تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 6 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زمستان بهار مومن است از شبهاى طولانى‏اش براى شب زنده‏دارى واز روزهاى كوتاهش براى روز...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802209272




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استاندارهرمزگان خواستار تاسیس سازمان توسعه سواحل جنوب شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

استاندارهرمزگان خواستار تاسیس سازمان توسعه سواحل جنوب شد بندرعباس- ایرنا- استاندار هرمزگان گفت:تاسیس سازمان توسعه سواحل جنوب یک ضرورت است و این سازمان باید با هماهنگی مدیریت استان های هرمزگان و سیستان و بلوچستان باشد.


به گزارش روز پنجشنبه ایرنا جاسم جادری درنخستین روز برگزاری دومین همایش ملی توسعه سواحل مَکران و اقتدار دریایی افزود: :اقدام های توسعه ای برای سواحل مکران و جاسک به مدیریت یکپارچه نیاز دارد که مناطق آزاد و ویژه نیز بخشی از این طراحی بزرگ هستند.
وی یاد آوآور شد: رویکرد دفاعی و امنیتی به توسعه این منطقه لطمه می زند و بر همین اساس لازم است دبیرخانه توسعه سواحل از وزارت دفاع به وزارت راه و شهرسازی منتقل شود.
وی ادامه داد:ضرورت دارد وزارت راه و شهرسازی به عنوان متولی اصلی تامین زیرساخت در کشور ، با قوت وارد شده و بدون جانمایی پروژه ها در پازل فضایی منطقه و به ویژه بدون در نظر گرفتن دیدگاه های استانداری هیچ طرحی عملیاتی نشود زیرا همه فعالیت های اقتصادی زمانی به نتیجه می رسند که در طرح آمایش منطقه دیده شده باشند.
رییس شورای تامین استان هرمزگان ادامه داد:وحدت شیعه و سنی در مناطق ساحلی به قدری قوت دارد که هیچ گونه حرکت تفرقه افکنانه برای آن قابل تصور نیست و با توجه به پیشینه این استان در دفاع از کیان کشور ،اعتماد به مردم استان و فراهم کردن شرایط برای آنان یک حق بدیهی و اصولی است.
وی ، دستیابی مردم به ساحل را یک اصل غیرقابل بحث دانست و گفت:نمی توان مردم جاسک را از ساحل محروم کرد و لازم است نیروهای نظامی سطح اشغال ساحل را به حداقل برسانند.
استاندار هرمزگان اضافه کرد: سرمایه گذاری گسترده و پایدار و به ویژه جلب سرمایه گذاری خارجی با وجود کاربری نظامی وسیع در ساحل امکان پذیرنخواهد بود.
جادری ، تراکم جمعیت و میزان بالای بیکاری در شرق استان هرمزگان را از موانع جدی توسعه سواحل این منطقه دانست و بیان کرد:مجموع جمعیت سه شهرستان جاسک ،بشاگرد و سیریک کمتر از 140 هزار نفر است اما هم اینک میزان بیکاری فقط در شهرستان جاسک 19 و هفت دهم درصد است.
استاندار هرمزگان ادامه داد:با وجود ظرفیت های طبیعی و خدادادی این منطقه هیچ گونه اثری از فعالیت های اقتصادی و تجاری و تولیدی در منطقه مشاهده نمی شود و در تصمیم گیری های ملی ،فراملی و منطقه ای نیز نقش کم رنگی داشته است.
جادری با اشاره به سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب که در آن بر افزایش جمعیت مناطق ساحلی تاکید کرده اند ، بیان داشت :برای پیشبرد بهینه این سیاست باید زمینه اشتغال مطلوب باشد زیرا بدون تردید اشتغال ، آموزش و توانمندسازی مردم ، محور توسعه و عامل امنیت پایدار خواهد بود.
رییس شورای اشتغال هرمزگان افزود:جمعیت جاسک باید با افزایش پنج برابری به 250 هزار نفر برسد.
وی ادامه داد: با افزایش روند کنونی تا 20 سال دیگر این جمعیت محقق نخواهد شد و مهاجرت به شهرها و استان های دیگر در شرایط فعلی اجتناب ناپذیر است.
جادری همچنین اضافه کرد:ایجاد بندر مادر در جاسک اجتناب ناپذیر است و در کنار سرمایه گذاری 30میلیارد دلاری نفتی باید این سرمایه در سایر حوزه های صنعتی هم هزینه شود.
دومین همایش ملی توسعه سواحل مَکران و اقتدار دریایی به مدت دو روز ادامه دارد و در آن مسائل مرتبط با توسعه این منطقه از منظرهای مختلف مورد بررسی قرار می گیرد.
شهرستان جاسک که اواخر فروردین 93 از سوی دولت تدبیر وامید به عنوان منطقه ویژه اقتصادی تصویب شد با 51هزار نفر جمعیت در 300کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده وبه دریای عمان نزدیک است.
رییس مجلس شورای اسلامی ،اکبر ترکان دبیر شورای عالی هماهنگی مناطق آزاد و تجاری کشور وفرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی از مهمانان و سخنرانان روز اول این همایش بودند.ک/3
668

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




29/03/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن