کشور را یادآور شد و گفت: دولت اقدامات لازم را در این ارتباط انجام خواهد داد، اما فعالان اقتصادی باید بخواهند ، در این مسیر حرکت کنند.
برپایه این گزارش، در جلسه یادشده 30 تن از روسای شرکت های بزرگ و مادر تخصصی کشور در حوزه های مختلف حضور داشتند، گزارشی از برنامه ها و موافقتنامه های امضا شده در نیجریه، پیشنهادهایی در خصوص توسعه همکاری در زمینه خودروسازی، مسکن و انبوه سازی، بانک، تولید برق، گاز رسانی و داروسازی ارایه شد.
پنجمین اجلاس کمیسیون مشترک جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فدرال نیجریه 28 تا 29 خرداد امسال در ابوجا پایتخت این کشور و به ریاست محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت و «ویولا اونو لیری» وزیر امورخارجه نیجریه برگزار شد.
در این اجلاس نمایندگان سازمان توسعه تجارت ایران، وزارت امور خارجه، مدیران و کارشناسان وزارت نیرو، سازمان گردشگری و میراث فرهنگی، وزارت جهادکشاورزی، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، صندوق ضمانت صادرات ایران، بانک توسعه صادرات، وزارت ورزش و جوانان، اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی ایران، سازمان بنادر و دریانوردی، شرکت احداث صنعت و سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) حاضر بودند.
اجلاس ابوجا، پس از مذاکره مسئولان ایرانی با همتایان نیجریه ای، چهار سند همکاری در زمینه های زمین شناسی، استخراج و فرآوری محصولات معدنی، همکاریهای صنعتی، گردشگری را آماده و به امضای وزرای نامبرده دو کشور رساندند.
همچنین در جریان برگزاری اجلاس کمیسیون مشترک دو کشور، نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت با «دیزانی الیسون مادوک» وزیر نفت نیجریه، «ویولا اونو لیری» وزیر امورخارجه نیجریه، «موسی محمد سادا» وزیر توسعه معدن و فولاد نیجریه ، «آون ایاکنی» وزیر زمین، مسکن و توسعه شهری نیجریه و پروفسور «شیندو اوستیانبو» وزیر نیرو نیجریه دیدارهای جداگانه برگزار و درخصوص همکاری دو کشور در بخش های مختلف به بحث و تبادل نظر پرداختند.
همزمان با برگزاری پنجمین اجلاس کمیسیون مشترک جمهوری اسلامی ایران و نیجریه در ابوجا، همایش فرصت های همکاری اقتصادی و بازرگانی ایران - نیجریه نیز در 30 خرداد ماه با حضور وزیرصنعت، معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران و رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران، کوزه چی سفیر جمهوری اسلامی ایران در نیجریه، سفیر نیجریه در ایران و رئیس اتاق بازرگانی نیجریه در محل سالن همایش های هتل هیلتون ابوجا برگزار شد.
در همایش یادشده نمایندگان 20 شرکت ایرانی فعال در زمینه های نفت و گاز، آب و برق، خودرو، مسکن، مواد غذایی، شیرینی و شکلات، دارو، بانک، تجهیزات نفتی، صنعت و معدن حضور داشتند و با حدود 120 نفر از فعالان اقتصادی و تجاری نیجریه ای دیدار و گفت وگو کردند.
اقتصام(1)1559**1558
انتهای پیام /*
ارتباط با سردبير:

[email protected]


تماس بی واسطه با مسئولین





25/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن