تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 29 خرداد 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):خداوند اجابت دعاى مؤمن را به شوق (شنيدن) دعايش به تأخير مى اندازد و مى گويد: «صداي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801315926




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هویت هر کشوری وابسته به تولیدات داخلی آن است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: در حمایت از کمپین آری به تولید ملی؛ هویت هر کشوری وابسته به تولیدات داخلی آن است تهران - ایرنا - کارشناس مسائل اقتصادی گفت: هویت هر کشور بستگی به فرهنگ و تولید آن کشور دارد و با وجودی که هر کشور برندی را برای محصولات تولیدی خود درست کرده اما ما تاکنون درباره این مقوله فکر جدی نکرده ایم.


حسین گروسی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، تاکید کرد: حمایت از تولید ملی وظیفه اخلاقی همه ما است زیرا هویت هر کشوری بستگی به فرهنگ و محصولات تولیدی آن دارد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در دوره هشتم تصریح کرد که سالهای سال است که مسئولان نظام خصوصا مقام معظم رهبری، مجلس و دولت به دنبال حمایت از تولیدکننده داخلی و ارائه راهکارهای مناسب برای معرفی توانمندی های آنها بوده اند، هرچند دستیابی به تولید ملی در ابتدا نیاز به تعیین استراتژی دارد و اینکه بررسی کنیم چه کالاهایی باید در کشور تولید شود.
این نماینده سابق مجلس با اشاره به نقش آمایش سرزمین و ارتباط آن با انتخاب نوع کالای تولید داخل، اظهار داشت: با توجه به آمایش و پهناوری سرزمینی باید بسنجیم که بهتر است در چه استانی چه کالایی تولید کنیم، ضمن آنکه باید تولیدکننده داخلی و ملی را مورد توجه و حمایت قرار داد تا بتواند کالای خود را با بازارهای جهانی قابل رقابت کند.
گروسی توجه به ظرفیت کشور در خصوص نفت، گاز، معدن و نیروی انسانی را از ویژگی های مهم تولید داخلی دانست و افزود: هر یک از این گزینه ها و موارد به تنهایی کافی است که یک کشور بتواند در زمینه تولیدات داخل موفق عمل کند، حال که جمهوری اسلامی ایران همه این موارد را با هم دارد، منطقی نیست برندسازی و از تولیدات داخلی خود استفاده نکند.
وی تاکید کرد: باید برای تولید داخل اولویت بندی کرده و براساس استراتژی مدون برخی کالاها را با تمرکز خود تولید کنیم.
وی یادآور شد: قطعا حمایت دولت و قانون از تولیدکننده بسیار مهم و ارزشمند است ولی بخش دیگر مربوط به خود تولیدکنندگان است که چطور خود را ثابت کنند.
وی فرهنگ سازی در استفاده از کالاهای داخلی را امر مهمی دانست و تاکید کرد که قطعا برای استفاده از برندهای داخلی نیاز به فرهنگ سازی داریم، ولی تا زمانی که صدا و سیما در پس زمینه برنامه های خود کالاهای خارجی را تبلیغ می کند، نباید توقع داشت مردم از کالاهای تولید داخل استفاده کنند.
این نماینده مجلس هشتم یادآور شد: البته باید قیمت کالاهای تولید داخل را کاهش داد و کیفیت را براساس استاندارد جهانی بالا برد، بعد اصرار کرد جامعه از کالاهای تولید داخل استفاده کند.
اقتصام(4)9141**1558



05/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن