تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):عدالت نيكو است اما از دولتمردان نيكوتر، سخاوت نيكو است اما از ثروتمندان نيكوتر؛...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804443565




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بی توجهی به امرعفاف و حجاب موجب گسست بنیان اجتماعی در جامعه می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

بی توجهی به امرعفاف و حجاب موجب گسست بنیان اجتماعی در جامعه می شود یاسوج - ایرنا- معاون سیاسی وامنیتی استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: هرگونه کم توجهی و نگاه سطحی به مساله مهم حجاب و عفاف موجب بروز آسیب های جدی و عامل گسست بنیان اجتماعی خانواده و جامعه می شود.


به گزارش خبرنگارایرنا، فتاح محمدی روز شنبه در همایش عفاف و حجاب از منظر فقه، قانون، جامعه شناسی و روان شناختی در یاسوج، افزود: یکی از عوامل اساسی در انحطاط فرهنگی و معنوی جامعه اسلامی که هدف اصلی استعمار نیز بشمار می رود از راه رواج و گسترش بدحجابی است.
وی بر ضرورت توجه متولیان امور ، نهاد های فرهنگی و تاثیرگذار درامر حجاب و عفاف، اظهار کرد: برنامه مدون و راهبردی و نگاه آسیب شناسانه و جدی در این حوزه مورد توجه قرار نگرفته و حتی اقدامات انجام شده در این راستا نتایج قابل قبولی را در بر نداشته است.
محمدی اظهار کرد: برگزاری چنین همایش هایی و بررسی موشکافانه و دقیق این موضوع مهم اجتماعی و فرهنگی از منظرهای مختلف از سوی صاحبنظران یکی از محورهای مورد تاکید برای نهادینه کردن آن در جامعه است.
وی افزود: مهمترین هدف از برگزاری این همایش ها در وهله نخست تبیین و تقویت هرچه بهتر راهکارهای اجرایی مساله عفاف و حجاب و بررسی آسیب ها در این حوزه است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه وبویراحمد نیز در این همایش مساله عفاف را ضرورت و بلکه پیش مقدمه موضوع حجاب در جامعه دانست و افزود: رواج بی عفتی موجب بی حجابی و بی حجابی خود عاملی برای نابودی و تزلزل بنیان اجتماعی در جامعه است.
امین کمالوندی با اشاره به عوامل متعدد و دخیل در رواج بدحجابی ، افزود: پیدایش مساله مدرنیته و شناخت ناکافی از فلسفه وجودی آن تا حدود زیادی جامعه را در سراشیبی اضمحلال فرهنگی و بروز آسیب های جدی اجتماعی سوق داده است.
وی بیان کرد: هنوز معنی پیشرفت و تعادل میان مساله مدرنیته و سنتگرایی در جامعه نهادینه نشده و تاثیرپذیری پرشتاب برخی فرهنگ های منحط غربی در جامعه نیز ناشی از همین امر است.
کمالوندی اظهار کرد: در زمینه مقابله با پدیده های نوظهور و یا صنعتی نیز ضعیف عمل شده و تا حدود زیادی آداب و فرهنگ های سنتی تحت تاثیر این پدیده ها قرار گرفته اند که مصداق بارز آن نیز هم اکنون در بسیاری از شهرهای مختلف کشور از جمله یاسوج مشاهده می شود.
کمالوندی ابراز داشت: البته تاثیرپذیری این پدیده های صنعتی در برخی مناطق و شهرها نیز شدت و ضعف داشته و حتی در برخی مناطق رواج و گسترش برخی آسیب های اجتماعی روند کندتری داشته اند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه در زمینه پیوست فرهنگی در اجرای طرح های عمرانی این استان نیز ضعیف عمل شده است، افزود: نگاه عالمانه ای در این راستا صورت نگرفته و توسعه فرهنگی همگام با توسعه زیرساخت های اقتصادی نبوده است.
روان شناس وعضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج نیز دراین همایش گفت: یکی از دلایل اصلی در زمینه نهادینه نشدن موضوع عفاف و حجاب و ضرورت کاربردی کردن آن بی توجهی به عوامل باورداشت ها بوده است.
خسرو رمضانی افزود: هر چه تعداد باورداشت ها در جهت تقویت و تبیین بهتر این موضوع بیشتر باشد به همان میزان نیز استقبال و باورپذیری جامعه نسبت به این مساله نیز افزایش خواهد یافت.
وی بیان کرد: تغییر نگرش بی حجابی و یا بدحجابی برخی زنان و دختران در جامعه به رعایت حجاب خود نیازمند مولفه ها ، نگاه دقیق و عالمانه از سوی متولیان و هدایت کنندگان است.
رمضانی تاکید کرد: فرد هدایت گر و متولی در این راستا نیز حداقل با سه مولفه حساس شامل شناخت، احساس و عمل فرد مقابل مواجه است.
وی ابراز داشت: با این وجود نگاه روان شناختی یکی از ضرورت های غیرقابل انکار در مساله حجاب وعفاف محسوب می شود.
رمضانی نقش استعماری استعمارگران در تهی کردن فکر و اندیشه جوانان و متمرکز شدن دشمن بر روی مساله بی عفتی و بدحجابی را نیز تهدیدی جدی در این حوزه دانست و یادآور شد: دشمن در این راستا با یک نگاه دقیق روان شناختی وارد عرصه کارزار و مقابله جدی برای بحران هویتی جامعه مسلمان شده است.
وی تاکید کرد: دشمن در حقیقت با شناخت نقاط آسیب زا ابتدا فرد را از تفکر و اندیشه ها و نیز شناخت فرهنگی و هویتی خود خالی می کند و از سوی دیگر با یک برنامه ریزی دقیق و سرمایه گذاری کلان ابزار و امکانات موجود برای ادامه راه انحرافی را ترسیم کرده است.
حقوقدان و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد یاسوج نیز در این همایش با اشاره به ضرورت مساله عفاف و حجاب از منظر قانون، گفت: نگاه جرم شناسی به مساله عفاف و حجاب تنها مختص به جوامع اسلامی و یا کشور ایران نیست بلکه این مهم هم اکنون در بسیاری از کشورهای جهان نیز وجود دارد.
کرم جانی پورافزود: مواد 637 و 638 قانون مجازات اسلامی نیز به صراحت بر جرم زا بودن عدم رعایت حجاب تاکید داشته و عامل اصلی در این زمینه را عرف و شرع دانسته است.
وی عنوان کرد: جرم بی حجابی چون یک موضوع شرعی و عمل مجرمانه به لحاظ جریحه دار کردن عفت عمومی جامعه محسوب می شود نیاز به احراز قصد مجرمانه آن ندارد.
وی ابراز داشت: قانون گذار حتی در تبصره ای نیز معاونت در آن را نیز جرم تلقی کرده و در این راستا نیز حد جاری کرده است.
یک جامعه شناس و استاد دانشگاه یاسوج نیز در این همایش با تشریح برخی پیامدها و آسیب های بی حجابی در جامعه و راهکارهای اصولی برای جلوگیری از گسترش این پدیده ، گفت:مدل ها و الگوهای ارایه شده در این راستا در کشور کارشناسی و بر پایه یک مبانی نظری جامعه شناختی نبوده است.
زهرا مرادیان افزود: بسیاری از آثار بدحجابی در جامعه ناشی نوع نگرش به زندگی و سطح توقعات از زنان است.
وی با تاکید بر الگو برداری بر سبک زندگی اسلامی و ائمه معصومین (ع) بویژه نگاه به سیره فاطمه زهرا و حضرت زینب کبری (س) ، افزود: بسیاری از آسیب های اجتماعی و عوامل موثر بد حجابی ناشی از کم آگاهی و بد معرفی کردن این موضوع مهم اجتماعی است.
وی ابراز داشت: بسیاری از زنان و دختران جامعه اسلامی بدون آگاهی و آشنایی با آداب اجتماعی پا به عرصه های مختلف در اجتماع گذاشته اند که این امر نیز زنگ خطری بزرگ برای جامعه زنان محسوب می شود.
وی ارایه مدل‏های مناسب و متنوع و ایجاد مراکز و موسسات خاص با لحاظ کردن امر حجاب ، وضع قوانین و مقررات لازم برای اصلاح وضعیت پوشش و عفت افزایی در جامعه ، اصالت‏ بخشی به فرهنگ عفاف از طریق محصولات متنوع فرهنگی و هنری و حفظ شئونات اسلامی از سوی خود مسوولان و متولیان امور را از جمله راهکارای اساسی برای مقابله با پدیده بدحجابی در جامعه اعلام کرد.
671/7530

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




21/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن