تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ واعـظـى مـؤثرتر از نصيحت نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799201295




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وحشت تل‌آويو در آتش‌وخون غزه


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: وحشت تل‌آويو در آتش‌وخون غزه
مقاومت که به تلافی حملات رژیم صهیونیستی در این مدت کوتاه، به اعتراف صهیونیست‌ها نیمی از مناطق اشغالی را موشک باران کرده، ثابت کرده است توان به چالش کشیدن این رژیم را داشته و در نهایت شکست دیگری را بر این رژیم جعلی تحمیل خواهد کرد


تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه ديروز در حالی وارد پنجمین روز خود شد که تاکنون 100 فلسطینی شهید شده‌اند و منازل مسکونی زیادی در غزه هدف حملات هوایی اسرائیل قرار گرفته است. این درحالی است که جنبش حماس نیز در پاسخ به حملات صهیونیست‌ها ده‌ها موشک به سرزمین‌های اشغالی شلیک کرده و حتی فرودگاه تل‌آویو نیز مورد هدف قرار گرفته است.
به گزارش «جوان»، غزه كه اكنون حدود شش سال است در محاصره به سر مي‌برد، اين روزها دوباره زير آتش گلوله و موشك رژيم اشغالگر قدس قرار گرفته است. تشديد حملات جديد جنگنده هاي رژيم اسرائيل به نوار غزه تاكنون موجب شهادت 100 فلسطینی و مجروح شدن بیش از 700 تن از ساكنان غزه شده است. همزمان با حملات اسرائیل، مقاومت اسلامي فلسطين نيز همچنان به پرتاب موشك به داخل سرزمين‌هاي اشغالي ادامه مي‌دهند. صداي آژير خطر و عمليات شبكه ضد موشكي «گنبد آهنين» تل آويو را به لرزه در آورده است.  نیروی هوایی ارتش رژیم‌صهیونیستی حملات گسترده نظامی خود را که از بامداد روز سه‌شنبه تحت عنوان «صخره سخت» علیه نوار غزه آغاز کرده بود، روز پنج‌شنبه نیز ادامه داد تا گروه‌های فلسطینی هم در قالب عملیات «بنیان مرصوص» با شلیک ده‌ها موشک به مناطق مختلف سرزمین‌های اشغالی پاسخ محکمی به این تجاوز داده باشند. روزنامه صهیونيستی هاآرتص حوالي ساعت 16 ديروز به وقت تل آويو به نقل از  وزارت دفاع اسرائیل اعلام کرد، بيش از 350موشک به سمت اراضی اشغالی شلیک شده است.منابع فلسطيني تعداد موشك‌ها را بيش از اين ارزيابي كرده‌اند. اين در حالي است كه اين روزنامه روز پنجشنبه نوشت كه  سامانه گنبد آهنین تنها حمله 70 موشک را ناکام گذاشته است. شبکه یک تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که بر اثر اصابت موشکی به شهر «اشکول»، دو سرباز اسرائیلی زخمی شدند. به گزارش الجزیره، گروه‌های مقاومت فلسطینی همچنین «اوفاکیم»، «اشدود» و «نتیفوت» را با هشت موشک گراد هدف قرار دادند. رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که صدای آژیرهای خطر در «اتكلون» و «اسدود» به صدا در آمده است. مقاومت حماس همچنین توانست شهرهای برشوا، نقو، رحوووت، هرتزلیا و لود را نیز موشکباران کند. راديو عبري روز پنجشنبه گزارش كرد كه موشك هاي فلسطينيان بيش از نيمي از اسرائيلي‌ها را به پناهگاه‌ها برده است. افزایش برد موشک‌های مقاومت در این جنگ توانسته تا حدودی موازنه وحشت را به نفع فلسطینیان تغییر دهد. روزنامه فلسطینی الیوم نیز نوشت که گردان‌های عزالدین قسام یک هواپیمای بدون سرنشین رژیم صهیونیستی را با موفقیت به زمین نشانده و آن را به کنترل خود درآوردند. همچنین فرودگاه «بن گوریون» شهر تل آویو نیز مورد هدف موشک‌های گردان عزالدین قسام، شاخه نظامی حماس قرار گرفته است. به گزارش فارس، رسانه‌های صهیونیستی روز جمعه گفتند که چهار موشک از نوع «ام75» به این فرودگاه اصابت کرده است. در حال حاضر تمامی پروازها در این فرودگاه لغو شده و شاهدان عینی از شنیده شدن چندین صدای انفجار خبر داده‌اند. حماس از شرکت‌های هواپیمایی خواست از فرود در این فرودگاه صرف‌نظر کنند. حملات فلسطینیان نشان می‌دهد که برد موشک‌های مقاومت می‌تواند مراکز اصلی تل آویو را نیز هدف قرار دهد که این امر نگرانی صهیونیست‌ها رابه‌دنبال داشته است. به گزارش ایتارتاس، دو موشک نیز به شهر اشدود شلیک شد که یکی از این موشک‌ها توسط سامانه گنبد آهنین رهگیری شد ولی دیگری به تانکر سوخت در نزدیکی یک ایستگاه گاز اصابت کرد که طی آن سه نفر به شدت زخمی شدند که حال یکی از آنان وخیم گزارش شده است. همچنین دو موشک نیز از جنوب لبنان به سوی سرزمین‌های اشغالی شلیک شده که هنوز منبع شلیک این موشک‌ها مشخص نشده است.
   حماس آماده جنگی تمام عیار
حملات رژیم صهیونیستی به غزه درحالی ادامه دارد که نیروهای حماس خود را برای جنگی تمامی عیار آماده می‌کنند. ابوعبیده،‌سخنگوی این گروه در بیانیه‌ای که پنج‌شنبه شب قرائت کرد، گفت که این گردان‌ها تجهیزاتی را برای جنگی که هفته‌های طولانی ادامه خواهد داشت، آماده کرده‌اند. وی اظهارات سیاستمداران و نظامیان رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه این جنگ ممکن است ظرف چند روز پایان یابد، به باد تمسخر گرفت. ابوعبیده با بیان اینکه گردان‌های عزالدین قسام تنها اندکی از تجهیزات خود را تاکنون استفاده کرده‌اند، گفت:«اسرائیل این حمله را آغاز کرده است و نخواهد توانست که پایان آن را تعیین کند یا شروطی را برای آن تعیین کند.» بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز گفته است که جنگی طولانی، سخت و پیچیده را پیش رو دارند. تنش‌ها میان اسرائیل و فلسطین پس از کشته شدن یک نوجوان فلسطینی به‌نام محمد ابوخضیر در شرق بیت‌المقدس که زنده زنده سوزانده شد، تشدید شده است. پس از جنگ‌های 22 روزه و 8 روزه اکنون جنگ دیگری در راه است که در صورت تداوم آن به مراتب شدیدتر از جنگ‌های قبلی خواهد بود.
   فراخوان 40 هزار نفری برای حمله زميني
حملات گسترده هوایی به غزه مقامات صهیونیستی را راضی نکرده و آنها را به فکر اجرای حملات زمینی ترغیب کرده است. به گزارش واحد مرکزی خبر، موشه یعلون وزیر جنگ رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه از شروع عملیات محدود نظامی زمینی در غزه خبر داد. درپی آغاز عملیات زمینی، نیروهای مقاومت فلسطینی تلاش یک گروه از کماندوهای اسرائیلی را که در بندر غزه قصد نفوذ به این شهر را داشتند ناکام گذاشتند. به گزارش رويترز، حملات زمینی اسرائيل ممكن است تنها شروع يک رشته اقداماتي بلندمدت‌تر عليه حماس باشد. مقامات نظامي اسرائيلي پيش‌تر اعلام كرده بودند كه در صورت لزوم، آمادگي ادامه عمليات براي مدتي طولاني را دارند و كابينه اين رژيم مجوز فراخواني تا 40هزار تن از نفرات ذخيره ارتش را صادر كرده است. از سوی دیگر، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دیروز اعلام کرد، تل‌آویو با حمله زمینی به نوار غزه موافقت کرده و این حمله ممکن است ظرف چندین ساعت آتی آغاز شود. وی خاطرنشان کرد:«دولت اسرائیل به ساکنان مناطق مرزی در غزه ابلاغ کرده است که خانه‌هایشان را ترک کنند که این اقدام مقدمه‌ای برای یک حمله زمینی است». تصمیم مقامات صهیونیست برای حمله زمینی با چراغ سبز واشنگتن نیز همراه بوده است. در همین راستا، سفیر امریکا در تل‌آویو اعلام کرد که واشنگتن مانع حمله زمینی «اسرائیل» به غزه نمی‌شود.
   دلايل ماجراجويي تل‌آويو
شکست امنیتی و ناپدید شدن سه شهرک نشین که رژیم صهیونیستی با وجود عملیات گسترده در کرانه باختری در پیدا کردن آنها ناتوان بود، سران رژیم اشغالگر قدس را به فکر ماجراجویی جدید در غزه انداخت. نکته دیگر اینکه رژیم صهیونیستی به شدت از انزوا رنج می‌برد، بن بست در مذاکرات سازش و افزایش فشار افکارعمومی جهان، به ویژه در اروپا بر این رژیم یکی دیگر از دلایل ماجراجویی جدید تل‌آویو به شمار می‌رود. شاید بتوان یکی از مهمترین دلایل تجاوزات جدید رژیم صهیونیستی به نوار غزه را جلوگیری از روشن شدن آتش انتفاضه سوم ملت فلسطین دانست که در پی جنایت هولناک شهرک‌نشینان صهیونیست در زنده آتش زدن یک نوجوان فلسطینی، خشم و انزجار آنها را فرا گرفته است. با این حال مقاومت که به  تلافی حملات رژیم صهیونیستی در این مدت کوتاه، به اعتراف صهیونیست‌ها نیمی از مناطق اشغالی را موشک باران کرده، ثابت کرده است توان به چالش کشیدن این رژیم را داشته و در نهایت شکست دیگری را بر این رژیم جعلی تحمیل خواهد کرد بررسی شرایط امروز نوار غزه و منطقه و جهان نشان می‌دهد که شرایط فلسطینی‌ها با شرایط دوران جنگ‌های 22 و 8 روزه تفاوت پیدا کرده است و تغییرات اخیر به ویژه در سوریه و همچنین شکست طرح صهیونیستی تجزیه عراق، به نفع جریان مقاومت تغییر کرده و تلاش‌های حامیان تل آویو برای تغییر معادلات به نفع خود با شکست رو‌به‌رو شده است و ماجراجویی جدید اشغالگران قدس در غزه هم جز شکست و ناکامی نتیجه‌ای دیگر برای آنها نخواهد داشت. اگرچه اسرائیل تصمیم به حمله زمینی گرفته است اما این حمله به مناطق فلسطینی در غزه هزینه‌های زیادی برای این رژیم دربردارد، زیرا در این حمله صهیونیست‌ها با بمب‌ها و تک‌تیراندازهای فلسطینی روبه‌رو خواهند شد و همچنین دور جدیدی از خشونت‌ها آغاز خواهد شد که نتیجه‌اش سرازیر شدن بارانی بی‌وقفه از راکت‌های فلسطینی روی اسرائیلی‌ها خواهد بود و با فرسایشی شدن جنگ در نهایت همچون سال 2012 صهیونیست‌ها تقاضای آتش بس خواهند کرد.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 61]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن