تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به آنچه می ‏داند عمل كند، خداوند دانش آنچه را كه نمی ‏داند به او ارزانى م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819386082




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جایگاه شهادت در کلام شهیدان (2)


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

جایگاه شهادت در کلام شهیدان (2) تهران - ایرنا - «شهدا» در اندیشه بلند و تابناک بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی از جایگاه ویژه ای برخوردارند، تا جاییکه حضرت امام خمینی(ره) آنان را شمع محفل بشریت توصیف کردند.


هجوم ارتش بعثی به خاک ایران، عرصه متفاوتی را در قیاس به سایر عرصه های نبرد گشود، عرصه ای که نه با «حمله»، بلکه با دفاع جانانه جوانان کشور، پیروزی جاودانه ای را نصیب ایرانیان کرد.
اما این پیروزی جاودان، ثمره خون شهیدانی است که هر یک با لبیک گویی به ولی فقیه زمان و پیرمراد خود، راهی جبهه ها شدند تا نهال طیبه انقلاب اسلامی را حفظ کرده و به بلوغ برسانند.
شهدا در صحیفه شریف تاریخ دفاع مقدس، هریک برگ زرینی هستند، از این رو، خوانش گفته ها، اندیشه و نگرش شهدا و نیز انتقال آنها به نسل جدید می تواند چراغ راهی برای آیندگان باشد.
نشر شاهد وابسته به بنیاد شهید و امور ایثارگران مجموعه 15 جلدی را با عنوان «گزیده موضوعی وصیت نامه شهدا» منتشر کرده و گروه اجتماعی ایرنا با رجوع به این کتاب و به تاسی از توصیف امام خمینی(ره) از شهدا مبنی بر اینکه «شهدا شمع محفل بشریتند»، به بازنشر گفته ها و اندیشه های زلال آنان پرداخته است.
باشد که با مطالعه آنها، از باده پر از معرفتی که شهدا سرکشیدند، ذره ای نصیب تشنگان رهپو شود:

** قاسم هادی پور
- ما عزیزتر از آنهایی نیستیم که جان خود را نثار اسلام و انقلاب کردند.

** قاسم وکیلی
- اگر روزی اسلام احتیاج به خون داشت، دریغ نکنید که درخت انقلاب اسلامی با خون آبیاری شده است.

** قربان حسن زاده
- مادرجان دعا بر شهدای انقلاب اسلامی از یادت نرود و با دعاهای خودتان، روح الله را شاد کنید که با رنج فراوان، این آب و خاک را آزاد کردند.

** ماشاءالله نوروزی فروشانی
- مجروحین و معلولین انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی با گرو گذاشتن اندام خود، نهال اسلام را آبیاری کردند.

** مجید چقازردی
- بدانید که شهدای عظیم انقلاب اسلامی هر لحظه نظاره گر اعمال شما هستند و انتظار دارند که در راه آنها قدم بردارید.

** مجتبی حسین زاده ملکی
- شهید تحول آفرین است و با خونش نهال نوپای انقلاب اسلامی را بارورتر می کند.

** مجتبی حنیفه زاده
- شهدای جنگ با نثار خون پاک خود نهال انقلاب اسلامی را آبیاری کردند.

** محمد حمامی
- این شهادت هاست که باعث پیشرفت اسلام و احکام اسلام و انقلاب اسلامی می شود.

** سیدمحمد انور حسینی
- درود بر شهدای گرانقدر که با خون خویش در پای نهال انقلاب اسلامی آنچنان استحکام و قوامی بدان بخشیدند که هیچ قدرت شیطانی را یاری مقابله با آن نیست.

** ابراهیم بیگری مکوندی
- مبادا خون این شهیدان را پایمال کنید؛ راهم را ادامه بدهید و ما را سرافراز کنید تا انقلاب مهدی(عج) ظهور کند.

** ابراهیم پزشکی نجف آبادی
- زندگیم که برای اسلام ثمری نداشت، امیدوارم خونم بتواند نهال انقلاب اسلامی را آبیاری کند.

** ابراهیم پولادی
- این افتخار بزرگ را به شما تبریک عرض می کنم آفرین بر شما، ای پدر بزرگوارم که با زحمات چند ساله ات توانستی دین خود را برای انقلاب اسلامی ادا نمایی افتخار تو برای شهادت من کوبنده تر از مسلسل است که بر سر دشمن گلوله بریزد.

** ابراهیم جعفری سنجانی
- پدر با استقامت و صبر و شکیبایی از انقلاب اسلامی دفاع کن، مبادا روحیه خود را ببازی و گریه کنی چون گریه تو باعث ناراحتی من و خوشحالی دشمنان اسلام است.

** ابراهیم جمعه نژاد
- از شما می خواهم که اگر من افتخار شهادت نصیبم شد برای من گریه نکنید و خوشحال باشید که شما هم فرزندی به این انقلاب و اسلام هدیه کرده اید و سفارش می کنم که راه مرا ادامه بدهید.

** سیدابوالفضل تولیت
- شهیدان گلگون کفن پاسدار و سرباز، این حامیان دودمان حسین(ع) مانند او غریبانه می جنگند و به سان او شهید می شوند و نهال انقلاب را آبیاری می کنند.

** ابوالفضل جعفریان
- و تو ای مادر همچون مادران شهدای صدر اسلام و انقلاب عزیزمان باش و بدان که پسرت در راهی قدم نهاده که آن را افتخاری بس عظیم برای خود می داند. خوشحال باش که توانستی چنین فرزندانی تربیت کنی.

** ابوالفضل حسن میری
- من با احساس مسئولیتی که نموده ام در راه الله و برای پاسداری و حراست از انقلاب اسلامی که خون بهای شهیدان است به جبهه مقدس جنگ می روم.

** ابوالقاسم ترابی
- در صورتیکه در زمره شهدا قرار گرفتم، مسلم بدانید همه کسانی را که به نحوی به انقلاب اسلامی و رهبری عظیم الشان آن کمک کرده اند شفاعت خواهم کرد، زیرا شهدا به اذن الله حق شفاعت را دارند.

** ابوالقاسم جریده
- خون شهیدان گلگون کفن تداوم بخش انقلاب اسلامی ایران است و برای پیروزی نهایی در انقلاب، شهادت را فراموش نکنید که به حق فلسفه شهادت پس از 1400 سال ملت ایران را زنده کرد.

** احد حامدی اصل
- ای خدای متعال اگر زنده بودنم نتوانست برای اسلام مفید باشد خون مرا بر روی زمین برای پیشرفت اسلام عزیز و پیروزی قطعی انقلاب اسلامی جاری بفرما.

** احمد تازش
- خون این شهیدان هرگز نخواهد گذاشت این انقلاب اسلامی شکست بخورد.

** احمد تدین
- این انقلاب و اسلام جهت به ثمر رسیدن، خون می خواهد، پس بگذار آنقدر خون بریزیم تا دین عزیزمان پایدار بماند.

** احمد جوادی
- ملت شهیدپرور و همیشه در صحنه انقلاب اسلامی ایران، می دانید که ما را خدا آفریده و بازگشت، به سوی اوست و چه بهتر که در راه انقلاب به درجه شهادت نایل گردیم.

** اسدالله حبیبی
- انقلاب ما از خون جوانان عزیز جان گرفته است، پس مواظب باشید که مبادا قدمی اشتباه کنید.

** اسماعیل جمال
- شهدای گلگون کفن انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی که با شهادت خود روشنی آفریدند و چهره تاریک و ظلمانی شب را با سرخی خونشان برای ما روشن ساختند و با تقدیم جانشان هدف را برای ما روشن نمودند.

** سید اصغر تحویلیان
- شهدا هم آرزو داشتند ولی با این حال رفتند و با نثار خون خود انقلاب را بیمه کردند.

** اصغر حق شناس
- امیدوارم که خون شهیدان ما با شهدای صدر اسلام، خون شهدای خرمشهر با بدر و آبادان با احد و هویزه با کربلا، سوسنگرد با خندق یکی شوند و سیل عظیمی ایجاد کنند که ریشه کفر و نفاق را براندازد.

** اصغر حیدری مقدم آرانی
- همه می دانیم و شکی نیست که پیروزی حق، خود به خود صورت نمی گیرد بلکه به حمایت افراد نیاز دارد. در تاریخ دیده نشده که جنگی بدون سختی و ریختن خون به پیروزی رسد. انقلاب اسلامی را مشاهده کنید که با کشتن هزاران پیر و جوان و زن و مرد به پیروزی رسید.

** اکبر تورجی زاده
- ملت مسلمان ایران شهیدان و معلولین و رزمندگان راه خود را یافتند و این راه که حفظ اسلام به رهبری امام خمینی کبیر است، ادامه یافت، ملت قهرمان ایران به تلاش پرشکوه خود در راه انقلاب ادامه دهید که این انقلاب با خون فرزندان شما آبیاری گشته است و سال های دیگر ملت ما نیز احتیاج به ایثار و فداکاری فرزندان شما دارد.

** اکبر چاجی
- خدای بزرگ اگر تنها با کشته شدن من اسلام و انقلاب اسلامی سرتاسر جهان را فرا می گیرد، پس ای تیربارها، خمپاره ها و توپ ها مرا دربرگیرید.

** اکبر حسینقلی پور
زندگی ام که به اسلام و انقلاب اسلامی ثمری نرساند شاید خونم، خون این بنده حقیر خدا در عین بی ارزشی اش، خدمتی به انقلاب و جامعه اسلامی بنماید.

** اکبر خادمی
- این انقلاب اسلامی با خون شهیدان بزرگواری مانند، شهید بهشتی و مطهری و مفتح و دستغیب و مدنی و هزاران شهید گمنام دیگر به دست آمده و اکنون هم وظیفه امت مسلمان و قهرمان ایران می باشد که آن را حفظ کنند.

** امید حسینی
- می دانید که انقلاب اسلامی به جوانان شهادت طلب احتیاج دارد، اگر شهادت که نهایت آرزوی من است نصیبم شد، امیدوارم اسلحه ام را بردارید و به میدان آیید.

** امیر چماچم
- نگذارید که خون شهیدان خشک شود، چون درخت اسلام با خون رشد کرده است و احتیاج به خون دارد و با کمک های مالی و معنوی از کشور و اسلام و انقلاب اسلامی دفاع نمایید و با آغوش باز به استقبال شهادت بروید.

** امیر حسین خانی
- سلام من بر تو که بالاخره بر احساس مادرانه ات پیروز شدی و فرزند را روانه میدان نبرد با کفار کردی و گفتی که تو را در راه خدا هدیه انقلاب اسلامی می کنم.

*** پاپی امیری
- سلام و درود بر روح پرفتوح شهدای انقلاب اسلامی ایران و تمام شهدای جهان از صدر اسلام گرفته تا کنون.

** ایرج حسینی چگنی
- و اما پدر و مادر و برادران عزیزم، امیدوارم بعد از شهادت من، ادامه دهندگان راه شهیدان و باشید و با اعمال خوب خود تیر سیاهی بر قلب منافقین و دشمنان کور دل انقلاب اسلامی بنشانید.

** ایرج حوری آباد صبور
- شهادت یک امر الهی است. شهادت در جبهه اتفاقی نیست و شهادت لیاقتی و نعمتی است که خداوند به بندگان خاصش هدیه می نماید. در همه حال و با تمام توان پشتیبان امام و انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی باشید و راه شهیدان را که همان راه حسین(ع) است ادامه دهید.

** بختیار جمور
- از وقتی که انقلاب خونبار ایران با اهدای خون های ارزشمند، نهالش آبیاری شد و به ثمر نشست همیشه در وجودم احساس می نمودم که باید خود را و تمام چیزهای باارزشم را فدای اسلام عزیز کنیم.

** براتعلی جمالی
- جنت از درون پاک انسانی و ایثارگر برخاسته و هرکسی را توان بیان این سخن نیست و فقط آنان که انقلاب اسلامی را درک کرده و راه مرجع بزرگوارمان امام خمینی(ره) را طی کرده اند آن را می فهمند.
اجتمام ** د.الف ** 1071

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




13/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن