تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بلند مرتبه ترين مردم نزد خداوند در روز قيامت كسى است كه در روى زمين بيشتر در نصیحت و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803558543




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استاندار کرمانشاه: همه تلاش خود را برای رفع بیکاری و توسعه استان به کار خواهم بست


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

استاندار کرمانشاه: همه تلاش خود را برای رفع بیکاری و توسعه استان به کار خواهم بست کرمانشاه - ایرنا - استاندارکرمانشاه گفت: همه همت خود را برای رفع بیکاری، رشد اقتصادی و توسعه این استان به کار خواهم گرفت.


ابراهیم رضایی بابادی اواخرهفته گذشته با حضور در روزنامه ایران در تهران به سووالات خبرنگار این روزنامه در خصوص مسائل مختلف استان کرمانشاه پاسخ داد.
این گفت و گو را با هم دنبال می کنیم.
سووال - کرمانشاه یکی از استان هایی است که با مشکل بیکاری مواجه است، از سوی دیگر پتانسیل هایی دارد که با بهره گیری درست از آ نها می توان بیکاری را کنترل و اشتغالزایی کرد، ظاهراً 50 درصد صادرات کشور ما به عراق از طریق مرزهای استان کرمانشاه صورت می گیرد و شکی نیست که با ساماندهی حمل و نقل در این بخش می توانیم شغل های جدیدی را در استان ایجاد کنیم ولی متأسفانه به نظر می رسد در سال های گذشته در این زمینه کوتاهی هایی صورت گرفته است، شما چه برنامه ای برای استفاده از این ظرفیت ها دارید؟
- همان طور که اشاره کردید حدود 54 درصد صادرات ایران به کشور عراق از طریق مرز پرویزخان کرمانشاه صورت می گیرد، کرمانشاه 350 کیلومتر مرز مشترک با دو اقلیم کردی و عربی عراق دارد، صادرات به کشور عراق از طریق کرمانشاه امتیازی است که از اولین روزهای کاری ام، مورد توجه قرار گرفته در این خصوص جلسات هفتگی با فعالان بخش خصوصی در اتاق بازرگانی داشتم و توانستیم برنامه ای تهیه کنیم که در قالب آن می خواهیم صادرات از طریق مرزهای استان را به 10 میلیارد دلار برسانیم.
میزان صادرات فعلی چقدر است؟
هم اکنون سه میلیارد دلار است که می خواهیم به صورت جهشی آن را تا دو سال آینده به 10 میلیارد دلار برسانیم.
- چه برنامه ای برای تعریض راه های منتهی به مرزهای مشترک دارید؟
چهار بانده کردن این جاده ها در دستور کار قرار گرفته که بزودی با ایجاد یک راه ارتباطی دیگر در کنار هر کدام از آن ها یک راه دوبانده برای خودروهای ورودی و یک راه دوبانده برای خودروهای خروجی اختصاص می یابد و در واقع ما می خواهیم از همه ظرفیت ها در حوزه ترانزیت کمک بگیرم. یکی از کارهایی که برای تسهیل ورود گردشگران عراقی انجام داده ایم این است که به این افراد در ورودی مرز، ویزا می دهیم و از سوی دیگر کسانی که از طریق فرودگاه کرمانشاه وارد شوند ویزای 15 روزه دریافت می کنند که مراحل تصویب این طرح در مجموع 45 روز به طول انجامید.
- نابسامانی در بازارچه های مرزی مشکل دیگری است که موجب اعتراض برخی افراد شاغل در این بازارچه ها شده است، آنان معتقدند فعالیت دلالانی که به صورت غیرقانونی در این بازارچه ها به خرید و فروش مبادرت می کنند بر کل اقتصاد منطقه تأثیر دارد، در این خصوص چه برنامه هایی دارید؟
کارهایی که اشاره کردم به علاوه ساماندهی بازارچه های مرزی کرمانشاه راه را برای ورود اجناس ایرانی به بازار 15 میلیونی عراق فراهم می کند لذا ساماندهی و اصلاح این بازارها به جدیت در حال انجام است که اثرات آن را به تدریج مردم احساس خواهند کرد، از سوی دیگر ما درصدد راه اندازی بازارچه های مرزی جدید مانند «تیله کو» هستیم که می تواند به اقتصاد منطقه رونق دهد.
- اقدام هایی که به آن اشاره کردید چه تأثیری در روند صادرات داشته است؟
حجم صادارت کمی بیشتر شده ولی شما باید توجه داشته باشید که انجام این کارها و گرفتن مصوبات زمانبر است و از سوی دیگر هم این اقدامات درگرو آرامش عراق است.
- می توانید زمان مشخصی را برای ساماندهی بازارچه های مرزی به مردم اعلام کنید؟
حداکثر تا سال آینده.
- کرمانشاه از لحاظ تنوع آثار باستانی غنی است اما بسیاری از آثار ازجمله قدیمی ترین سنگ نوشته در سرپل ذهاب در حال نابودی است، برنامه شما برای حفظ این سرمایه های ملی چیست؟
حوزه گردشگری یکی از اولویت های کاری ما در استان کرمانشاه است وهمان گونه که شما هم اشاره داشتید دراستان کرمانشاه تا کنون سه هزار اثر تاریخی شناسایی شده که حدود دو هزار و 162 مورد آن به ثبت رسیده است.
پس ما شرایط خوبی در این زمینه داریم بخصوص در مواردی مانند بیستون و طاق بستان که ضروری است توجه بیشتری به آن ها داشته باشیم، تلاش می کنیم کرمانشاه به مسیر گردشگری تبدیل شود چنانچه در تعطیلات نوروز ما پذیرای خیل مسافران بودیم و این کار را ما شروع کردیم و ادامه خواهیم داد.
برنامه دیگر ما ایجاد شغل در بخش گردشگری است زیرا از جمله بخش هایی است که سریع جواب می دهد، ما خود کرمانشاه را به عنوان یک برند داریم، صنایع دستی قابل توجه، آثار باستانی ارزشمند مانند بیستون که باید برای جذب گردشگر برنامه ریزی کنیم و وقتی که سرمایه گذار و گردشگر وارد استان شد با درآمد مناسب می توانیم در حفظ آثار تلاش کنیم.
- تکمیل راه آهن غرب یکی از شاخصه هایی است که می تواند به توسعه اقتصادی منطقه دامن بزند، گفته می شود زیرساخت های این راه آهن تا سال 93 به اتمام می رسد، شما فکر می کنید این طرح در موعد مقرر به اتمام برسد؟
ان شاءالله این طور خواهد شد این طرح مشکلی دارد که در آستانه حل نهایی آن هستیم.
چه مشکلی؟
بحث ترک تشریفات مناقصه که باید به شورای اقتصاد برود. این طرح در دو قطعه اراک – ملایر – کرمانشاه و کرمانشاه – خسروی اجرا می شود که ترک تشریفات آن را گرفته ایم و زیرساخت آن تا کرمانشاه نیز از پیشرفت فیزیکی 90 درصدی برخوردار است، ایستگاه آن در حال ساخت است و هم اکنون دنبال ریل گذاری مسیر ملایر – کرمانشاه هستیم.
- کرمانشاه بیشترین منابع تولید قیر کشور را دارد، برای استفاده بهینه از این معادن چه کرده اید؟
درصدد هستیم با تشویق بخش خصوصی، فرآوری قیر خام را در داخل استان انجام دهیم و برنامه هایی در این خصوص داریم که با اجرای آن ارزش افزوده ناشی از این فرآیند در داخل استان و کشور می ماند.
- آیا صادرات قیر خام هم داریم؟
بله ولی به دنبال این هستیم تا صادرات قیر خام را به حداقل رسانده و از طرف دیگر صادرات محصولات فرآوری شده از این نعمت خدادادی را افزایش دهیم که هم اکنون چند پیشنهاد سرمایه گذاری نیز از کشورهایی مانند کره جنوبی داریم.
- تعیین تکلیف طرح مونوریل کرمانشاه یکی از مطالبات مردم است و به هر جهت نقدهایی نیز بر این طرح وجود دارد، بالاخره بررسی شده که آیا این طرح اصولاً کارشناسی است یا خیر؟
در بررسی های کارشناسی که انجام دادیم مشخص شد که این طرح کارشناسی نبوده و جالب است بدانید از کل 12 هزار کیلومتر خط ریلی در دنیا تنها 300 کیلومتر مونوریل است در واقع مونوریل نوع فانتزی حمل و نقل است که در برخی دسترسی ها مانند فرودگاه به کار گرفته می شود و چیزی به عنوان دسترسی عمومی نیست و من علاقه ای به ورود به چگونگی اتخاذ این تصمیم ندارم ولی به هر جهت نمی گذاریم این سرمایه گذاری به هدر برود.
- چقدر در این طرح سرمایه گذاری شده است؟ و بالاخره به چه نتیجه ای رسیده اید؟
40 تا 50 میلیارد تومان. ما در نهایت به طرحی به نام قطار سبک شهری رسیدیم و با بررسی های ما مشخص شد ستون های طرح قبلی با کمی تقویت و البته گسترش عرصه می تواند برای طرح جدید مورد استفاده قرار بگیرد.
ولی نکته ای که باید به آن اشاره کنم این است که قطار شهر ما همانند کلانشهر مشهد در برخی نقاط در کف حرکت خواهد کرد زیرا فرضاً در منطقه ای چون طاق بستان، نمی توانیم آن را به دلیل کاوش ها از زیر زمین حرکت دهیم.
- این تغییر طرح در چه مرحله ای است؟
قطار سبک شهری در شورای عالی ترافیک به تصویب رسیده و وارد مرحله اجرا شده است.
- آقای مهندس بحث وجود پالایشگاه در محدوده شهری کرمانشاه موجب نگرانی است، وجود این پالایشگاه قطعاً می تواند در آینده اثرات مخرب زیست محیطی برای کرمانشاه داشته باشد البته ظاهراً بناست پالایشگاه جدیدی به نام آناهیتا جایگزین آن شود که با مشکلات بیشماری روبه روست، چه اقدام هایی برای تسریع در این جابه جایی انجام داده اید؟
در وهله اول باید بگویم اگر پالایشگاه قدیمی مشکل حادی ایجاد می کرد محیط زیست قطعاً جلوی فعالیت آن را می گرفت ضمن این که تاکنون مشکلاتی در این خصوص نداشته ایم، از سوی دیگر ما برنامه جابه جایی پالایشگاه را در دستور کار داریم زمین پالایشگاه جدید تملک شده است و دنبال انجام کارهای وام و فاینانس آن هستیم، فناوری مورد استفاده در آن مشخص شده و فقط باید پیمانکار آن را مشخص کنیم.
- وجود ریزگردها در آسمان استان های زاگرس نشین یکی از گلایه های مردم این استان هاست، آیا برای کنترل این مسأله با استان های همجوار همکاری دارید؟
این مشکلی است که حل آن در گرو یک طرح ملی است، چون منبع آلودگی در کشورهای همسایه است ولی به هر جهت ما در استان کرمانشاه در کنار اجرای طرح های افزایش پوشش جنگلی، کار را از حوزه مرکزی دنبال می کنیم.
- استان کرمانشاه یکی از استان هایی است که آمار بالایی در مهاجرت روستاییان و کشاورزان به شهر دارد و به نظر می رسد خشکسالی و کمبود آب برای کشاورزی زمینه ساز این مهاجرت ها است، برنامه های شما در این خصوص چیست؟
کشاورزی یکی از محورهای اصلی اقتصادی کرمانشاه است و ما نیز چند طرح مختلف برای توسعه کشاورزی در این استان داریم و بزودی خواهید دید که با سرمایه گذاری 8 هزار میلیارد تومانی تولیدات کشاورزی استان از 4 میلیون تن به 8 میلیون تن خواهد رسید.
اما ما طرحی را برای مهار آب های سطحی کرمانشاه با حمایت مقام معظم رهبری داریم که با اجرای آن شاهد تحول اساسی در استان خواهیم بود و می توانیم 130 هزار هکتار از زمین های کشاورزی استان را به کشت آبی تبدیل کنیم، در قالب این طرح با مهار آب های سطحی استان بخشی را به مناطق گرمسیری و بخشی را به مناطق سردسیری استان منتقل می کنیم.
- به نظر می رسد تغییر و تحولات مدیران استانی در استان کرمانشاه با روی کارآمدن دولت جدید کند بوده است بویژه درخصوص فرمانداران، آیا این مسأله در اجرای طرح هایتان تأثیرگذار نیست؟
برای شخص من مهمترین اولویت کار کردن افرادی است که با من همکاری می کنند و من از وقتی که وارد این مجموعه شده ام هم مدیران را به کار گرفته ام و می توانم بگویم دیگر وقت آزادی نه برای خودم و نه مدیران نگذاشته ام که تلف شود.
از سوی دیگر تغییر و تحولات این چنینی ضوابطی دارد که باید در این چارچوب حرکت کنیم ولی به هر صورت بیشتر مدیران معرفی شده اند و اعتقاد دارم ما نباید نگران تغییر و جابه جایی باشیم بلکه باید نگران راه اندازی یک سیستم باشیم که به هر حال دچار مشکلات متعدد شده و درخصوص جابه جایی فرمانداران نیز باید بگویم که تنها 3 یا 4 فرماندار دیگر باقی مانده اند که تاکنون جایگزین نشده اند.
گفت و گو از: زهر افشار خبرنگار روزنامه ایران
567

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




04/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن