تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 6 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):سخن طیب و پاکیزه را از هر که گفت بگیرید،‌ اگر چه او خود،‌ بدان عمل ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802211863




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مقام لبنانی: مخالفان حضور حزب الله درسوریه باید به اشتباه خود اعتراف کنند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مقام لبنانی: مخالفان حضور حزب الله درسوریه باید به اشتباه خود اعتراف کنند بیروت – ایرنا – یک مقام رسمی لبنانی تاکید کرد: همه مخالفان حضور حزب الله در نبردهای سوریه اکنون باید از جایگاه مسئولیت ملی با صراحت اعتراف کنند که اشتباه کرده و آزادسازی القلمون و قبل از آن القصیر و آنچه امروز برای پاکسازی مناطق مرزی با سوریه جریان دارد، طرح تکمیل توطئه علیه عراق را که قرار بود در لبنان اجرا شود، ساقط کرده است.


به گزارش ایرنا، روزنامه لبنانی السفیر در شماره روز شنبه خود به نقل از این مقام رسمی لبنانی که به نام و سمتش اشاره نمی کند، افزود: لبنان یک جزیره جدا از محیط خود نیست، لبنان در معرض توفان قرار دارد و دستگاه های امنیتی و نظامی آن روزانه با مشکلاتی برخورد می کنند که شاید فقط کشورهای بزرگ دارای کارشناسان و امکانات و فن آوری های بالا، بتوانند تحمل کنند.
وی افزود: تلاش هایی زیاد و متاسفانه با حمایت برخی طرف های داخلی ، منطقه ای و بین المللی صورت می گیرد تا با سوء استفاده از اوضاع ناپایدار سیاسی و ولع برخی سیاستمداران تنگ نظر که فقط درصدد حفظ منافع گروهی و شخصی هستند، « داعش» در لبنان پابگیرد.
این مقام لبنانی به نقل از منابع غربی و با اشاره به فروپاشی سریع ارتش عراق در موصل، فاش کرد: قرار بود این اتفاق در لبنان بویژه منطقه شمال و طرابلس رخ بدهد اما عنایت الهی این خطر را از سر لبنان و لبنانی ها دور کرد.
وی خاطرنشان کرد: تفاهم منطقه ای غیرمستقیم برای تشکیل دولت جدید لبنان و همچنین قربانی های ارتش و نیروهای امنیتی برغم هدف گرفتن و تحمل حملات ، توهین ها و افتراهای سازمان یافته از جمله عوامل ناکامی سیطره داعش بر لبنان است.
این مقام رسمی لبنانی ، این سئوال را مطرح کرد که چه هدفی در پشت تلاش عناصر مسلح برای سیطره بر منطقه القلمون و مناطق موازی با مرزهای لبنان قرار داشت ؟ و اگر این تلاش های موفق شده بود، آیا اکنون مرزهای بین سوریه و لبنان از میان نرفته بود تا طرح اجرا شده در مرزهای سوریه و عراق تکمیل شود؟
وی با بیان اینکه« رییس جمهور، نخست وزیر، شاید رییس مجلس و بیشتر فرماندهان نظامی و امنیتی لبنان با ورود حزب الله به نبردهای سوریه مخالف بودند و مخالفت کردند»، تاکید کرد: اما آیا اکنون ما نباید از جایگاه مسئولیت ملی با صراحت اعتراف کنیم که آزادسازی القلمون و قبل از آن القصیر و آنچه امروز برای پاکسازی مناطق مرزی جریان دارد، طرح تکمیل توطئه علیه عراق را که قرار بود در لبنان اجرا شود، ساقط کرده است.

** تلاش های شگفت انگیز برای آزادی تروریست ها
السفیر نوشت: این مقام لبنانی، حجم زیاد و گسترده تماس های سیاسی با مسئولان دستگاه های امنیتی و نظامی را هنگام بازداشت عاملان و یا مظنونان اقدامات تروریستی و حتی اعضای گروه های تروریستی، شگفت انگیز خواند و تاکید کرد: این تماس ها هر روز برقرار می شود و گاهی اوقات از تصور هم خارج است.
وی تصریح کرد: این رفتار دلیلی بر روان پریشی و دو شخصیتی بودن برخی سیاستمداران لبنانی است که در سخنرانی ها واظهار نظرهای سیاسی سخنی می گویند و اما در پشت پرده رفتاری دیگر دارند.
این مقام لبنانی اظهارداشت: بدتر از این ، برخی شخصیت ها که در بعضی مناطق لبنان الگو و نمادی سیاسی مذهبی هستند برای آزادی مظنونان و عاملان جنایات تروریستی دست به تحرکاتی خطر آفرین می زنند و بعد فاش خواهیم کرد که اینها مورد حمایت کدام گروه های سیاسی هستند.
وی گفت: هیچکس انکار نمی کند که در طرابلس ( پایتخت شمالی لبنان) اکثریت مخالف تندروی و تروریسم و خواستار امنیت و آرامش هستند اما درمقابل عده کمی هم وجود دارند که خواستار ایجاد بحران و فتنه مذهبی می باشند و البته نیت هایی ویرانگر دارند.
این مقام لبنانی افزود: اکنون این سئوال مطرح می شود چرا برخی سیاستمداران که تعدادشان بسیار کم است به خود اجازه می دهند به نام اکثریت که خواستار امنیت و آرامش و مخالف همه انواع تندروی و تروریسم هستند، با سرنوشت لبنان و لبنانی ها بازی کنند؟
وی خاطرنشان کرد: در شهر جنوبی صیدا و اطراف بیروت هم عده ای به نام و تحت پوشش مقاومت مرتکب جنایت می شوند که حزب الله و همپیمانان آن باید این مشکل را حل کنند زیرا از نام آنها سوء استفاده می شود.
این مقام لبنانی تاکید کرد: لبنان از زمان استقلال تاکنون با این هجمه بی سابقه تروریستی مواجه نبوده است و ما درحال مسابقه با زمان هستیم تا بتوانیم منافع لبنان را تامین و با خطرها مقابله و آنها را از لبنان دور کنیم.

** تلاش داعشی ها برای نفوذ به ارتش و دستگاه های امنیتی
وی با بیان اینکه « همه باید بدانند اوضاع لبنان بسیار خطرناک است »، فاش کرد که « عده ای درصدد هستند تا در درون ارتش و دستگاه های امنیتی باندهای « داعشی» تشکیل دهند.
این مقام لبنانی با تاکید به اینکه « خوشبختانه ارتش امور را با حکمت و درایت اداره می کند»، تصریح کرد: درست است که در میدان نبرد خسارت ها و شهدایی تقدیم می کنیم، اما سود معنوی آن بسیار زیاد است.
وی با ابراز نگرانی از مواضع چندگانه برخی طرف های سیاسی لبنانی تاکید کرد که همه باید یک جبهه مستحکم و قوی در مقابل تروریسم از جمله داعش تشکیل دهند وگرنه اگر اتفاقی رخ دهد تروریسم وحشی نخست کسانی را می بلعد که فکر می کنند با رفتار چندگانه سود می برند.
خاورم ** 1324

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




14/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن