تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خير دنيا و آخرت با دانش است و شرّ دنيا و آخرت با نادانى. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819367882




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جایگاه شهادت در کلام شهیدان (1)


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

جایگاه شهادت در کلام شهیدان (1) تهران - ایرنا - «شهدا» در اندیشه بلند و تابناک بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی از جایگاه ویژه ای برخوردارند، تا جایی که حضرت امام خمینی(ره) آنان را شمع محفل بشریت توصیف کردند.


هجوم ارتش بعثی به خاک ایران، عرصه متفاوتی را در قیاس به سایر عرصه های نبرد گشود، عرصه ای که نه با «حمله»، بلکه با دفاع جانانه جوانان کشور، پیروزی جاودانه ای را نصیب ایرانیان کرد.
اما این پیروزی جاودان، ثمره خون شهیدانی است که هر یک با لبیک گویی به ولی فقیه زمان و پیرمراد خود، راهی جبهه ها شدند تا نهال طیبه انقلاب اسلامی را حفظ کرده و به بلوغ برسانند.
شهدا در صحیفه شریف تاریخ دفاع مقدس، هریک برگ زرینی هستند، از این رو، خوانش گفته ها، اندیشه و نگرش شهدا و نیز انتقال آنها به نسل جدید می تواند چراغ راهی برای آیندگان باشد.
نشر شاهد وابسته به بنیاد شهید و امور ایثارگران مجموعه 15 جلدی را با عنوان «گزیده موضوعی وصیت نامه شهدا» منتشر کرده و گروه اجتماعی ایرنا با رجوع به این کتاب و به تاسی از توصیف امام خمینی(ره) از شهدا مبنی بر اینکه «شهدا شمع محفل بشریتند»، به بازنشر گفته ها و اندیشه های زلال آنان پرداخته است.
باشد که با مطالعه آنها، از باده پر از معرفتی که شهدا سرکشیدند، ذره ای نصیب تشنگان رهپو شود:

*** ابراهیم امیر عباسی:
درخت انقلاب خون می خواهد. می روم تا تشنگی آن را فرو نشانم، ان شاءالله به توفیق و فضل خداوند.

*** آیت الله جانثاری:
خدای [من] تو می دانی که من رسالت و مسوولیتی حس نموده بودم و در راه الله و پاسداری و حراست از انقلاب کبیر اسلامی که خون بهای هزاران کشته و مجروح است به جبهه اعزام شدم و به جنگ علیه کفر پرداختم.

*** اکبر پروانه پور:
امروز کربلای انقلابمان خون می خواهد و من می روم تا شاید نینوایی بیابم و در عاشورای دوران هدیه[ی] ناقابلی در راه پیروزی حق بر باطل و اسلام بر کفر در پیشگاه مولایم مهدی (عج) تقدیم نمایم و به پروانگان جاوید شمع ولایت بپیوندم.

*** محمد حسین تفکری:
درخت تنومند انقلاب اسلامی ایران خون می خواهد، امیدوارم که با این قطره خون خود، گامی در به ثمر رسیدن انقلاب برداشته باشم.

*** محمد حسن یزدانی همت آبادی:
خداوندا مرا شهید بمیران، شاید خون ناچیز من کمکی باشد برای تداوم انقلاب اسلامی.

*** غلامرضا نوریان:
خدایا این دنیا زندان است مرا از این زندان ها رها کن و اما امروز همچنان که انقلاب اسلامی ابعاده گسترده تری به خود می گیرد و گسترش می یابد، درخت انقلاب نیز هر روز نیازمند به خونی تازه است تا بدان وسیله آبیاری شود.

*** علی پناهی:
جامعه ای که انقلاب کرده به خون و شهیدان احتیاج دارد تا [رویش] درخت انقلاب را تداوم بخشد. مکتب ما سراسر مبارزه است؛ مبارزه حق علیه باطل؛ این مبارزه از اول دنیا بوده تاکنون، پس چه بهتر انسان قدمی در راه خدا بردارد و برای آخرت خود توشه ای تهیه کند.

*** جواد ولی سلطانی:
ما که وارث راه حسینیم نباید مرگ را با خواری انتخاب کنیم. اکنون هنگام نبرد و پیروزی و شهادت است و خداوند به وسیله [ی] این انقلاب ما را امتحان می کند.

*** امان الله یزدانی رشوانلویی:
این انقلاب اسلامی ثمره خون پاک هزاران شهید به خون خفته است، آخر در این راه امام بزرگوارمان چندین سال تبعید و رنج کشیده اند، در راه این قیام مصطفی ها، مطهری ها، مفتح ها، عراقی ها، شریعتی ها را از دست داده ایم. در این راه بدن مظلوم و معصوم بهشتی ها و رجایی ها، باهنرها و دستغیب ها، مدنی ها و هاشمی ها پاره پاره شده، این انقلاب با خون آبیاری شد، و باید با خون نیز زنده بماند.

*** ابوالقاسم یونسی:
از خون پاک حضرت علی(ع) گرفته تا خون پاک فرزند سید الشهدا و تمامی شهدای راستین صدر اسلام و خون شهدای اخیر انقلاب اسلامی، همه و همه به پای درخت اسلام ریخته شده است، اسلامی که نجات بخش تمامی مستضعفان و از دست مستکبران است.

*** احمدرضا یزدانی:
در قاموس شهادت واژه وحشت معنی ندارد راهی است که باید پیمود و سفری است که باید رفت، چه بهتر که در حال خدمت به رضای خدا و اسلام و ملت شریف شربت شهادت بنوشم و سرافراز به لقای الله بروم و این همان است که اولیا آرزوی آن را داشتند و از خدای بزرگ در مناجات خود طلب می کردند. گوارا باد شربت شهادت بر شهدای انقلاب اسلامی.

*** اسمعلی خانبابایی:
امیدوارم این قطره خون بی ارزش برای باروری انقلاب اسلامی مورد پذیرش آقا ولی عصر(ع) و نایب او امام خمینی قرار گیرد.

*** اکبر نیکویی:
امیدوارم پرورگار بزرگوار این توفیق را به من عنایت بفرماید که خون و جان ناقابل و بی ارزش خویش را هدیه این انقلاب اسلامی نموده تا بلکه از این راه وجدان خود را راحت سازم.

*** اکبر یارمحمدی:
اگر روزی شنیدید که این خون ناقابل من در راه اسلامی و به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی ریخته شد آن روز را جشن قبولی قربانی خود بدانید.

*** ایوب جمشیدی:
آرزو کنید خداوند مرا شهید بمیراند شاید خون ناچیز من کمکی باشد برای تداوم این انقلاب اسلامی که شکست ناپذیر است.

*** جواد ابوالقاسمی:
درود به تمامی شهدای انقلاب اسلامی ایران. به خدا اگر تمام ملت ایران در راه اسلام و برای اسلام کشته شوند، کم است.

*** حسینعلی نیکنام:
خدایا شهدا یاوران امام بودند. چگونه شما باید از باید ببرید، سیاهی شب به سرخی خون آنها شکافته شد؟ آن ها بازوان پرتوان انقلاب بودند، سرمایه قیام بودند.

*** حسین نوری:
همین شهیدان بودند که دین خود را به این انقلاب و اسلام و قرآن ادا نمودند و ما هم بیاییم پیرو این شهیدان و پیرو سالار شهیدان حسین (ع) باشیم و ببینیم که این شهیدان چطور در مقابل دشمنان اسلام ایستادند و ایستادگی کردند و از هیچ چیز حتی از جان خودشان هم دریغ ننمودند.

*** سید حسن هاشمی:
درخت انقلاب اسلامی، برای سیراب شدن احتیاج به خون دارد.

*** عباس هوشنگ:
یکی از ویژگی های انقلاب اسلامی ایران نقش حساس شهادت در پیروزی و تداوم آن است و این بعدی است که تاکنون برای ابرقدرت ها و دشمنان انقلاب اسلامی ما مجهول مانده است و آن ها از شناخت واقعیات جهان معنوی عاجزند، شهادت میراث ائمه اطهار و اولیای خداست که به امت مسلمان رسیده و برای انسان مرحله ای از فوز و کمال وجود است.

*** عبدالله واعظی:
امروز، کربلای انقلابمان، خون می خواهد و من می روم تا به یزید و یزیدان، بفهمانم که شهادت بالاترین، آرزوی ماست. می روم، شاید نینوایی بیابم و در عاشورای دوران، هدیه ناقابلی در راه پیروزی حق بر باطل و اسلام بر کفر در پیشگاه مولایم، مهدی (عج) تقدیم نمایم و امیدوارم این قطره خون بی ارزش من، برای باروری انقلاب اسلامی، مورد پذیرش آقا ولی عصر(عج) و نایب او امام خمینی قرار گیرد.

*** علی اصغر چایچی:
بدانید که من آگاهانه در این راه قدم نهاده ام که با نثار خون ناقابل خود در به ثمر رساندن انقلاب اسلامی وظیفه انسانی و اسلامی خود را انجام داده باشم . مگر نه اینکه پایان هر زندگی و انتهای هر حرکت زنده ای منزلگاه مرگ است و رخت بر بستن از این دنیا و گام نهادن به عالم برزخ، پس چه مرگی برتر و بالاتر از مرگ در راه الله.

*** علی اکبر یعقوبی:
ان شاءالله با اهدای خونم برای اسلام سربلندی و پیروزی و برای شما پدر و مادرم افتخار، و برای ملتم راهی باز کنم که باعث تداوم بخشیدن انقلاب اسلامی ایران باشد.

*** علی چنار:
اگر با خون ناقابل من درخت نونهال انقلاب اسلامی آبیاری می شود، ای تیرها بر بدنم فرود آیید. شهادت آخرین و بزرگترین اتمام حجت یک مجاهد است که برای روندگان راهش بعد از خود می گذارد و این رسالت را شهید بر دوش دیگر برادران خویش می گذارد.

*** علی حسن یوسفی:
اگر می دانستم که در هنگام کشتنم هزار تکه ام خواهند کرد و هر تکه ام را در آتش خواهند سوزانید و بعد خاکستر مرا به باد سوزان جنوب و بادهای روی برف غرب خواهند داد و بعد خانواده ام را به اسارات خواهند برد باز هم از صراط مستقیم که خدایم مرا به آن هدایت فرموده و پیمانی که با رهبر انقلاب خود بسته ام بر نمی گشتم؛ که تا آخرین لحظه زندگیم به این انقلاب و امام عزیز وفادار بوده و با کافران و مشرکان اسلامی ایران همدل نمی شوم و امیدوارم امت انقلابی و اسلامی ایران نیز چنین باشند.

*** علی رضا حمزه ای:
به خاطر تحکیم اسلام محمدی و تداوم انقلاب اسلامی و خط اسلام اصیل و خط امام به جهاد فی سبیل الله روانه شدم تا پرچم اسلام بر بزرگ ترین قله این جهان برافراشته شود اگر چه خونم به زمین ریخته شود چون این خون در مقابل اسلام و قرآن هیچ ارزشی ندارد.

*** علینقی توکلی:
خون من از خون دیگران رنگین تر نیست و امروز انقلاب اسلامی ما برای تداوم خود به این خون ها احتیاج دارد.

*** علی نوروزی:
این انقلاب پربرکت را فراموش نکنید چون این انقلاب از خون شهیدان آبیاری شده است شما در برابر این انقلاب مسوول هستید.

*** علی هدایتی:
تا آخرین قطره خونمان از حاصل خون شما یعنی درخت انقلاب اسلامی حفاظت می کنیم.


*** علی همواره جهرمی:
تا آخرین قطره خونم برای رضای خالق محبوبم از دستاوردهای این انقلاب خونبار اسلامی و این سلاله پاک رسول اکرم (ص) و این قلب تپنده مستضعفان جهان و این نایب به حق صاحب الزمان (امام خمینی) پاسداری می کنم.

*** علی یغمایی:
ما جوان ها و اشخاص زیادی را در راه اهداف بزرگ انسانی و اسلامی خویش تقدیم انقلاب اسلامی کرده ایم و خون من در برابر ایثار و فداکاری های آن ها چه ارزشی دارد که نریزد، همه ما بایستی خون بدهیم تا ذخیره عظیمی برای آینده اسلام گردد.

*** محمد علی یگانه:
شهدای انقلاب های اسلامی در سرتاسر گیتی به خصوص انقلاب اسلامی ایران از خرداد 42 تا هفده شهریور 57 و شهدای عزیز دفتر مرکزی حزب جمهوری خصوصا بهشتی مظلوم و رجایی و باهنر و شهدای گمنام کربلاهای جنوب و غرب ایران، با نثار خون پاکشان نهال نو پای اسلام عزیز و انقلاب اسلامی را بارور نموده، و درس فداکاری و شهامت و شهادت را در طول تاریخ به بشریت آموختند و می آموزند.

*** علی افتاده:
فرزندان نزد والدین امانتی بیش نیستند اکنون این امانت در راه انقلاب حسینی به رهبری خمینی قرار گرفته اگر سعادت شهادت نصیبم شود خون پاکم نهال انقلاب اسلامی را آبیاری خواهد کرد.

*** عوض حمزه پور:
انقلاب امروز باید با خون ما جوانان صیقل داده شود. آری ایران فرزندی دگر آورد که جمهوری اسلامی نام دارد و شیر این نوزاد، خون سرخ ماست و اگر خون نباشد استقلال نیست، آزادی نیست، جمهوری اسلامی هم نیست. امید که از لاله های بردمیده از خون مان جمهوری اسلامی ایران گلستان گردد.

*** غلام جعفرزاده:
در راه خدا و نجات تمام مستضعفین جهان می جنگیم. یا این که راه کربلا باز کنیم و یا با خون خود، زمین را رنگین کنیم و نهال انقلاب را با خون خود آبیاری کنیم. امیدوارم که با جاری کردن خونم در روی زمین و در راه انقلاب و اسلام عزیز بتوانم شما را در پیش حضرت زینب (س) خشنود کنم.

*** غلام حسین حاج عبادی امیری:
شهیدان گرانقدر انقلاب اسلامی، با اهدا خون پاکشان راه را بر ما هموار کردند و نشان دادند که باید مردانه جنگید و مردانه کشته شد و این کشته شدن ها اگر برای خدا نباشد، هیچ ارزشی ندارد.

*** غلامرضا جعفرپور:
اگر پیروز شویم اسلام و انقلاب را نجات داده ایم و اگر شهید شویم در راه اسلام فدا شده ایم.

*** غلامرضا حریمی:
امروز کربلای انقلابمان خون می خواهد و من می روم تا، به یزیدیان زمان بفهمانم که شهادت مرا آرزوست و در عاشورای دوران، خون من هدیه ناقابلی در راه پیروزی مولایم برای باروری انقلاب اسلامی است که امیدوارم مورد پذیرش آقایم، ولی عصر (عج) و نایب او، امام خمینی قرار گیرد. شهادت مرا افتخار است و آرزوست.

*** غلامرضا حسنی:
در این انقلاب خون های زیادی را نثار کردیم و این نثار خود را از امام حسین (ع) یاد گرفتیم از امام امت که فرزند عزیزش سید مصطفی را داد و از سید الشهدا که 72 تن یارانش را فدای اسلامی کرد.

غلامرضا پیرجمالی نیسانی:
امیدوارم مرگم که آگاهانه آن را انتخاب کرده ام (شهادت) اثری در راه پیشبرد انقلاب اسلامی داشته باشد.
اجتمام**ن.س**1436

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




12/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن