تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى مردم همانا نمازگزار هنگام نماز با پروردگار بزرگ و بلند مرتبه اش مناجات مى كند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804272750




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استاندارگلستان:راهی جزرونق صنعت ومعدن برای جلوگیری ازرکود تورمی نیست


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

استاندارگلستان:راهی جزرونق صنعت ومعدن برای جلوگیری ازرکود تورمی نیست گرگان- ایرنا- استاندار گلستان گفت: برای جلوگیری از رکود تورمی راهی جز رونق صنعت و معدن نداریم و این به معنای نفی کشاورزی نیست.


به گزارش ایرنا، ˈحسن صادقلوˈ چهارشنبه شب در همایش گرامیداشت روز صنعت و معدن در محل شرکت نمایشگاه های بین المللی گلستان با بیان اینکه صنعت و کشاورزی در استان ما بشدت درهم تنیده است، اظهار کرد: راهی جز احیای فعالیت های مجموعه صنعت و معدن نداریم و مسوولان استانی پیگیر این مساله بوده و امید است که به جایی برسد.
استاندار گلستان در ادامه دولت را، بخشی از فضای اقتصادی و صنعتگران و تلاشگران را، بخشی دیگر از مخاطبین دانست و گفت: باید مسیر را با نگاه به گذشته و در آینده ترسیم کرد تا بتوان به جلو پیش رفت.
صادقلو اضافه کرد: این تعبیر که مشکلات یکروزه بوجود نیامده و در کوتاه مدت هم حل نخواهد شد را باید باور داشت، در غیر اینصورت مساله رفع نمی شود.
وی گفت: شرایطی همچون رشد اقتصادی منفی، بی ثباتی نرخ ارز، شرایط رکود تورمی، تعطیلی کارخانه ها، معوقات بانکی و بی انضباطی های مالی برخی از ارث های گذشته بوده و است، اما اطمینان داشته باشید که مسوولان مشکلات را در حد توان رصد کرده و امید داریم که آنها را با تدبیر در شرایط مناسبی قرار دهیم.
به گفته این مقام ارشد گلستان، آسیب شناسی وضع موجود اولین قدم در مدیریت استان بوده و پیگیری در خصوص نقشه راه تعاملی و افق توسعه اقدام دیگر مدنظر است.
صادقلو با بیان اینکه برخی از مشکلات موجود بخاطر فقدان مدیریت استراتژیک بوده و اسفبار است، گفت: مدیریت استراتژیک با برش موضوعی می تواند زمینه ساز رفع مشکلات استان باشد.
وی، معوقات بانکی را از مشکلات دیگر صنعتگران دانست و افزود: تلاش می شود که استان از مدیریت توزیع به سوی مدیریت تولید حرکت کرده و سیستم منابع دولتی نمی تواند حرکت ایجاد کرده و باید از منافع دیگری نیز بهره برد که در این مسیر رونق اقتصادی از جمله امیدها، بانک ها هستند.
استاندار گلستان اظهارکرد: با بانک ها نمی توان یکطرفه برخورد کرد و آنها نیز باید بدانند که مقصر این بدهی ها، صنعتگران نبودند، بلکه باید میزان آن را مشخص و ترمیم کرد.
صادقلو همچنین گفت: دولت از صندوق توسعه تسهیلاتی به صنعتگران اعطا کند تا مشکلات افرادی که بی تقصیر بودند،حل شود و در بخش مهلت معوقات نیز، باید بنیادی کار کرد تا راهبری برای آن پیدا شود.
وی با بیان اینکه استان در حوزه اشتغال مشکل دارد، افزود: بیشترین درصد اشتغال در بخش بنگاه های کوچک وجود داشته، اما غفلت از بنگاه های بزرگ هم مشکل آفرین است.
استاندار گلستان ادامه داد: این منطقه به دلیل شمالی بودن، داشتن جنگل و نام گلستان به ظاهر دارای امکانات بوده و نشان دهنده توسعه و استعداد است، اما در واقع محرومیت هایی در استان مطرح است.
صادقلو همچنین گفت: گلستان از جمله استان هایی است که در مقوله محیط زیست اقدامات قابل توجهی بخصوص در بحث پسماندها داشته و می طلبد که از امکان بین المللی سازمان ملل در راستای تشویق این اقدام و راه اندازی منطقه سوم تبدیل پسماندها مساعدت هایی به این استان شود.
وی در ادامه با بیان اینکه هدفمندی یارانه ها از دغدغه های اساسی دولت در حوزه صنعت است و دولت معتقد است که یارانه مراکز تولیدی و صنعتی را با شتاب بیشتری بپردازد، افزود: در نشست هیات دولت با استانداران نیز این مساله از نکات برجسته و مورد اتفاق همه بود.
صادقلو با بیان اینکه در استان با تعداد زیاد فارغ التحصیلان بیکار روبرو بوده و فقط در چهار رشته اصلی فنی، هفت هزار نفر بیکار داریم، گفت: در حوزه IT پنج هزارفارغ التحصیل داریم.
وی در ادامه به طرح اشتغال در بحث فناوری اطلاعات در استان اشاره کرد و افزود: در این بخش بسته های خدماتی طراحی و آماده شده و شرایط عملیاتی گرفته و برخی از موفقیت های طرح نیز نیازمند مساعدت صنعتگران بعنوان کارپذیران است.
در این همایش، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، نماینده عالی سازمان توسعه صنعتی سازمان ملل در ایران و مهمانان دیگری از کشور حضور داشتند.
تجلیل از پیشکسوتان، واحدهای صنعتی و معدنی و صادرکنندگان نمونه سال 92 و ثبت و رونمایی از تمبر اختصاصی روز صنعت و معدن با حضور مسوولان کشوری و استانی از دیگر برنامه های این همایش بود.
7464/601/506

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




19/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن