محبوبترینها
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1832576847
در نشریه «خُلُق» منتشر شد دستورالعمل «ملاحسینقلی همدانی» برای رسیدن به قرب الهی
واضح آرشیو وب فارسی:فارس: در نشریه «خُلُق» منتشر شد
دستورالعمل «ملاحسینقلی همدانی» برای رسیدن به قرب الهی
مرحوم آیتالله ملاحسینقلی همدانی از اساتید عرفان در نامهای به یکی از علما نوشته است: بعد از سعی در مراقبت، بیداری و قیام سحر را اقلاً یک دو ساعت به طلوع فجر مانده، الی مطلع الشمس از دست ندهد و نماز شب را با آداب و حضور قلب به جا بیاورد و اگر وقتش زیادتر باشد، به ذکر یا فکر یا مناجات مشغول بشود.
به گزارش خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس، چهل و یکمین شماره نشریه تربیتی اخلاقی خُلُق با هدف ترویج و تبیین مکتب اخلاقی اهل بیت(ع) و پرچمداران عرفان ناب ثقلین از سوی مؤسسه فرهنگی دارالهدی منتشر شد. در این شماره عناوینی نظیر مبانی، اصول و روشهای تربیت اخلاقی، روزه، تحفه الهی، محو دلدار، الگوهای قرآنی، تحفه قدسی، چشمه زلال، وصف هشیاری، بررسی و نقد عرفانهای نوظهور، شمیم انتظار، نامههای رهنما، حکایت صاحبدلان و حواریون اهل بیت(ع) مطرح شده است. علاقهمندان میتوانند برای خرید یا اشتراک نشریه «خُلق» با شماره تلفن 02537737429 تماس بگیرند.
* تنها راه نجات در نشریه «خُلق» در بخشی با عنوان «نامههای رهنما» به بیان تنها راه نجات از منظر آیتالله ملا حسینقلی همدانی اشاره شده است که در ادامه میآید: عالم ربّانی، مرحوم آیتالله ملاحسینقلی همدانی بزرگمرد تربیت اخلاقیِ مکتب نجف، برای راهنمایی یکی از علمای طالب راه اخلاق و معنویت، نامهای نگاشته که در آن به نکات بسیار مهمی از جمله راه رسیدن به قربالهی و برخی شرایط رسیدن به آن از جمله التزام به شرع مقدس و نیز بیان دستورالعمل و برنامهای تربیتی پرداخته است. دقت در مطالب این نامه و سعی بر اجرای آن، برای انسانهای معنویتجو بسیار کارگشا خواهد بود. *متن نامه بسم الله الرحمن الرحیم الحمدلله رب العالمین و الصلوة و السلام علی محمد و آله الطاهرین و لعنة الله عَلی اعدائِهِم اجمعین. مخفی نماناد بر برادران دینی که به جز التزام به شرع شریف در تمام حرکات و سکنات و تکلمات و لحظات و غیرها، راهی به قرب حضرت مَلِکُ المُلُوک جَلَّ جَلالُهُ نیست و به خرافات ذوقیه راه رفتن، لا یُوجِبُ اِلاّ بُعْداً (جز دور گشتن را موجب نمیشود)، کَما دَأْبُ الجُهَّالِ وَ الصُّوفِیَّةِ خَذَلَهُمُ اللهُ جَلَّ جَلالُهُ (چنانکه روشِ نادانان و صوفیان است که خداوند خوارشان سازد). اگر چه ذوق در غیر این مقام خوب است. حتی شخص، هرگاه ملتزم بر نزدن شارب(موی سبیل) و نخوردن گوشت بوده باشد، اگر ایمان به عصمت ائمة اطهار(ع) آورده باشد، باید بفهمد از حضرت احدیت دور خواهد شد و هکذا در کیفیت ذکر بِغَیْرِ ما وَرَدَ عَن السّاداتِ الْمَعْصُومینَ (به غیر از آنچه از سروران معصوم رسیده است) عمل کند. بِناءً علی هذا (بنابراین) باید مقدم بدارد شرع شریف را و اهتمام کند هر چه در شرع شریف اهتمام به آن شده. و آنچه این ضعیف از عقل و نقل استفاده کردهام، اینست که اَهَمّ اشیاء از برای طالب قرب، جِدّ و سعی تمام در ترک معصیت است. تا این خدمت را انجام ندهی، نه ذکرت و نه فکرت به حال قلبت فایدهای نخواهد بخشید؛ چرا که پیشکش و خدمت کردن کسی که با سلطان در مقام عصیان و انکار است، بیفایده خواهد بود. نمیدانم کدام سلطان، اعظم از این سلطان عظیمالشأن است و کدام نِقار (نزاع و جدال) اقبح(زشتتر) از نِقار با اوست. فَافْهمْ مِمّا ذَکَرْتُ اِنَّ طَلَبَکَ الْمَحَبَّهَ الاْلهیَّهَ مَعَ کَوْنِکَ مُرْتَکِباً لِلمَعصِیَهِ اَمْرٌ فاسِدٌ جِدًّا وَکَیْفَ یَخْفی عَلَیْک کَوْنُ الْمَعْصِیَةِ سَببَاً لِلنَفْرَةِ وَ کَوْنُ النَفْرَةِ مانِعةَ الْجَمْعِ مَعَهُ الْمَحَبَّة. و اِذا تَحَقَّق عِنْدَکَ اَنَّ تَرْکَ الْمَعْصِیةِ اَوَّلُ الدّین وَ آخِرُهُ، ظاهِرُهُ وَ باطِنُهُ فَبادِرْ اِلی الْمُجاهَدَةِ، وَ اشْتَغِلْ بَتَمامِ الْجِدِّ اِلَی الِمُراقَبَةِ مِنْ اَوَّلِ قِیامِکَ مِنْ نَوْمِکَ فی جَمیعِ اَناتِکَ اِلی نِوْمِکَ. وَ اَلْزِمِ الاْدَبَ فی مُقَدَّسِ حَضْرَتِهِ وَ اعْلَمْ اَنَّکَ بِجَمیعِ اَجْزاءِ وُجُودِکَ ذَرَّةً ذَرَّةً اَسیرُ قُدْرَتِهِ وَراعِ حُرْمَةَ شَریفِ حْضُورِهِ. وَ اعْبُدْهُ کَأَنَّک تَراهُ فِانْ لَمْ تَکُنْ تَراهُ فَاِنَّهُ یَراکَ. وَ الْتَفِتْ دائِماً اِلی عَظَمَتِهِ وَ حِقارَتِکَ وَ رَفْعتِهِ وَ دَنائَتَکَ وَ عِزَّتِهِ وَ ذِلَّتِکَ وَ غِناهُ وَ حاجَتِکَ. وَ لا تَغْفُلْ شَناعَةَ غَفْلَتِکَ عَنْهُ جَلَّ جَلالُهُ مَعَ الْتِفاتِهِ اِلَیْکَ دائِماً. وَ قُمْ بَیْنَ یَدَیْهِ مَقامَ الْعَبْدِ الذَّلیلِ الضَّعیفِ وَ تَبَصْبَصْ تَحْتَ قَدَمَیْهِ بَصْبَصَةَ الْکَلْبِ النَّحیفِ. اَوَلا یَکْفیکَ شَرَفاً وَ فَخْراً اَنَّهُ اَذِنَ لَکَ فی ذِکْرِ اسْمِهِ الْعَظیمِ بِلِسانِکَ الْکَثیفِ الَّذی نَجَّسَتْهُ قاذُورات الْمَعاصی؟ پس، از آنچه ذکر کردم، این را بدان که اینکه محبت الهی را بطلبی و در عین حال، مرتکب معصیت باشی، امری بسیار فاسد است. چگونه بر تو پوشیده است(و نمیدانی) که معصیت، سبب نفرت و بیزاری است و نفرت، با محبت جمع نمیشود؟ هرگاه در نزد تو ثابت شد که ترک معصیت، اول و آخر و ظاهر و باطن دین است، مبادرت کن به مجاهده و کوشش و با کوشش تمام، از ابتدای بیداریات از خواب، در همه لحظهها تا زمان خوابیدن، به مراقبت مشغول شو و در محضر مقدس الهی با ادب ملازم باش و بدانکه تو با تمام جزء جزء و ذره ذرة وجودت، اسیر قدرت خداوند هستی و احترام محضر شریف او را مراعات کن. و «او را چنان عبادت کن گویی او را میبینی. پس اگر او را نمیبینی، او حتماً تو را میبیند». و دائماً متوجه بزرگی او و حقارتِ خود و بلندیِ او و پستیِ خود و عزّت او و ذلّت خود و بی نیازیِ او و حاجتمندی خود باش. و غافل مباش از زشتیِ غافل بودنت از او، در حالیکه او دائماً به تو توجه دارد. در برابر او، چون بندهای ذلیل و ناتوان بایست و همچون سگی نحیف در زیر قدمهای او، دُمْ جنبانی کن. آیا این شرف و افتخار، تو را کافی نیست که در بردنِ نام بزرگش به زبانِ ناپاک تو که کثافاتِ گناهان، آن را ناپاک کرده، به تو اِذن و اجازه فرمود؟ پس ای عزیز! چون این کریم رحیم، زبان تو را مخزن کوه نور، یعنی ذکر اسم شریف قرار داده، بیحیایی است مخزن سلطان را آلوده به نجاسات و قاذورات غیبت و دروغ و فحش و اذیت و غیرها مِنَ المَعاصِی (گناهان دیگر) کردن. مخزن سلطان، باید محلّش پر عطر و گلاب باشد، نه مجلس مَمْلُوّ از قاذورات. و بیشک چون دقّت در مراقبت نکردهای، نمیدانی که از جوارح سَبْعَه(اعضای هفتگانه) یعنی گوش و زبان و چشم و دست و پا و بطن و فرج، چه معصیتها میکنی، و چه آتشها روشن مینمایی و چه فسادها در دین خودت برپا میکنی، و چه زخمهای منکره به سَیْف و سِنان (=شمشیر و نیزه) زبانت به قلبت میزنی. اگر نکُشته باشی، بسیار خوب است. اگر بخواهم شرح این مفاسد را بیان کنم، در کتاب نمیگنجد؛ در یک ورق چه میتوانم بکنم؟! تو که هنوز جوارحت را از معاصی پاک نکردهای، چگونه منتظری که در شرح احوال قلب، چیزی به تو بنویسم؟! پس البِدارَ، البِدارَ اِلَی التَّوْبَةِ الصّادِقَةِ، ثُمَّ الْعَجَلَ، الْعَجَلَ، فِی الْجِدِّ وَ الْمُراقَبَةِ (پس بشتاب، بشتاب به سوی توبة راستین؛ سپس بشتاب بشتاب در کوشش و مراقبت). خلاصه بعد از سعی در مراقبت، البته طالب قرب، بیداری و قیام سحر را اقلاً یک دو ساعت به طلوع فجر مانده، الی مطلع الشمس از دست ندهد و نماز شب را با آداب و حضور قلب به جا بیاورد و اگر وقتش زیادتر باشد، به ذکر یا فکر یا مناجات مشغول بشود؛ لیکن قدر معینی از شب باید مشغول ذکر با حضور بشود. در تمام حالاتش، خالی از حزن نبوده باشد. اگر ندارد، تحصیل کند به اسبابش و بعد از فراغ (از نماز صبح)، تسبیح سیدة نساء و دوازده مرتبه سورة توحید و ده مرتبه «لا إِلَهَ إِلا اللَّهُ وَحْدَهُ لا شَرِیکَ لَهُ لَهُ الْمُلْکُ وَ لَهُ الْحَمْدُ یُحْیِی وَ یُمِیتُ وَ یُمِیتُ وَ یُحْیِی وَ هُوَ حَیٌّ لا یَمُوتُ بِیَدِهِ الْخَیْرُ وَ هُوَ عَلَى کُلِّ شَیْءٍ قَدِیر»، و صد مرتبه «لا اِلهَ اِلاّاللهِ» و هفتاد مرتبه استغفار بخواند و قدری از قرآن شریف تلاوت کند و دعای معروف صَباح، یعنی (دعای) «یا مَنْ دَلَعَ لِسانَ الصَّباحِ الی آخر» البته خوانده شود. و دائماً با وضو باشد، و اگر بعد از هر وضو دو رکعت نماز بکند، بسیار خوب است. بسیار ملتفت باشد که بههیچ وجه، اذیتش به غیر نرسد. در قضاء حوائج مسلمین لا سِیَّما علماء و لا سیما اَتْقِیائِهِم (به ویژه علما و به خصوص پرهیزگاران ایشان) سعی بلیغ نماید. و در هر مجلس که مَظَنّة(احتمال) وقوع در معصیت است، البته البته اجتناب نماید؛ بلکه مجالست با اهل غفلت بغیر شُغْل ضرورةً (بدون نیاز ضروری) مُضِرّ است؛ اگر چه از معصیت خالی بوده باشد. کثرت اشتغال به مباحات و شوخی بسیار کردن و لغو گفتن و گوش به اراجیف دادن، قلب را میمیراند. اگر بیمراقبت، مشغول به ذکر و فکر بشود، بیفایده خواهد بود؛ اگرچه حال هم بیاورد؛ چرا که آن حال، دوام پیدا نخواهد کرد. گول حالی را که ذکر بیاورد بیمراقبه، نباید خورد. زیاده طاقت ندارم، بسیار التماس دعا از همه شماها دارم. این حقیرِ کثیرالتقصیر والمعاصی را فراموش نکنید و در شب جمعه، صد مرتبه و در عصر روز جمعه، صد مرتبه سوره قدر بخوانید. و از جمله ابواب عظیمة ایمان، حُبِّ فِی الله جَلَّ جَلالُهُ وَ بُغْضِ فِی الله جَلَّ جلاله(دوستی برای خدا متعال و دشمنی برای او) است «وَ قَدْ عُقِدَ لَهُ فِی الْوَسایلِ وَ غَیْرِها مِنْ کُتُبِ الْاَخْبارِ باباً مُسْتَقِلاًّ فَارْجِعْ اِلَیْها لَعَلَّک تَعْرِفُ عَظَمَتَهُ وَ تَأْخُذُ لِنَفْسِکَ نَصیباً مِنْهُ» (و برای «دوستی در راه خدا» و «دشمنی در راه خدا» باب مستقلی در کتاب وسائل الشیعه و کتب اخبار دیگر منعقد شده است. به آن کتب مراجعه کن؛ شاید عظمت آن را دریابی و بهرهای از آن برای خویشتن برگیری). شکی نیست که محبوب اول، ذات اقدس کبریائی جل جلاله است «بَلْ وَ کُلُّ مَحَبَّةٍ لا تَرْجِعُ اِلی مَحَبَّتِهِ فَلَیْسَ بِشِیْءٍ» (بلکه هر محبتی که بازگشت به محبت خدا نکند، ارزشی ندارد). ثُمَّ بَعْدَهُ باید هر کس این سلطان عظیمالشأن را بیشتر دوست داشته باشد. پس اول محبوب بعد از واجب الوجود، وجود مقدس ختمی مآب است، « ثُمَّ بَعْدَهُ امیرُالُمؤْمِنینَ ثُمَّ الاْئِمَّةُ الْمَعْصُومُونَ: ثُمَّ الْاَنبِیاءُ وَ الْمَلائِکَةُ ثُمَّ الْاَوْصِیاءُ ثُمَّ الْعُلَماءُ وَ الْاَوْلِیاءُ».(پس از او، حضرت امیر(ع) آنگاه امامان معصوم. مرحله بعد، پیامبران و فرشتگان، بعد از آنها، اوصیا و پس از ایشان، دانشمنان و اولیا قرار دارند) و در زمان خودش، اتقیاء زمانش را لا سِیَّما (به ویژه) اگر عالم باشد، ترجیح بدهد در محبت بر کسانی که بعد از اویند، در درجه و هکَذا یَتَنَزَّلُ (همینطور پایینتر میآید). ولیکن سعی کند صادق باشد در این محبت. مرتبه آسانی نیست. اگر متفکر باشید، خواهید فهمید که اگر آثار محبت در حرکات و سکنات ظاهر شد، شخصِ مُدَّعیِ این محبت، صادق است، وَ اِلاّ فَلا (وگرنه،صادق نیست)؛ لیکن گمان ندارم که به کُنْه و لوازمش برسی، و حقیر هم بیش از این، در وسعم نیست. اَلْحاصِلُ لا طَریقَ اِلَی الْقُرْبِ اِلاّ بِشَرْعٍ شَریفٍ فی کُلِّ کُلِّیًّ وَجُزْئِیٍّ (خلاصه اینکه هیچ راهی به سوی قرب و نزدیکی به خداوند نیست، مگر به وسیله (عمل به) شرع شریف، در هر امر کلی و جزیی). انتهای پیام/ک
93/04/13 - 11:25
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 66]
صفحات پیشنهادی
مجموعه 5 جلدی طنز «خندههای نخودی» منتشر میشود
مجموعه 5 جلدی طنز خندههای نخودی منتشر میشودمجموعه 5 جلدی طنز خندههای نخودی ویژه گروه سنی نوجوان از سوی انتشارات سوره مهر منتشر میشود به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس مجموعه 5 جلدی طنز خندههای نخودی به قلم احمد عربلو بزودی منتشر میشود این مجموعه 5 جلدی کسک«العتبه» منتشر شد / دومین شماره؛ ویژه آستان مقدس حضرت زینب(س)
العتبه منتشر شد دومین شماره ویژه آستان مقدس حضرت زینب س فرهنگ > رسانه - دومین شماره مجله العتبه ویژه آستان مقدس حضرت زینب کبری س به چاپ رسید به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین این مجله که به صورت فصلنامه در بیروت توسط پژوهشگاه معارف حکمیه منتشر میشود به مطابه دلیل ویرایش چاپ پنجم کتاب «عباس دست طلا» با کمی تأخیر منتشر میشود
به دلیل ویرایشچاپ پنجم کتاب عباس دست طلا با کمی تأخیر منتشر میشودنشر فاتحان کتاب عباس دست طلا را به دلیل الصاق تصاویری از استقبال بازدیدکنندگان نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران و ویرایش جدید با کمی تأخیر طی هفتههای آتی به چاپ میرساند به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارسبا کمانچهنوازی نوازی سیاوش سحابی آلبوم «ترمه ساز»منتشر شد
با کمانچهنوازی نوازی سیاوش سحابیآلبوم ترمه سازمنتشر شدموسسه هنری راوی آذرکیمیا آلبوم موسیقی بیکلام کمانچه نوازی سیاوش سحابی با نام ترمه ساز را تهیه و تولید و روانه بازار کرد به گزارش خبرگزاری فارس ترمه ساز شامل چهارده قطعه در دو بخش مجزا از ردیف موسیقی دستگاهی در آواز ابوعطادر آستانه 14تیرماه سالروز اسارت 4دیپلمات ایرانی گرهگشایی از گرونگانگیری دیپلماتهای ایرانی/«کمین جولای
در آستانه 14تیرماه سالروز اسارت 4دیپلمات ایرانیگرهگشایی از گرونگانگیری دیپلماتهای ایرانی کمین جولای 82 در فضای مجازی منتشر شدحمید داوودآبادی نویسنده و پژوهشگر دفاع مقدس در آستانه 14تیرماه سالروز اسارت 4دیپلمات ایرانی در لبنان کتاب کمین جولای 82 را در فضای مجازی منتشر کرد بهبا ترجمه شهلا انتظاریان رمان «کوژپشت نُتردام» برای نوجوانان منتشر شد
با ترجمه شهلا انتظاریانرمان کوژپشت نُتردام برای نوجوانان منتشر شدرمان کلاسیک کوژپشت نُتردام نوشته ویکتور هوگو با ترجمه شهلا انتظاریان برای گروه سنی نوجوان منتشر و روانه بازار نشر شد به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس رمان کلاسیک کوژپشت نُتردام دارای هجده فصل نظیر ک«افق تمدنی آینده انقلاب اسلامی» منتشر شد
افق تمدنی آینده انقلاب اسلامی منتشر شدکتاب افق تمدنی آینده انقلاب اسلامی جدیدترین عنوان از مجموعه مطالعاتی و انتم الاعلون است که به قلم ابوذر مظاهری به زیور طبع آراسته شده است به گزارش خبرگزاری فارس در این پژوهش تمدن اسلامی محتملترین و بسط یافتهترین آیندهای است که میتوان برگذر از «حسینِ غلام» و رسیدن به معبر «غلامِ حسین»/ فکر کردند من انقلابیام
گذر از حسینِ غلام و رسیدن به معبر غلامِ حسین فکر کردند من انقلابیامکتاب فقط غلام حسین باش سرگذشت جوانی است که از جمع لاتها و کفتربازهای حصارخان همدان به جمع رزمندگان میپیوندد و به اوج میرسد این کتاب شرح روایتهایی دست اول است که برای خواننده جذاب است خبرگزاری فارس- گروه کت«نصف گمشده» یک شاعر جوان منتشر میشود
نصف گمشده یک شاعر جوان منتشر میشودمحمد شکری فر شاعر جوان کشورمان خبر از انتشار اولین مجموعه شعرش داد و گفت مجموعه غزل نصف گمشده مشتمل بر 35 غزل است محمد شکری فر شاعر جوان کشورمان در گفتوگو با خبرنگار کتاب و ادبیات فارس خبر از انتشار اولین مجموعه شعرش داد و گفت مجموعه غزلفراخوان مسابقه «دریچه زیبایی ها» منتشر شد
فراخوان مسابقه دریچه زیبایی ها منتشر شد تهران بزرگ-ایرنا-فراخوان مسابقه عکاسی دریچه زیبایی ها برای ثبت جاذبه های منطقه 5 با دوربین های تلفن همراه شهروندان از سوی مدیریت فرهنگی هنری این منطقه منتشر شد به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از فرهنگسرای فردوس مسابقه عکاسی دریچه زیبایی ها بابا ترجمه «فاطمه یگانه» رمان کلاسیک «دراکولا» برای مخاطبان نوجوان منتشر شد
با ترجمه فاطمه یگانهرمان کلاسیک دراکولا برای مخاطبان نوجوان منتشر شدرمان کلاسیک دراکولا نوشته برم استوکر با ترجمه فاطمه یگانه از سوی نشر قدیانی برای مخاطبان نوجوان منتشر و روانه بازار نشر شد به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس رمان کلاسیک دراکولا دارای هجده فصل نظیرکتاب «ژانر فیلم» منتشر شد
کتاب ژانر فیلم منتشر شدکتاب ژانر فیلم از کلاسیک تا پسا کلاسیک با ترجمه حسامالدین موسوی منتشر شد به گزارش خبرگزاری فارس کتاب ژانر فیلم دومین کتاب درباره ژانر است که در حوزه ادبیات سینمایی و پس از سالها منتشر میشود در مقدمه این کتاب نوشته شده سینما به مثابه هنر صنعت شبپنجمین شمارۀ مجلۀ تصویری «دریچه» منتشر شد سوال اصلی داوری اردکانی از «روشنفکر دینی» چیست؟+
پنجمین شمارۀ مجلۀ تصویری دریچه منتشر شدسوال اصلی داوری اردکانی از روشنفکر دینی چیست فیلمدکتر رضا داوری اردکانی در گفتوگو با دریچه گفته است روشنفکران دینی باید به این سؤال پاسخ بدهند که چگونه دین را با تجدد جمع میکنند به گزارش خبرگزاری فارس مؤسسۀ سیمافکر پنجمین شمارۀ مجلۀنهمین شماره فصلنامه تخصصی علوم انسانی اسلامی «صدرا» منتشر شد
نهمین شماره فصلنامه تخصصی علوم انسانی اسلامی صدرا منتشر شدشماره جدید فصلنامه به بررسی موضوعات انسان شناسی اسلام حکمت متعالیه دانش سیاسی اسلام و فقه سیاسی پرداخته است نهمین شماره فصلنامه علوم انسانی اسلامی منتشر شد این فصلنامه زیر نظر مرکز پژوهش های علوم انسانی اسلامی صدراکتاب «عالمان شعیه غزنی» افغانستان منتشر شد
کتاب عالمان شعیه غزنی افغانستان منتشر شدعالمان شیعه غزنی عنوان کتابی است که بتازگی توسط 2 نویسنده افغانستان قربانعلی فصیحی و علی مدد شریفی نوشته و انتشارات عرفان آن را روانه بازار کتاب در ایران و افغانستان کرده است به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل در این اثر زندگی نامه ببا آهنگسازی محسن یگانه، محمد علیزاده و میلاد ترابی؛ آلبوم «تب» با صدای «محمد بابایی» منتشر
با آهنگسازی محسن یگانه محمد علیزاده و میلاد ترابی آلبوم تب با صدای محمد بابایی منتشر شدمحمد بابایی توانست نخستین آلبوم رسمی خود را در بازار موسیقی کشور منتشر کند در این آلبوم محسن یگانه محمد علیزاده و میلاد ترابی آهنگسازی کردهاند به گزارش خبرگزاری فارس محمد بابایی که پیش از«دست به نقد» منتشر شد
دست به نقد منتشر شد تهران بزرگ-ایرنا- کتاب مجموعه نقدها و یادداشت های سینمایی شادی رستمی با عنوان دست به نقد با مقدمه ای از مسعود فراستی منتشر شد به گزارش روز دوشنبه ایرنا در این کتاب بیش از چهل نقد و یادداشت سینمایی از شادی رستمی روزنامه نگار و منتقد سینما که طی سال های 89 تا-
فرهنگ و هنر
پربازدیدترینها