تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):وقتى كه برادر دينى‏ات از تو جدا شد، سخنى پشت سر او نگو، مگر اين كه دوست دارى او د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815502760




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کاهش آمار طلاق در گرو توجه به حجاب و عفاف است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:



امام جمعه تبریز:
کاهش آمار طلاق در گرو توجه به حجاب و عفاف است خبرگزاری رسا ـ آیت الله شبستری تأکید کرد: ریشه بسیاری از مفاسد اخلاقی و ناهنجاری های اجتماعی را باید در بدحجابی و پوشش های نامناسب جستجو کرد.



به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در دیدار بانوان فرهیخته استان که به مناسبت روز ملی حجاب و عفاف ترتیب یافت، اظهار داشت: توطئه کشف حجاب رضاخانی در سال 1314 راهی برای ترویج بی بند و باری در جامعه بود، که البته با ایستادگی مردم متدین کشور شکست خورد.
وی با بیان این‌که دشمنان سال‌هاست به دنبال تیشه زدن بر ریشه اعتقادات اصیل اسلامی و شیعی هستند، تصریح کرد: اگر عفاف و حجاب در جامعه مورد غفلت واقع شود، شهوت‌رانی روح و جان جوانان را تسخیر می کند، اینجاست که جوان ایرانی نخواهد توانست از حریم شرف، انسانیت، دین و کشور پاسداری کند.
نماینده خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که ریشه بسیاری از مفاسد اخلاقی و ناهنجاری های اجتماعی را باید در بدحجابی و پوشش های نامناسب جستجو کرد، گفت: استحکام بنیان خانواده و کاهش آمار طلاق در گرو توجه به حجاب و عفاف است، از دیدگاه آیات قرآنی و روایات وارده، رعایت حجاب و عفاف به صلاح انسان و جامعه است.
آیت الله شبستری حجاب را نشانگر قداست و اصالت خانوادگی هر فرد دانست و گفت: بررسی ها نشان می دهد زندگی مشترک زنان و مردانی که حجاب و عفاف را رعایت می کنند پایدارتر و سالم تر است، البته باید توجه داشت که حجاب و عفاف مختص زنان نیست و مردان نیز با عفیف باشند.
امام جمعه تبریز علت زوال اخلاق در برخی از جوامع اروپایی و آمریکایی را بی توجهی به حرمت ها و اصل حجاب و عفاف دانست و افزود: در این گونه جوامع خانواده معنای حقیقی خود را از دست داده است، افزایش آمار طلاق و سن ازدواج جوانان معضلی است که آنان دچارش شده اند، البته این هشدار برای جوامع اسلامی نیز وجود دارد.
وی با تأکید بر این‌که یکی از عوامل مؤثر در افزایش طلاق بدحجابی و بی بند و باری است، تصریح کرد: افزایش طلاق در جامعه، به دنبال خود معضلات دیگری را به وجود می آورد که همین مسأله ضرورت لازم برای مقابله با مظاهر بدحجابی در جامعه را بیش از پیش نشان می دهد.
آیت الله شبستری در پایان با بیان این‌که عفاف و حجاب برای دختران یک ارزش محسوب می شود، گفت: دبیران مدارس و اساتید دانشگاه ها رسالت خطیری در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب به عنوان یک فریضه دینی بر عهده دارند، معلمان مدارس در کنار تعلیم باید به مسائل تربیت دینی دانش‌آموزان نیز توجه کنند.
همچنین سهیلا امیری، مدیرکل امور بانوان استانداری آذربایجان شرقی با قرائت بیانیه ای بانوان فرهیخته استان که به مناسبت  روز ملی حجاب و عفاف منتشر شده است، اظهار داشت: حجاب و عفاف موجب حفاظت از فرهنگ اسلامی شده و مانع نفوذ فرهنگ مبتذل غرب در جامعه می شود./935/پ202/ب



۱۳۹۳/۴/۲۱






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن