تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نابودى جوانانتان را آرزو نكنيد ، گرچه بدى‏هاى بسيار در آنان باشد، زيرا آنان با ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819202159




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

یک تفاهم نامه داخلی و یک دیدار خارجی فعالیت امروز ایوبی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

یک تفاهم نامه داخلی و یک دیدار خارجی فعالیت امروز ایوبی تهران - ایرنا - سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت آموزش و پرورش با هدف بهره گیری از نقش کارآمد فیلم و سینما در آموزش و پرورش و ایجاد پیوند بین مدرسه و هنر با استفاده از امکانات و ظرفیت های مشترک ،تفاهم نامه همکاری امضاء کردند.


به گزارش روز دوشنبه ایرنا از سازمان سینمایی، این تفاهم نامه که به امضای حجت الله ایوبی، رئیس سازمان سینمایی و حمید رضا کفاش، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش رسید بر استفاده کار آمد از قابلیت ها و مزیت های سینما در امر تعلیم و تربیت اعتقادی ،عبادی و اخلاقی، زیبا شناختی و هنری و ایجاد روحیه کار آفرینی و برقراری و گسترش همکاری و هم افزایی بخش آموزش و پرورش با سینما تأکید شده است.
ایوبی در این مراسم ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان گفت : امروز را روزی خوب ، با برکت و مهم برای سینمای کشور می دانم که در آن پیوند مدرسه و هنر رقم می خورد و این امر میسر نشد مگر با ارده ای بسیار قوی که هم در مسئولین آموزش و پرورش و هم در سازمان سینمایی برای این پیوند مهم وجود داشت.
ایوبی در ادامه ضمن یادآوری دیدار مهم و امیدوار کننده ای که با وزیر آموزش و پرورش داشته است در خصوص رابطه سینما و هنر با آموزش و پرورش گفت: ما باور داریم اگر بخواهیم سینما را نجات دهیم و اعتلاء ببخشیم ،بیشترین یاری را آموزش و پرورش و نسل در حال رشد به ما خواهند رساند.
وی افزود: امضای این تفاهم نامه اتفاق مبارکی برای اهالی سینما و فرزندان کشورمان و علاقه مندان سینما خواهد بود و درخواست من از مدیران سازمان سینمایی همکاری با کمیته اجرایی این تفاهم نامه ، به نحو احسن است و تا پایان سال جاری نتایج مثبت آن انشاءالله به منصه ظهور خواهد رسید.
کفاش نیز در سخنانی با تمجید از درک درست سازمان سینمایی از مقوله فرهنگ و استفاده درست و به جا از همکاری های بین بخشی، این تفاهم نامه را بسیار مفید و مبارک دانست و ابراز امیدواری کرد مراحل اجرایی و عملیاتی آن با موفقیت انجام شود.
این مراسم با حضور جمعی از مدیران سازمان سینمایی و وزارت آموزش و پرورش در محل سالن کوچک سازمان سینمایی برگزار شد.

** دیدار سفیر ترکیه با ایوبی
ˈاومیت یاردیمˈسفیر ترکیه با حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی درمورد همکاری های بیشتر سینمایی بین دو کشوردر محل سازمان دیدار و گفتگو کرد.
در این ملاقات که ˈمجتبی راعیˈ کارگردان وˈ آرش امینیˈ مدیرکل حوزه ریاست و امور بین الملل نیز حضور داشتند، پیرامون اجرایی شدن مفاد تفاهم نامه اخیر سینمایی که بین روسای جمهور دو کشور به امضا رسیده، بحث و تبادل نظر شد.
در این نشست سفیر ترکیه ضمن اشاره به جایگاه ویژه سینمای ایران در منطقه ،خواستار برداشته شدن گام های موثر همکاری بین سینماگران دو کشور شد.
ایوبی رئیس سازمان سینمایی نیز ضمن تبریک به مناسبت دریافت جایزه نخل طلای کن امسال توسط کارگردان ترک – نوری بیگلان جیله زمینه آغاز این همکاری ها را مساعد ارزیابی کرد.
در ادامه سازمان سینمایی طرح تولید مشترک فیلم بلند ˈطاووس مستˈ نوشته مجتبی راعی که برداشتی مدرن از عرفان مولانا جلال الدین است، برای اولین گام از این دست فعالیت ها پیشنهاد کرد.
سفیر جمهوری ترکیه نیز متقابلأ با اشاره به تأکید رئیس جمهوری کشورمان دکتر حسن روحانی به توسعه صنعت توریسم بین دو کشور ؛خواستار تولیدات مشترکی دراین زمینه توسط مستند سازان دو کشور شد و مقرر شد به زودی گام های موثری توسط مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و موسسات مشابه ترکیه ای برداشته شود.
در پایان ایوبی ضمن اشاره به اپرای ˈدیدارˈ با مضمون زندگی شمس تبریزی و مولانا که اخیرأ تصنیف آن توسط ˈ لوریس چکناواریان ˈ به پایان رسیده است ؛پیشنهاد اجرا و ضبط سینمایی آن را در ترکیه مطرح کرد که مورد استقبال سفیر ترکیه قرار گرفت و مقرر شد در آینده ای نزدیک زمینه های اجرایی شدن آن توسط ترکیه فراهم شود.
فراهنگ(1)**9246**1588

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




09/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن