تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):وقتى جبرئيل با وحى به نزدم مى‏آمد، نخستين چيزى كه به من القا مى‏كرد، بسم اللّه‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820344542




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مقالات چاپ شده در مجلات علمی به سمت کاربردی شدن هدایت شوند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مقالات چاپ شده در مجلات علمی به سمت کاربردی شدن هدایت شوند تهران-ایرنا-رئیس واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی گفت:چاپ مقالات در مجلات ISI الزاما نشان دهنده بالا بودن سطح علمی آن ها نیست و نباید فقط به چاپ مقالات اکتفا کرد بلکه باید تلاش ویژه ای برای عملیاتی و کاربردی کردن آن ها صورت پذیرد.


به گزارش ایرنا از واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی ، دکتر علی عباس پور در کارگاه تخصصی ˈآشنایی با عملکرد نشریات ISI برای مسئولین مجلات ˈ افزود: دانشگاه آزاد از لحاظ ارائه تعداد مقالات در بین 22 دانشگاه کشور رتبه اول را دارا است هرچند میزان چاپ این مقالات در مجلات و نشریات معتبر هنوز به حد مطلوبی نرسیده است.
وی برگزاری این کارگاه را فرصت مناسبی برای تبادل نظر بین مسئولین مجلات و دانشگاه دانست و افزود: باید علاوه بر افزایش تعداد مقالات علمی و پژوهشی باید بتوانیم آن ها را در مجلات معتبر نیز به چاپ برسانیم.
عباس پور با بیان اینکه یکی از شاخص های رسیدن به جایگاه اول در سطح منطقه، چاپ مقالات در مجلات و نشریات معتبر است، اظهار داشت: باید توجه ویژه ای جهت سرمایه گذاری مناسب در این زمینه صورت پذیرد و با ارائه ایده های جدید در نشر و تولید مقالات بتوانیم اهداف چشم انداز 20 ساله و برنامه 5 ساله در حوزه پژوهش را محقق کرد.
وی به حضور 20 هزار دانشجوی مقاطع تحصیلات تکمیلی در واحد علوم و تحقیقات اشاره کرد و گفت: این ظرفیت علمی وظیفه سنگینی در جهت پیشرفت علمی و ارائه مقالات مفید و کاربردی بر دوش واحد علوم و تحقیقات نهاده است که انتظار می رود با همکاری اساتید و دانشجویان در این عرصه موفق عمل نماییم.
رئیس واحد علوم و تحقیقات با اشاره به برخی محدودیت های چاپ مقالات در مجلات معتبر خارجی، افزود: ارتقاء سطح مجلات واحد علوم و تحقیقات باید به نحوی صورت گیرد تا علاوه بر اینکه به پایگاه مناسبی برای چاپ مقالات در کشور شویم و بتوانیم پایگاه علمی در منطقه و حتی جهان باشیم.
وی با اشاره به اینکه برای بسیاری از امور مانند دفاع از پایان نامه ها دکتری یا ارتقاء اساتید نیاز به چاپ مقاله علمی در مجلات معتبر است، گفت: با حجم پذیرش دانشجو در مقاطع تحصیلی، دانشجویان با مشکل چاپ مقاله روبرو می گردند لذا باید دانشگاه های کشور نسبت به انتشار مجلات علمی و این که بتواند در نمایه ISI نیز ثبت شوند اقدام نمایند.
عباس پور گفت :البته در کشورهای پیشرفته علی الاصول مجلات توسط انجمن های علمی یا ناشرین معتبر به چاپ می رسد ولی در ایران باتوجه اینکه ناشران علمی با این امر فاصله دارند و انجمن های علمی نیز اغلب هنوز در وضعیتی نیستند که بتوانند چنین اقداماتی را بطور کامل در اختیار بگیرند، بنابراین این وظیفه دانشگاه هاست که در این امر کوشا باشند.
وی اضافه کرد: با توجه به تأکید ریاست هیأت امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بر ارتقاء کیفی این مجموعه دانشگاهی، همه امکانات لازم برای انتشار نشریات علمی معتبر در واحد علوم و تحقیقات بکار گرفته خواهد شد.
بر اساس این گزارش در این کارگاه مشکلات پیش روی مجلات و نشریات واحد علوم و تحقیقات با حضور دکتر علی عباسپور رئیس این واحد، دکتر مدرسی معاون پژوهشی واحد علوم و تحقیقات، مسئولین مجلات و نشریات و صاحبنظران مورد بررسی قرار گرفت.
علمی (1)**1354

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




03/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن