تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):زراعت در زمين هموار مى رويد، نه بر سنگ سخت و چنين است كه حكمت، در دل هاى متواضع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819451872




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاون دامپزشکی: بیماری دامی لمپی اسکین در آذربایجان غربی کنترل شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

معاون دامپزشکی: بیماری دامی لمپی اسکین در آذربایجان غربی کنترل شد ارومیه - ایرنا - معاون فنی اداره کل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: بیماری ویروسی لمپی اسکین ( بیماری پوستی) در این استان به طور قابل توجهی به کنترل درآمده است.


حسین دهقان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: بیماری دامی لمپی اسکین که بیماری پوستی ویروسی مخصوص دام هاست و قابل انتقال به انسان نیست برای نخستین بار در 14 خرداد ماه سال جاری در استان مشاهده شده است.
وی افزود: اقدامات پیشگیرانه و مقابله جدی اداره کل دامپزشکی با آن موجب شده است در حال حاضر این بیماری در آذربایجان غربی کنترل شود.
دهقان اضافه کرد: این بیماری در مساحت و جغرافیای مشخصی در آذربایجان غربی مشاهده شده و هم اکنون تحت رصد اکیپ های دامپزشکی استان قرار دارد و رشد و شیوع آن تحت کنترل درآمده است.
وی اقدامات پیشگیرانه را الزامی دانست و گفت: در این راستا تاکنون 212 هزار نوبت واکسیناسیون علیه این بیماری انجام شده و یک میلیون و 800 مترمربع جایگاه دامی نیز واکسینه شده است.
وی علائم این بیماری را در دام ها بروز تب، ایجاد تورم پوستی و کاهش شیر عنوان کرد و افزود: به محض مشاهده علائم این چنینی در دام ها، باید دامداران مورد را جدی تلقی کرده و به دامپزشکان اطلاع رسانی کنند تا اقدامات لازم صورت بگیرد.
دهقانی گفت: بیماری لمپی اسکین یک بیماری دامی وارداتی است و از کشورهای دیگر و برخی کشورهای همجوار وارد کشورمان شده است که موجب از بین رفتن دام ها می شود.
بیماری وارداتی لمپی اسکین که بیماری آفریقایی نیز به آن گفته می شود یک بیماری جدید در کشور است که خرداد ماه امسال در آذربایجان غربی مشاهده شده و در طی یک ماه اخیر موجب ابتلای تعدادی از دامهای سنگین استان به این بیماری که یک ویروس خارجی و از جنس آبله گاوی است، شده است.
بر اساس اعلام مسئولان اداره کل دامپزشکی آذربایجان غربی از آغاز گزارش این بیماری در میان دامهای سنگین استان، 281 دام سنگین اعم از گاو و گوساله به این بیماری مبتلا شده اند که از این تعداد دام مبتلا نیز تاکنون 69 راس به صورت بهداشتی معدوم شده اند.
7128/581/245

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




17/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن