تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زبان خود را به نرمگويى و سلام كردن عادت ده، تا دوستانت زياد و دشمنانت كم شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804477914




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تأکید بر حفظ نقدشوندگی بازار/ رایزنی برای بهبود وضعیت بورس


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: رییس سازمان بورس و اوراق بهادار مطرح کرد
تأکید بر حفظ نقدشوندگی بازار/ رایزنی برای بهبود وضعیت بورس
رییس سازمان بورس از رایزنی‌های این سازمان با بانک مرکزی برای اعطای تسهیلات به شرکت‌های سرمایه‌گذاری خبر داد و گفت: در بلندمدت صندوق‌های بازنشستگی مکمل نیز به صندوق‌های بازنشستگی فعلی افزوده خواهد شد تا با منابع موجود در بازار سهام، سرمایه‌گذاری کنند.


به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، رییس سازمان بورس و اوراق بهاداردر ادامه نشست خبری خود با اصحاب رسانه ضمن بیان مطلب بالا گفت: زمانی که تورم بسیار بالا باشد، امکان برنامه ریزی اقتصادی از مسئولان سلب می شود.

این در حالی است که با کاهش تورم، متناسب با آن، نرخ سود بانکی کاهش می یابد و این امر روی نسبت قیمت به درآمد (P/E) بازار سرمایه نیز تاثیرگذار می گذارد.

دکتر علی صالح آبادی با اشاره به اینکه در این شرایط بنگاه ها می توانند تسهیلات ارزانتری را ارایه دهند، ابراز داشت: در حال حاضر از رشد منفی به مثبت در حال حرکت هستیم و تورم نیز در حال کاهش است.

وی با طرح این سوال که برای بهبود شرایط چه می توان کرد، اظهار داشت: در حوزه بورس کالا، در مورد دو محصول جلسات متعددی برگزار شد و  دامنه قیمت PVC و پلی پروپیلن افزایش یافت. زیرا باید اختلاف قیمت بورس و حاشیه بازار به حداقل برسد.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: در مورد پالایشگاه ها نیز با شرکت ملی پالایش پخش فراورده نفتی و معاون برنامه‌ریزی وزیر نفت رایزنی‌هایی  داشته ایم. در این خصوص مذاکراتی مبنی بر تدوین نقشه راه بلند مدت برای تعیین نرخ مواد اولیه انجام شده تا سرمایه‌گذار مبنای بلندمدتی پیش رو داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه موارد مربوط به بنگاه های اقتصادی با دولت پیگیری می شود، ابراز داشت: باید یک نقشه راه داشته باشیم تا در بلندمدت وضعیت بنگاه های اقتصادی مشخص باشد.

صالح آبادی ادامه داد: یکی از اهدافی که در بازار سرمایه پیگیری می شود، حفظ نقدشوندگی است. این در حالی است که با وجود نزول قیمت ها در بازار، صف فروش سنگین ایجاد نشد. از سوی دیگر در این بین صندوق توسعه نیز فعالیت خود را گسترش داد. یکی از اهداف این صندوق تسهیل نقد شوندگی در بازار بود و به هیچ عنوان قصد دخالت در قیمت سهام را ندارد.

وی با اشاره به اینکه منابع صندوق توسعه به مرور به بازار سهام تزریق می‌شود، یادآور شد: منابع این صندوق، از سوی بنگاه‌های خصوصی تامین می شود و دولت نقشی در این زمینه نداشته است. این در حالی است که یک صندوق نمی تواند پاسخگوی نیاز بورس و فرابورس باشد و از همین رو صندوق های بازارگردان که خلا بازار به شمار می روند، وارد بازار سهام شده اند.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار خاطرنشان کرد: اساسنامه و امیدنامه این صندوق ها تصویب شده و هم اکنون دو صندوق پارسان به منظور بازارگردانی سهام پتروشیمی کرمانشاه و صندوق نوین به منظور بازارگردانی سهام بانک اقتصاد نوین وارد بازار سهام شده اند.

صالح‌آبادی با بیان اینکه سرمایه این صندوق ها یک در هزار ارزش روز بازار سهام شرکت یا 5 میلیارد تومان است، توضیح داد: صندوق‌های تخصصی بازارگردانی دارای مزیت‌هایی از جمله برخوردار از تخفیف 80 درصدی کارمزد ارکان بازار، ایستگاه معاملاتی اختصاصی و استفاده از تسهیلات کارگزاری‌ها هستند.

وی تاکید کرد: با ورود صندوق های تخصصی به بازار سرمایه، حضور حقوقی ها در بازار ساماندهی می شود.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، با اشاره به اینکه بازار بلوک به روان شدن و حجم معاملات کمک می کند، از آغاز به فعالیت آن خبر داد.

صالح آبادی گفت: این روزها سهام داران حقوقی کمبود نقدینگی دارند، به همین منظور، استفاده از ابزار تبعی سهام، این اختیار را به مشتری می دهد که در زمان مشخص با قیمت تعیین شده سهام را بفروشد، در این شرایط انگیزه فروش نیز کاهش می یابد. به علاوه، قرارداد آتی سهام نیز در حال فعال شدن است.

* رایزنی ها برای بهبود وضعیت بازار سرمایه

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به اینکه رایزنی ها برای بهبود شرایط بازار سرمایه ادامه دارد، خاطرنشان کرد: شورای پول و اعتبار در ابتدای سال، ساماندهی نرخ سود را انجام داد تا رقابت ناسالم در این زمینه وجود نداشته باشد. در عین حال، با سازمان خصوصی سازی نیز تفاهم شد تا فعلا عرضه ای در بازار انجام ندهند. به علاوه تا بهبود اوضاع، عرضه اولیه سهام نیز انجام نمی شود.

وی با اشاره به اینکه امکان اعطای تسهیلات به شرکت های سرمایه گذاری در تعامل با بانک مرکزی ادامه داد: در بلند مدت صندوق‌های بازنشستگی مکمل نیز به صندوق‌های بازنشستگی فعلی افزوده خواهد شد تا با منابع موجود در بازار سهام سرمایه گذاری کنند.

سخنگوی سازمان بورس و اوراق بهادار از توجه ویژه نهاد ناظر بازار سرمایه به بحث سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی طبق فرمایشات مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: وضعیت فعلی بازار سرمایه را به تحریم‌ها گره نزده ایم و بیشتر برنامه ها بر روی بحث اقتصاد مقاومتی متمرکز شده است.

صالح آبادی در خصوص تغییر دامنه نوسان گفت: هم اکنون سهام در سقف قیمتی خود معامله نمی شود و عمدتا در دامنه معاله می شود و از آنجا که صف وجود ندارد، نیازی به بازکردن یا تغییر دامنه نوسان نیست.

وی همچنین از راه اندازی سایت ویژه برای انتشار تخلفات قطعی شده خبر داد و گفت: بر اساس دستورالعمل اجرایی تخلفات قطعی شده به بازار منعکس می شود.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص کاهش زمان انتشار اطلاعات ناشران در کدال ابراز داشت: تلاش می شود، زمان انتشار اطلاعات به حداقل برسد.

صالح‌آبادی در پایان خاطرنشان کرد به زودی نرم‌افزار جدیدی جایگزین نرم‌افزار سابق شرکت فرانسوی برای محاسبه شاخص خواهد شد. در این نرم‌افزار شاخص‌های وزنی و ساده طراحی و ... به بازار منعکس می شوند که از جمله آن می توان به شاخص قیمت و حاکمیت شرکتی اشاره کرد.

انتهای پیام/







تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن