تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):وقتى جبرئيل با وحى به نزدم مى‏آمد، نخستين چيزى كه به من القا مى‏كرد، بسم اللّه‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820660219




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نقش مهم پژوهش در ارتقای شاخص های حوزه سلامت و توسعه پایدار


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فیسبوک تویتر Google+ Cloob اختصاصی ایرنا/ نقش مهم پژوهش در ارتقای شاخص های حوزه سلامت و توسعه پایدار تبریز- ایرنا - رییس مرکز تحقیقات قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: پژوهش و تحقیقات کاربردی نقش بسزایی در روشن شدن ابعاد سلامت و ارتقای شاخص های سلامت و توسعه پایدار ایفا می کند.


دکتر صمد غفاری روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: انجام پژوهش در حوزه سلامت همگانی برای ارتقای شاخص های سلامت و توسعه کشور امری ضروری است.
وی اظهار کرد: درطول فعالیت 10ساله مرکز تحقیقات قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی تبریز 185 طرح تحقیقاتی توسط محققان ارایه شده که از این تعداد 150 طرح مصوب و 80 طرح آن خاتمه یافته است.
این متخصص قلب، انجام پژوهش های پایه ای و شناسایی عوامل خطر، پیشگیری و درمان بیماری های قلب و عروق و همچنین تحقیق بر روی اثرات ترکیبات دارویی سنتی و گیاهی را از جمله اهداف اصلی فعالیت این مرکز عنوان کرد.
وی اظهار کرد: بیمارستان تخصصی قلب و عروق شهید مدنی تبریز به عنوان مرکز ارجاعی قطب شمالغرب کشور بزرگترین سرمایه تحقیقاتی این مرکز است.
دکتر غفاری با بیان اینکه عمده بیماری های پیچیده قلب و عروق شمالغرب کشور به بیمارستان شهید مدنی تبریز ارجاع داده می شود، افزود: تعداد زیاد بیماران ارجاعی به این مرکز زمینه مساعد را برای تحقیقات فراهم کرده است.
وی با اشاره به اینکه متاسفانه ساختارهای پژوهشی در بیمارستان های استان ضعیف است، تاکید کرد: ضروری است زیرساخت های تحقیقاتی در بیمارستان ها تقویت شود.
رییس مرکز تحقیقات قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی تبریز اظهار کرد: از اولویت های مهم این مرکز علاوه بر کمیت، افزایش بهبود کیفیت تحقیقات و رعایت اخلاق در رابطه با بیمار و نگارش مقالات علمی است.
وی با اشاره به انتشار مجله بین المللی تحقیقات قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: از حدود یکسال قبل این مجله توانسته با اندکس شدن در پاب مد در سطح اول مجلات جهانی قرار گیرد.
دکتر غفاری با بیان اینکه این مجله تابلوی تمام نمای فعالیت های پژوهشی و درمانی این مرکز و دانشگاه علوم پزشکی تبریز در رابطه با بیماری های قلبی و عروقی است، افزود: در واقع اکثر کارهایی که در استان صورت می گیرد، توسط این مجله بین المللی انعکاس جهانی پیدا می کند.
وی از جمله مقالات برجسته این مرکز را طرح تحقیقاتی انجام شده توسط دکتر سهرابی در خصوص بیماری کوارکتاسیون آئورت برشمرد و گفت: این طرح جزو بزرگترین تحقیقات جهانی در خصوص این بیماری است که بر روی 120 مریض انجام و در مجله آمریکایی jacc intervention به چاپ رسیده است.
رییس مرکز تحقیقات قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی تبریز از افراد دانشگاهی و پزشکان خواست در راستای اهداف مرکز و افزایش سلامت قلبی و عروقی مردم با این مرکز همکاری کنند.
وی همچنین از خیران سلامت خواست جهت بهبود و ارتقای سطح تحقیقات قلبی و عروقی در راستای افزایش سطح سلامت همگانی این مرکز را یاری کنند.
6120/587/245
انتهای پیام /*
ارتباط با سردبير:

[email protected]


تماس بی واسطه با مسئولین





25/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن