تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):تا زمانى كه مردم، امر به معروف و نهى از منكر نمايند و در كارهاى نيك و تقوا به ي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805114775




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آخرین آلبوم علیرضا قربانی رونمایی شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

آخرین آلبوم علیرضا قربانی رونمایی شد تهران - ایرنا - مراسم رونمایی از آلبوم «رفتم و بار سفر بستم» با حضور علیرضا قربانی به عنوان خواننده و عوامل آلبوم در شهر کتاب مرکزی برگزار شد.


به گزارش روز سه شنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، این مراسم با پخش قطعه تزرو از آلبوم رفتم و بار سفر بستم آغاز شد و سید علیرضا میرعلی نقی به عنوان اولین کارشناس دعوت شده به این مراسم، پشت تریبون قرار گرفت تا درباره نکات فنی آلبوم سخن بگوید.
میرعلی نقی گفت: تمام قطعات این آلبوم به غیر از 2 قطعه آن، بیش از 35 سال است که از رسانه های رسمی کشورمان پخش نشده و تنها ضبط و نشر این قطعات مربوط به دوران پیش از این زمان و با صدای یک خواننده است.
این اتفاق باعث شده تا برداشتی یکسویه از چنین کارهایی وجود داشته باشد و این محصول را به اسم یک نفر بشناسند؛ در حالی که یک اثر محصول کار آهنگساز و تنهایی اوست.
وی در ادامه افزود: در همه جای دنیا با آثار کلاسیکشان به گونه ای رفتار می کنند که با بازنشرهای متعدد آثارشان را می شناسند.
میر علی نقی ادامه داد : در کشورمان کار روز به روز سخت تر می شود و پروسه تولید هر بار سخت تر از دفعه قبل می شود و خود من به شخصه هر بار که به چنین مراسمی می آیم می گویم آیا باز هم چنین برنامه ای برگزار خواهد شد؟
این منتقد همچنین عنوان کرد: فکر می کنم قربانی اجازه اجرای این آثار را سال ها قبل از خود استاد تجویدی گرفته است ، به شخصه به یاد دارم که صدای قربانی در منزل استاد تجویدی کشف شد.
میرعلی نقی درباره این تصانیف بازخوانی شده گفت: این تصانیف مربوط به دو دوره کاری تجویدی است ، دوره اول شامل سال های قبل از 1337 – 1338می شود که تجویدی آثارش را به صورت تک صدایی و اونیسون می ساخت ، دوره دوم نیز مربوط به بعد از سال 1338 و بعد از زمانی است که نزد هوشنگ استوار هارمونی را فراگرفت.
وی ادامه داد: معیارهای ما برای ارزیابی یک اثر هنری باید عوض شود؛ تمام کارهایی که در 80 سال اخیر ضبط شده بهترین اجراها نیستند، اجراهای دوباره یک اثر باعث می شود ظرافت های دیگری برای شنونده کشف شود.

فردین خلعتبری دیگر سخنران این برنامه بود که درباره موارد مختلفی غیر از ویژگی های فنی خود آلبوم صحبت کرد؛ خلعتبری گفت: در این آلبوم نام 4 نفر خودشان را به رخ فرهنگ می کشند ، اولین نفر علی تجویدی است که مولف کار محسوب می شود،. نام دوم کامبیز روشن روان است که خیلی موضوعات هم در زمان شاگردیم نزد وی آموخته ام.
آهنگساز موسیقی شب دهم افزود : در زمانی که موسیقی مملکت ما پر بود از موسیقی های مختلف، آثار امثال فرهاد فخرالدینی و کامبیز روشن روان و محمدرضا لطفی با صداهایی چون بنان و شجریان به گوش ما رسید و فهمیدیم که موسیقی ایرانی چیز خوبی است.
این آهنگساز در ادامه خاطرنشان کرد : نام دیگر این مجموعه علی رضا قربانی است ، ما آهنگسازان کارمان در تنهایی شکل می گیرد و ساعت 3 یا 4 صبح اتفاقی می افتد و الهامی صورت می گیرد ، اما وقتی می بینیم کارمان بدون خواننده کامل نمی شود کمی به خواننده حسودی مان می شود.
خلعتبری گفت: ما ملتی هستیم که با شعر متولد می شویم و با شعر می میریم و خواننده باید در آثارمان بخواند و نمی شود که خواننده نخواند؛ و چه خوب کسی که این آثار را اجرا می کند قدش به اندازه اساتیدی مانند تجویدی باشد.


در ادامه این نشست قطعه رفتم و بار سفر رفتم برای حاضران پخش شد و به دنبال آن علی رضا قربانی پشت تریبون قرار گرفت و او نیز همچون دو سخنران پیشین این مراسم بدون اینکه نکته خاصی در مورد ویژگی های فنی اثرش بگوید گفت: استاد تجویدی شاید بیشترین حق را به گردن من داشته باشد و او بود که من را به ارکستر ملی و فخرالدینی معرفی کرد و تا زمان حیاتش تنها به من اجازه اجرای تمام آثارش در ارکستر ملی داد که از این بابت مدیونشان هستم.
قربانی افزود: جای کامبیز روشن روان اینجا خالی است. من دیشب تلفنی با وی که در ونکوور هستند صحبت کردم وی گفت که واقعا دوست داشتنم در این مراسم حضور داشته باشند. قربانی افزود : همچنین از آوای باربد نیز باید تشکر کنم چرا که تولید چنین آثاری کار بسیار مشکلی است و در بسیاری از موارد به دلیل رعایت نشدن موضوع کپی رایت بازگشت مالی ندارد.
در پایان این مراسم علی رضا قربانی به همراه سامان صمیمی نوازنده کمانچه برای دقایقی به اجرای زنده آواز برای حاضران پرداخت.
فراهنگ (3) ** 9252**1588

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




03/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن