تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خوشبختى انسان درخواست خير از خداوند و خشنودى به خواست اوست و از بدبختى انسان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821072440




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تبليغات رسانه‌ها بايد همسو با سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي باشد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۸ تير ۱۳۹۳ (۱۵:۱ب.ظ)
معاون پارلماني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي: تبليغات رسانه‌ها بايد همسو با سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي باشد معاون پارلماني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، با بيان اينکه اين وزارتخانه قرار است در قالب لايحه‌اي، پخش تبليغات در رسانه‌ها را ساماندهي کند، گفت: اکنون تدوين اين لايحه در دست بررسي است و زماني که به تصويب دولت برسد تقديم مجلس خواهد شد.
به گزارش خبرگزاري موج، حسين نوش‌آبادي با بيان اينکه نگاه دولت به بحث تبليغات نگاهي علمي و راهبردي است، افزود: تبليغات صرفا جنبه اقتصادي ندارد و بدون‌شک بستر، ابزار و وسيله‌اي براي انتقال بسياري از مفاهيم اجتماعي، فرهنگي و اقتصادي است لذا هرچه چارچوب‌ها براي نوشتن قانون تبليغات متناسب با شرايط و اقتضائات جامعه باشد طبيعي است که کاربردي و علمياتي‌تر خواهد بود.
وي ادامه داد: امروز خلائي در حوزه تبليغات در رسانه‌ها، مطبوعات، رسانه ملي و شبکه‌هاي مختلف اجتماعي احساس مي‌شود که بر اساس آن دولت بايد به عنوان متولي سامان‌دهي امر اقتصاد و فرهنگ، تبليغات را همسو با نيازهاي جامعه و اقتضائات امروز کشور پيش ببرد.
معاون پارلماني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، با تاکيد بر اينکه تبليغات رسانه‌ها و مطبوعات بايد همسو با سياست‌هاي کلان کشور باشد، تصريح کرد: در انجام تبليغات نبايد تنها جنبه اقتصادي درنظر گرفته شود بلکه بايد منافع مردم از نظر سلامت جسمي و روحي نيز لحاظ شود که بر اين اساس بايد با مولفه‌ها و معيارهايي تبليغات را در چارچوب صحيح خود قرار داده و در اين ميان از افراط و تفريط نيز پرهيز شود.
نوش‌آبادي يادآور شد: اگر قرار است کشور به رشد و بالندگي اقتصادي برسد بايد تبليغات همسو با هدف ارتقاي فرهنگ و اقتصاد کشور باشد اما متاسفانه با اين شاخص هنوز فاصله داريم به گونه‌اي که هنوز تبليغات کشور داراي قانون ناقص و ناکارآمدي است و استفاده از ابزار تبليغات به طور صحيح صورت نمي‌گيرد.
وي درباره آخرين وضعيت لايحه تبليغات در دولت تاکيد کرد: قرار است در قالب لايحه‌اي، به بحث تبليغات پرداخته شود که اکنون تدوين اين قانون در حال انجام است و زماني که مورد تصويب دولت واقع شد به مجلس تقديم مي‌شود تا کساني که به امر تبليغت مبادرت مي‌کنند از چارچوب و معيارهاي قانون تبليغات اطلاع داشته باشند.
نوش‌آبادي با تاکيد بر اينکه لايحه مذکور چارچوب‌هاي قانون نظام‌مند تعريف‌شده اي است که ارگان‌هاي تبليغاتي و سازمان‌هاي مربوطه را ملزم به رعايت آن کرده است يادآور شد: به طور حتم تبليغات بايد به سمت اقتصادمقاومتي پيش رود و اهداف تبليغات بايد تقويت سياست‌هاي کلان اقتصاد، فرهنگ، تامين نيازهاي اساسي و ترويج سنت‌هاي درست باشد.
معاون پارلماني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، با يادآوري انجام تبليغات در شبکه‌هاي ماهواره‌اي، افزود: بخشي از تبليغات مانند محصولات بهداشتي يا ابزاري از سوي شبکه‌هاي ماهواره‌اي خارجي تبليغ مي شود که کنترلي بر آن وجود ندارد زيرا اين شبکه‌ها در داخل مديريت نمي‌شوند و از وزارت فرهنگ و ارشاد نيز مجوزي ندارند.
وي تصريح کرد: متاسفانه در اين شبکه‌ها تبليغات برخي محصولات داخلي صورت مي‌گيرد که براي آن بايد چاره‌انديشي شود اما با توجه به اينکه قوانين ما قوانين سرزميني است و نمي‌تواند به خارج از کشور تسري يابد لذا نمي‌توانيم آن را تحت نظارت و کنترل خود درآوريم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن